Tribunalul Bucureşti a admis, în data de 1 martie, cererea Companiei de drumuri privind suspendarea executării dispoziţiei obligatorii a Inspecţiei economico-financiare din cadrul Ministerului de Finanţe (MFP), referitoare la contractul cu "Bechtel", informează un comunicat al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Suspendarea este dispusă până la pronunţarea instanţei asupra acţiunii privind anularea dispoziţiei obligatorii.
"Prin această soluţie pronunţată de către instanţa judecătorească, în prezent, dispoziţia obligatorie este lipsită de orice efect juridic şi nu se mai pune problema unei executări silite", precizează CNAIR.
Această soluţie a instanţei nu este definitivă, având ca drept de recurs 5 zile de la comunicare.
Proiectul privind construcţia autostrăzii Braşov-Borş a fost aprobat în 2003, în timpul guvernării Adrian Năstase, şi a început în 2004, iar compania "Bechtel" trebuia să finalizeze autostrada Transilvania până în 2012. Contractul, încheiat iniţial pentru suma de 2,2 miliarde de euro, a fost de mai multe ori modificat, iar în 2013 a fost reziliat, cu obligaţii de plată din partea statului roman. Valoarea totală efectiv plătită către "Bechtel", calculată iniţial la 2,2 miliarde euro pentru întreaga autostradă, a fost de 1,2 miliarde euro pentru doar 52 kilometri realizaţi, potrivit News.ro.
Raportul întocmit de direcţia din Ministerul Finanţelor arată că CNAIR nu a demarat şi a derulat o procedură de negociere cu "Bechtel", ceea ce a dus la încheierea unui contract păgubos pentru statul român. Inspectorii susţin că CNAIR avea obligaţia de a recupera sumele plătite ca avans constructorului, cu perceperea majorărilor de întârziere, şi au cerut companiei să recupereze prejudiciul.