Coca-Cola va plăti pentru producătorul de băuturi răcoritoare Huiyuan din China 2,5 miliarde de dolari, triplu faţă de valoarea companiei, pentru a se extinde pe o piaţă în continuă dezvoltare. Gigantul american va plăti 12,2 dolari Hong Kong pe acţiune, în numerar, de aproape trei ori mai mult decât preţul acţiunilor Huiyuan înregistrat vineri la închiderea Bursei, de 4,14 dolari Hong Kong. Este cea mai importantă preluare efectuată de o firmă străină în China. "Coca-Cola caută să se impună pe piaţa sucurilor nediluate, unde Huiyuan este lider", a declarat Emma Liu, analist la Nomura Securities.
Huiyuan este deţinut în proporţie de 23 la sută de grupul alimentar Danone din Franţa, iar 6,8 la sută aparţin firmei private de investiţii Warburg Pincus & Co din Statele Unite.
Analiştii estimează o creştere cu zece la sută în fiecare an a pieţei băuturilor răcoritoare din China, pe fondul majorării numărului de locuitori şi al veniturilor populaţiei.
Coca-Cola este prezentă pe piaţa din România prin intermediul a două firme, respectiv Coca-Cola România, reprezentantul companiei americane The Coca-Cola Company, care deţine mărcile şi produce concentratele, şi îmbuteliatorul Coca-Cola HBC România, care produce, distribuie şi vinde produsele.
Coca-Cola HBC România administrează fabricile din Ploieşti (sud), Iaşi (nord-est), Timişoara (vest), Oradea (nord-vest) şi Vatra Dornei (nord). Portofoliul Coca-Cola România cuprinde băuturi răcoritoare precum Coca-Cola, Sprite, Fanta, băuturile răcoritoare necarbonatate Cappy, ceaiurile Nestea, băutura energizantă Burn, cafeaua ready-to-drink illy etc. La rândul său, Coca-Cola HBC are în portofoliu două branduri de apă minerală: Poiana Negri şi Dorna (cu apa minerală carbogazoasă Dorna şi apa minerală plată Izvorul Alb).