Coca-Cola HBC AG, al doilea cel mai mare îmbuteliator din lume al produselor Coca-Cola, a primit calificativul "A" în clasamentul Carbon Disclosure Project (CDP) şi a obţinut o poziţie de top în Indexul Global pentru Leadership în Performanţă Climatică 2014 (CDP Global Climate Performance Leadership Index).
Potrivit unui comunicat remis redacţiei, această realizare vine în completarea performanţelor obţinute recent de companie care a fost desemnată liderul industriei de băuturi răcoritoare în Indexul de Sustenabilitate Dow Jones (DJSI) pentru anul 2014. Este al şaptelea an consecutiv în care Coca-Cola HBC este inclusă în acest indice şi pentru prima dată când este desemnată lider atât la nivel european, cât şi mondial.
"Suntem mândri că acţiunile majore iniţiate de Coca-Cola HBC România sunt aliniate obiectivelor principale ale grupului. Zi de zi, prin activitatea noastră locală, ne implicăm în iniţiative importante pentru mediu şi comunitate, precum reducerea amprentei de carbon, gestionarea durabilă a resurselor de apă sau a celor de energie.", declară Irina Ionescu, Public Affairs & Communication Manager Coca-Cola HBC România.
Carbon Disclosure Project (CDP) este o organizaţie internaţională non-profit şi singurul sistem global, pentru companii, care măsoară, dezvăluie, administrează şi distribuie informaţii vitale legate de mediu, în scopul de a motiva companiile să îşi reducă impactul asupra resurselor naturale.
Anul acesta CDP a actualizat calificativul pentru Coca-Cola HBC, îmbunătăţindu-l de la B la A, şi a acordat companiei un loc în indicele britanic de performanţă FTSE 350. Această numire completează poziţia companiei în Indexului Global pentru Leadership în Performanţă Climatică, clasament care, pentru prima dată, a evaluat toate companiile de top din domeniul sustenabilităţii, nu doar top 500 companii la nivel mondial.
Coca-Cola HBC a furnizat informaţii complete despre eforturile sale în reducerea emisiilor de carbon, despre acţiunile sale strategice privind schimbările climatice, cuantificarea riscurilor şi a oportunităţilor.
Coca-Cola Hellenic este al doilea îmbuteliator ca mărime al companiei Coca-Cola din punct de vedere al volumului, având vânzări de peste 2 miliarde de unităţi.
Compania activează într-o zonă geografică extinsă, având operaţiuni în 28 de ţări, servind o populaţie de peste 585 milioane de oameni. Coca-Cola Hellenic oferă o gamă variată de băuturi răcoritoare din categoria celor carbogazoase, sucuri, apă, sport, energizante, ceaiuri şi cafea.
Coca-Cola HBC AG este listată premium pe bursa de valori London Stock Exchange, precum şi listată secundar pe bursa de valori din Atena. Coca-Cola Hellenic este inclusă în indicii Dow Jones Sustainability şi FTSE4Good.
În România, ca în toate ţările în care îşi desfăşoară activitatea, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. În România, sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său Coca-Cola HBC (care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România).