Coca-Cola Hellenic Bottling Company (Coca-Cola HBC) a înregistrat în 2004 o creştere a volumului de vînzări de 4% faţă de anul precedent, adică 1.413 milioane navete unităţi1. EBITDA ope-raţional a fost de 730 milioane euro, cu 10% mai mult decît în 2003. Profitul operaţional a fost de 334 milioane euro, cu 22% mai mult decît în 2003. Profitul net a fost de 152 milioane euro, cu 32% mai mult decît în anul precedent.
În anul 2004, pieţele emergente în care operează Coca-Cola HBC, grup din care face parte şi România, au adus o contribuţie semnificativă la succesul organizaţiei, înregistrînd un volum de vînzări de 581 milioane de navete unităţi, adică cu 10% mai mult decît în anul 2003. Aceste pieţe au contribuit cu 247 milioane euro la EBITDA în 2004, adică 21% peste nivelul anului 2003.
România a performat bine în cursul anului 2004 şi în cursul ultimului trimestru, datorită unei foarte bune execuţii în pia-ţă şi continuei îmbunătăţiri a performanţelor în domeniul apelor minerale, informează comunicatul Coca-Cola HBC. Îmbunătăţirea mixului de vînzare şi a structurii de preţuri a contribuit decisiv la succesul operaţiunilor din România.
Volumul de vînzări înregistrat de România în 2004 este de 106 milioane navete unitaţi, adică cu 8% mai mult faţă de anul precedent. România este una dintre ţările cu o contribuţie în-semnată la succesul Coca-Cola HBC.
Inovaţia în privinţa produselor şi ambalajelor atît în domeniul băuturilor carbonatate, cît şi în al celor necarbonatate a constituit cheia creşterii în ultimul an. Băuturile necarbonatate reprezintă în prezent circa 23% din volumul de vînzări al Coca-Cola HBC.
Coca-Cola HBC a plasat circa 120.000 de frigidere în 2004, cea mai mare parte în afara magazinelor, încurajînd astfel impulsurile de cumpărare.
În ţara noastră, în 2004, programul investiţional de aproximativ 40 milioane de euro s-a materializat în instalarea a două noi linii de îmbuteliere pentru operaţiunile de la Vatra Dornei şi din Ploieşti, în achiziţia de noi frigidere, în reînnoirea flotei de maşini şi în extinderi ale capacităţii de depozitare.
Călin Drăgan, director general al Coca-Cola HBC România, a declarat: "Anul 2004 va fi pentru toţi membrii echipei Coca-Cola HBC România anul în care vîn-zările au depăşit pragul simbolic de 100 de milioane de navete unităţi. A fost un an generos, care ne-a oferit satisfacţii pe mă-sura muncii noastre, în ciuda vremii nefavorabile înregis-trate la începutul verii şi a creşterii preţurilor şi a taxelor vamale la unele materii prime şi la utilităţi. Pentru anul 2005 ne-am propus să continuăm inves-tiţiile pe pia-ţa românescă precum şi implementarea unor programe inovative de marketing, atît pentru brand-ul Coca-Cola, cît şi pentru toate celelalte mărci din portofoliu".
Compania Coca-Cola Hellenic Bottling Company este unul din cei mai mari îmbuteliatori mondiali de băuturi răcoritoare, deservind 26 de pieţe cu o populaţie totală de peste 500 milioane de persoane. Acţiunile Coca-Cola HBC sunt listate la bursele din Atena, Londra, New York şi Sydney. Coca-Cola HBC România are aproximativ 3.000 de angajaţi şi operează şapte fabrici în şase locaţii: Bucureşti, Ploieşti, Iaşi, Timişoara, Oradea şi Vatra Dornei.