COLLIERS: 85% dintre retaileri au înregistrat o scădere a traficului anul acesta

A.B.
Macroeconomie / 3 noiembrie 2020

85% dintre retaileri au înregistrat o scădere a traficului anul acesta

Retailul a fost probabil unul dintre cele mai afectate segmente ale sectorului imobiliar, având în vedere blocajul din timpul stării de urgenţă, dar acum consumul este deja peste nivelul maxim înregistrat înaintea crizei, deşi într-o structură diferită, transmite un comunicat de presă.

Toţi jucătorii din retail, care au şi vânzări online, se aşteaptă ca acest canal să genereze un procent mai mare din cifra de afaceri în 2020 comparativ cu 2019, un sfert dintre respondenţi estimând creşteri chiar şi de peste 50%, potrivit unui sondaj realizat de Divizia Retail a Colliers International, în rândul a peste 40 de chiriaşi şi proprietari din sectorul de retail din România.

Pentru majoritatea respondenţilor (85%), traficul din magazine a fost mai mic în al treilea trimestru comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, unii raportând scăderi şi de 40% a numărului de clienţi care au intrat în magazine în ultimele luni, cifre mai mult sau mai puţin în linie cu alte valori cum ar fi Indicatorii Google de mobilitate, care arată că traficul din toate zonele de retail şi de divertisment a fost, în medie, cu cel puţin 20% sub indicele de referinţă stabilit în septembrie. Cu toate acestea, 15% dintre respondenţi, cu activitate în principal în domenii precum alimentaţie, discount sau decoraţiuni interioare, au observat o creştere sau menţinerea la nivel constant a traficului de la an la an.

În ceea ce priveşte vânzările, 27% dintre respondenţi au declarat că vânzările din perioada iulie-septembrie au crescut sau au rămas la un nivel similar celor din aceeaşi perioadă a anului trecut, ceea ce înseamnă că, deşi mai puţini oameni intră în centrele comerciale, ei cheltuiesc mai mult acum într-o sesiune de cumpărături decât în trecut. De asemenea, retailerii prezenţi mai degrabă în unităţi de tip retail park au fost mai puţin afectaţi, reuşind să menţină traficul şi vânzările la un nivel mai ridicat.

Pe fondul stării de urgenţă, când magazinele au fost închise, 42% dintre retaileri se aşteaptă ca cifra de afaceri din 2020 să fie mai mică decât în 2019 cu 30 până la 50%. Cu toate acestea, există şi categorii de retaileri care au fost mai puţin afectaţi şi se aşteaptă ca volumul total al vânzărilor să crească în 2020, precum cei din zona de retail alimentar (hipermarketuri/supermarketuri), bricolaj, decoraţiuni pentru casă sau articole sportive. Mai mult, companiile caută canale alternative pentru a-şi creşte vânzările, rezultatele sondajului Colliers arătând că 1 din 2 retaileri doreşte să îşi sporească prezenţa online, doar 10% dintre respondenţi doresc să-şi reducă prezenţa în mediul offline, în timp ce majoritatea se concentrează pe vânzări omnichannel şi pe o combinaţie între serviciile din magazin şi cele online. De asemenea, majoritatea retailerilor cu planuri de expansiune intenţionează să-şi extindă prezenţa în parcurile de retail şi în centrele comerciale dominante.

"Dinamica vânzărilor online este destul de impresionantă: cel puţin una din patru companii cu prezenţă online se aşteaptă la o creştere a vânzărilor de cel puţin 50% prin acest canal. În general, retailerii de fashion se numără printre cei mai susceptibili să se aştepte la creşteri accentuate ale vânzărilor online, dar asta nu înseamnă că alte sectoare rămân în urmă. Mai mult, diversitatea va fi probabil noua tendinţă, întrucât retailerii şi proprietarii de spaţii de retail îşi pot direcţiona interesul către proiectele bazate pe proximitate sau către parcuri de retail şi, într-o oarecare măsură, către retailul stradal. Per ansamblu, următorii câţiva ani vor fi cu siguranţă interesanţi şi, cel mai probabil, vom vedea noi concepte de magazine şi/sau noi moduri de operare după adaptarea la noua realitate", spune Simina Niculiţă, Partner & Head of Retail Agency la Colliers International.

Ponderea retailerilor care raportează o cifră de afaceri totală mai mică de 5% din comerţul electronic este aproape la jumătate, pe baza estimărilor companiilor, doar 36% dintre respondenţi aşteptând un impact oarecum limitat asupra veniturilor lor din vânzările online în 2020. Pe de altă parte, numărul companiilor care speră ca online-ul să genereze cel puţin 20% din veniturile lor a crescut la 30% dintre respondenţi, de la 21% în sondajul similar desfăşurat de Colliers la începutul acestui an.

În ceea ce priveşte chiriile, majoritatea chiriaşilor din spaţiile de retail se aşteaptă la o scădere a chiriilor anul viitor, ceea ce ar putea sugera că speră la o modalitate prin care să împartă efectele acestui an dificil cu proprietarii de spaţii de retail şi să primească sprijin până când vânzările şi traficul vor reveni la normal. De partea proprietarilor de spaţii de retail, aproape 90% aşteaptă ca veniturile să rămână constante sau chiar să crească, potrivit sondajului Colliers privind estimările pentru venitul operaţional în 2021, pe fondul menţinerii operaţiunilor pe tot parcursul anului şi scăderii numărului de retaileri care au nevoie pe termen scurt de reducerea chiriei.

În general, jucătorii din segmentul de retail par a fi puţin mai pesimişti decât cei din alte segmente ale pieţei imobiliare, cum ar fi birourile sau industrialul, dar acest lucru se explică prin impactul pe care pandemia l-a avut asupra acestui sector. Astfel, 2 din 3 respondenţi se aşteaptă să revină la un nivel satisfăcător al afacerilor lor până la sfârşitul anului 2021.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb