"Când am venit în România şi am văzut că nu este niciun < Back >, am ştiut că va trebui să fac unul". Afirmaţia îi aparţine Danielei Kasper, o braşoveancă revenită în ţară după o lungă perioadă petrecută în Germania, care este mai cunoscută datorită afacerilor pe care le face în domeniul imobiliar. Acum, la trei ani de la lansarea conceptului "Come Back - German Bakery" - adică o cafenea în care oamenii pot servi şi patiserie - în Braşov, au început să apară solicitări pentru franciză din Bucureşti, Ploieşti, Timişoara sau Constanţa.
Daniela Kasper a spus: "În Germania, conceptul de < Back > este foarte răspândit. În România, însă, din păcate, oamenii preferă să îşi aducă mâncarea de acasă. Încă mai vezi oameni cu sandvişul în hârtie sau cu borcanul de ciorbă. < Back >-ul este un concept care se adresează unor oameni activi, care preferă să se oprească undeva să mănânce un sandviş cald sau să servească o patiserie proaspătă şi să ia o cafea < to go > şi să se întoarcă la birou. În Germania, un astfel de business îşi scoate 70% din bani dimineaţa între 7.00 şi 9.00. În România, însă, mai mult spre seară sau în week-end-uri se scot veniturile importante, pentru că lumea vine să fie văzută şi asociază brandul cu ceva de lux".
• Concept doar pentru centru
În Braşov are deschise două cafenele. A început cu una în pasajul de lângă Direcţia generală a Finanţelor Publice Braşov, "dar lumea nu prea venea pentru că era în pasaj - ei voiau să stea afară, la terase". Nu a mers, a închis-o. Apoi a deschis una pe strada Mureşenilor, după care a urmat cea din Piaţa Sfatului. "Mi-a fost frică de chiria în centru, dar acum merge. Poate şi pentru că avem produse foarte bune şi mereu proaspete. Produsele de azi, dacă nu sunt vândute, nu rămân la vânzare şi mâine. A mai fost un concept de genul acesta în Sibiu, dar a fost închisă pentru că nu se oferea întotdeauna patiserie proaspătă, iar oamenii s-au prins şi nu au mai venit", a explicat Daniela Kasper.
A mai deschis un "Come Back" în My Place, dar nu a funcţionat decât o lună - două, după care în urma incendiului care a cuprins centrul comercial, a fost închis. "Vom redeschide locaţia de acolo atunci când My Place-ul va fi din nou funcţional. Probabil că vom mai deschide o locaţie în viitorul Coresi Shopping Center şi cam atât în Braşov, pentru că, din câte văd, este o locaţie care se pretează mai mult pentru centru", a mai spus Daniela Kasper care a investit până acum în acest business aproximativ 800.000 de euro.
Între timp, de la 1 august, va încerca un nou concept de gustări în locaţia de pe strada Mureşenilor, unde a fost adus un bucătar italian pentru a pregăti gustări cu specific italienesc.
• Produse doar din import
"În prezent, ne aprovizionăm doar din import. Nu vreau asta, dar aşa se nimereşte. Au tot venit firme să îmi prezinte samplinguri de produse. Odată a venit o firmă din Prahova cu o patiserie excelentă şi mi-am zis că am scăpat de importuri. Am făcut o comandă destul de mare, dar când mi-au trimis produsele nu ştiam ce s-a întâmplat. Dar românii ştiu mereu să se scuze. Mi-au zis că brânza pe care o puseseră în produsele din sampling era scumpă şi că nu renta la vânzare. Numai că brânza aceea făcea tot deliciul produsului, iar acum produsele lor în loc să arate frumos, ca în probele aduse, arătau urât de tot. Am întrerupt orice contact", a mai povestit Daniela Kasper.
• Branduri născute la Braşov şi extinse în toată ţara
"Come Back" este al doilea brand născut la Braşov şi care este căutat de antreprenori din ţară pentru a fi extins în sistemul de franciză. În primăvară, centrul recreaţional "We Play", înfiinţat anul trecut în Braşov, anunţa că se va extinde în Bucureşti şi Sibiu sub formă de franciză.