Comisia Europeană a pregătit o propunere de directivă care vizează interconectarea tuturor registrelor comerţului din statele membre ale Uniunii Europene, cu scopul de a facilita accesul electronic transfrontalier la informaţiile referitoare la companii.
Proiectul de directivă a fost prezentat, joi, şi urmează să fie transmis statelor membre şi Parlamentului European pentru dezbatere, relatează Departamentul pentru Afaceri Europene (DAE).
Într-un comunicat al DAE, remis redacţiei, se arată: "Potrivit textului propus de Comisie, îmbunătăţirea accesului la informaţii actualizate referitoare la societăţile comerciale ar putea genera o încredere mai mare în piaţă, contribui la redresarea economică, şi îmbunătăţi competitivitatea companiilor europene. Registrele comerţului au un rol esenţial în acest sens, deoarece ele înregistrează, examinează şi stochează informaţii referitoare la societăţile comerciale (informaţii privind statutul juridic al societăţii, sediul său, capitalul şi reprezentanţii legali, conturile anuale), după care pun aceste informaţii la dispoziţia publicului".
Conform sursei citate, directiva Comisiei are ca obiective creşterea încrederii în Piaţa unică, prin crearea unui mediu de afaceri mai sigur pentru consumatori, creditori şi alţi parteneri comerciali, stimularea competitivităţii întreprinderilor europene, prin reducerea sarcinilor administrative şi printr-o mai mare certitudine juridică, şi îmbunătăţirea funcţionării administraţiei publice, prin promovarea cooperării dintre registrele comerţului din Europa. Aplicarea directivei va duce, conform Comisiei, le economii de până la 69 milioane euro.