Autorităţile de reglementare ale UE au propus din 2017 teste mai dure care să determine nivelul de poluare al maşinilor şi consumul de combustibil. Această iniţiativă este realizată în contextul în care Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, transmite Reuters.
Proiectul Comisiei Europene, care va fi analizat de liderii UE şi de Parlamentul European, va introduce proceduri de testare mai dure pentru noile maşini, începând din septembrie 2017, şi pentru toate vehiculele din 2018.
Legislaţia face parte din răspunsul UE la scandalul Volkswagen, izbucnit în septembrie 2015.
"Acesta este un pas crucial către restabilirea credibilităţii", a afirmat comisarul european pentru acţiuni climatice şi energie, Miguel Arias Canete.
Luna aceasta ar urma să fie publicate şi noile standarde privind consumul de combustibil şi nivelul de dioxid de carbon, care vor intra în vigoare după 2020.
Noile metodologii de testare vor oferi autorităţilor de reglementare instrumente mai bune pentru a supraveghea nivelul de poluare al maşinilor şi consumul de combustibil.
În UE, testele privind poluarea se desfăşoară în laboratoare iar autorităţile vor să introducă şi testarea în condiţii reale de conducere în următorii doi ani, din cauza dovezilor că emisiile în condiţii reale de conducere sunt mai ridicate decât cele înregistrate în laboratoare.
O reglementare separată a UE se va referi la reducerea decalajului dintre emisiile de oxid de azot în condiţii reale de conducere şi cele înregistrate în laboratoare. Nivelul ridicat al acestor emisii provoacă probleme respiratorii şi scad speranţa de viaţă.
Consumul de combustibil reprezintă unul din principalele criterii luate în calcul la achiziţionarea vehiculelor dar reprezentanţii consumatorilor susţin că datele furnizate de producătorii auto nu sunt demne de încredere.