Compania petrolieră NIS din Serbia va asigura 30% din activitatea fizică lunară a terminalului marin Oil Terminal Constanţa, devenind astfel cel mai important client al companiei româneşti, după ce Oil Terminal a pierdut contractul cu rafinăria Petromidia a Grupului Rompetrol.
"Am stabilit un contract cu un partener sârb foarte important, care va aduce lunar o cantitate de produse petroliere finite de 100.000- 150.000 tone, care reprezintă 30% din producţia fizică lunară ce asigură fondurile necesare pentru salarii şi cheltuieli de întreţinere şi reparaţii. Sperăm ca, la sfârşitul lui august, să derulăm primele cantităţi", a declarat agenţiei NewsIn noul director general al Oil Terminal Constanţa, Silviu Wagner.
Acesta nu a precizat care este numele companiei sârbeşti, însă, potrivit unor surse ministeriale, este vorba despre compania NIS, care deţine rafinăria de la Pancevo, cea mai mare din Serbia.
"Contractul cu noul nostru client compensează pierderea celui cu Petromidia, care acoperă circa 30% din portofoliul de clienţi, de mărfuri. Totodată, există posibilitatea de a stabili importante colaborări cu companii din Republica Azerbaidjan, însă detalii despre acest lucru şi eventuale negocieri vom avea abia în toamnă, după vizita preşedintelui acestei republici în România, când se va semna un acord între cele două ţări", a mai spus Silviu Wagner.
Totodată, directorul general al Oil Terminal a afirmat că, în 2009, estimează un trafic de mărfuri de 8,5 milioane tone, în scădere cu 20% faţă de anul trecut, din cauza crizei economice.
Wagner a mai precizat că exclude disponibilizările în cadrul companiei.
"Activitatea mea va avea trei ţinte: menţinerea celor 1.300 locuri de muncă, întrucât sunt excluse disponibilizările, apoi identificarea de noi clienţi, şi, în al treilea rând, revigorarea relaţiilor cu partenerii tradiţionali", a menţionat Silviu Wagner.
Până la inaugurarea terminalului Rompetrol, Oil Terminal beneficiase de o poziţie de monopol privind tranzitul cu produse petroliere prin Portul Constanţa.
Midia Marine Terminal, companie membră a Grupului Rompetrol, a inaugurat la sfârşitul anului trecut un terminal marin aflat la 8,8 km în largul Mării Negre, care are o capacitate anuală de transfer de 24 milioane tone ţiţei. Valoarea totală a investiţiei s-a ridicat la peste 100 de milioane dolari.
Oil Terminal SA Constanţa este unul dintre cele mai mari terminale din Sud-Estul Europei specializat în vehicularea ţiţeiului, produselor petroliere şi petrochimice lichide şi a altor produse şi materii prime în vederea import/exportului şi tranzitului. Lungimea totală a conductelor terminalului marin este de 50 km, iar capacitatea maximă de vehiculare a ţiţeiului este de 24 milioane tone/an.
Oil Terminal are, de asemenea, şapte dane operative şi trei depozite pentru ţiţei, benzină, motorină, păcură, produse chimice şi petrochimice şi uleiuri.
Acţionarul majoritar al companiei este Ministerul Economiei, care deţine 59,6222% din acţiuni, în timp ce Fondul Proprietatea are o participaţie de 10%, iar alţi acţionari au 30,3778%