Compania aeriană Wizz Air trebuie să îşi revizuiască condiţiile comerciale şi să ramburseze clienţilor taxele percepute ilegal - a anunţat luni Camera Muncii din Austria.
Organizaţia a menţionat, printre altele, taxa de 40 de euro pentru check-in-ul la aeroport. Potrivit comunicatului, din cele 88 de articole din condiţiile de transport aerian contestate de Camera Muncii din Austria, în 81 de cazuri Curtea Supremă a Austriei a dat dreptate organizaţiei.
Pe lângă condiţiile de transport, instanţa a considerat ilegale 30 de articole legate de contul de client Wizz Account şi de voucherul cadou Wizz Gift, precum şi practica de a rambursa biletele prin Wizz Credits fără acordul scris al pasagerilor.
Curtea Supremă a Austriei a mai decis că perioada de valabilitate a voucherelor cadou de doar 12 luni este, de asemenea, neconformă.
Potrivit Camerei Muncii din Austria, clienţii Wizz Air cu reşedinţa în Austria îşi pot revendica drepturile pentru plăţile nejustificate începând cu anul 2019, prin intermediul site-ului companiei aeriene.
"În urma discuţiilor cu Camera Muncii din Austria, Wizz Air a ajuns la un acord pentru clarificarea aspectelor ridicate în cadrul procesului. Compania aeriană recunoaşte decizia recentă a Tribunalului Comercial din Viena, o acceptă şi va acţiona în consecinţă" - se arată în declaraţia emisă luni seară de Wizz Air.
Compania a adăugat că a implementat un mecanism de rambursare pentru pasagerii cărora li s-a perceput taxa de check-in la aeroport începând cu 2019. În plus, Wizz Air va reactiva creditele expirate şi va emite noi vouchere cadou - valabile timp de cinci ani - în locul celor expirate.