Compania de training MTW România, deţinătoare a unei licenţe americane de training, a fost invitată să deruleze, printr-unul dintre trainerii săi internaţionali, un program de pregătire pentru principalele companii IT din Hong Kong. Viorel Apetrei, trainerul implicat în acest proiect, a susţinut anterior programe de pregătire în mai multe ţări europene, dar şi în Brazilia, Kazakhstan şi Egipt.
Cursul derulat în această săptămână în China (Hong Kong) este organizat în parteneriat cu Microsoft şi se adresează celor mai importanţi parteneri locali ai companiei. Programul face parte dintr-o serie mai amplă de traininguri susţinute de Viorel Apetrei, livrate până în prezent pe cele patru continente: Europa, Asia, Africa şi America de Sud. Sesiunea de pregătire de la Hong Kong pune accentul pe vânzări, soluţii şi produse IT. Agenda de lucru cuprinde modele practice, studii de caz şi "best-practices" care au fost implementate la nivel mondial, explicate şi adaptate specificului local.
"Atunci cînd pregătesc livrarea unui training în afara României, prima grijă este adaptarea culturală şi înţelegerea specificului naţional. Diferenţele sînt atît de mari, încît setez în mod diferit maniera de abordare, timing-ul, tipurile de interacţiune, nemaivorbind despre exemple şi studii de caz. Uneori, se întâmplă ca barierele de comunicare să fie sporite de faptul că participanţii nu vorbesc engleza şi au nevoie de translator, ceea ce îngreunează substanţial interacţiunea - esenţială într-un training de calitate; în astfel de momente trebuie să compensezi prin energie şi prin valoarea pe care le-o oferi", a declarat Viorel Apetrei, trainer MTW România. El consideră că reuşita unui astfel de training este determinată de experienţa trainerului, de o bună cunoaştere a subiectului, precum şi de implicarea şi dedicarea faţă de nevoile şi interesele cursanţilor. "Aceste traininguri sînt de două ori mai dificile decît cele pe care le livrez în România. Însă experienţa în sine, faptul că oameni de pe patru continente au venit la cursurile mele şi au plecat de acolo cu lucruri utile şi aplicabile chiar de a doua zi - toate acestea valorează foarte mult şi le preţuiesc ca atare", a spus Apetrei.
Durata unui training standard realizat în străinătate este, de obicei, de trei zile, însă pot exista şi programe cu o durată mai mare, de până la cinci zile. Numărul de participanţi la o sesiune de curs variază între 15 şi 40, în funcţie de structura programului. Numărul total de cursanţi străini participanţi la trainingurile susţinute de Viorel Apetrei a ajuns în prezent la aproximativ 700; această cifră este în creştere, avînd în vedere faptul că şi în 2009 agenda de training internaţional a MTW România este destul de încărcată.
În cei trei ani de cînd este implicat în programe internaţionale, Viorel Apetrei a susţinut cursuri în 14 ţări, printre care Danemarca, Belgia, Finlanda, Suedia, Grecia, Egipt, China, Brazilia, Kazakhstan, dar şi state din estul Europei. Trainerul român este absolvent al unui Executive MBA şi al mai multor cursuri de pregătire în marketing, PR şi vînzări, la universităţi americane şi europene.
MTW România este reprezentant al Media Training Worldwide, o companie americană de training şi consultanţă cu sediul în New York şi filiale în Canada, Quatar, Coreea şi India. Echipa MTW România este compusă din traineri cu specializare în management şi comunicare, cu experienţă în jurnalism, în marketing şi management şi cu expertiză internaţională. Printre trainingurile oferite de MTW România, se numără cursuri de: leadership, management, vânzări, product marketing, negociere, tehnici de prezentare şi relaţia cu media