Companiile aeriene globale şi-au dublat luni previziunile privind profitul industriei în 2023

T.B.
Macroeconomie / 6 iunie 2023

Companiile aeriene globale şi-au dublat luni previziunile privind profitul industriei în 2023

Companiile aeriene globale şi-au dublat luni previziunile privind profitul industriei în 2023, dar au avertizat că întârzierile de achiziţie a avioanelor, pentru a face faţă cererii în creştere, le-ar putea atenua redresarea post-pandemie, transmite Reuters, conform news.ro.

"Anii de pandemie au rămas în urmă şi graniţele sunt deschise în mod normal", a declarat Willie Walsh, şeful Asociaţiei Internaţionale a Transporturilor Aeriene (IATA), în cadrul summitului anual al IATA, care reuneşte aproximativ 300 de transportatori.

IATA şi-a majorat estimarea profitului din industrie la 9,8 miliarde de dolari, de la 4,7 miliarde de dolari, încurajată de cererea puternică de călătorii şi de o scădere a preţului petrolului.

Veniturile sunt de aşteptat să crească cu 9,7%, până la 803 miliarde de dolari, apropiindu-se mai mult de nivelul pre-pandemie din 2019, de 838 de miliarde de dolari.

Dar marjele de profit subţiri, de 1,2%, înseamnă că repararea bilanţurilor deteriorate şi oferirea de rentabilitate sustenabilă a investiţiilor va continua să fie o durere de cap pentru unele companii aeriene, a spus Walsh.

El a spus că companiile aeriene câştigă în medie 2,25 dolari pe pasager, "ceea ce este mai puţin decât preţul unei ceşti de cafea, al unui bilet de metrou".

Prognoza de profit, crescută de la cea dată în decembrie, a reflectat o creştere a Europei, în ciuda unui val de greve.

Companiile aeriene au raportat în ultimele luni rezultate puternice, în timp ce se pregătesc pentru un sezon de vară aglomerat, cererea de călătorii nedând dând semne de scădere, în ciuda creşterii inflaţiei.

Presiunea exercitată de preţul petrolului a scăzut şi în acest an. Dar, ţinând adunarea anuală la o zi după ce producătorii de petrol au convenit să limiteze oferta, companiile aeriene au fost avertizate că unul dintre cele mai mari costuri ar putea creşte din nou în lunile următoare.

Perspectiva unor preţuri mai mari a "crescut foarte mult" ca urmare a acordului OPEC+ de duminică, a declarat delegaţilor Fatih Birol, directorul general al Agenţiei Internaţionale pentru Energie.

Companiile aeriene şi-au văzut industria aproape oprită când răspândirea Covid-19 a închis graniţele la începutul anului 2020.

Creşterea cererii şi deficitul de avioane, piese şi forţă de muncă au contribuit toate la creşterea tarifelor aeriene de la pandemie. Dar acestea au început să se modereze pe măsură ce capacitatea de producţie îşi revine, a spus CEO-ul Qantas, Alan Joyce.

IATA spune că tarifele nu au crescut în termeni reali din 2019.

Cu toate acestea, mărfurile continuă să rămână în urmă, volumul estimat ar fi de 57,8 milioane de tone în 2023, faţă de nivelul pre-pandemic din 2019, de 61,5 milioane de tone, din cauza încetinirii comerţului global.

Şeful celei mai mari companii aeriene din lume a spus că există semnale economice mixte pentru transportatorii din Statele Unite.

"Probabil ne aflăm fie într-o recesiune uşoară, fie într-o economie moderată. Putem vedea asta", a declarat directorul general al United Airlines, Scott Kirby.

Reuniunea anuală a IATA permite companiilor aeriene să discute iniţiative comune în chestiuni de reglementare, cum ar fi tranziţia energetică, precum şi să facă afaceri pe margine şi să pună presiune publică asupra aeroporturilor şi a altor furnizori.

Mulţi lideri ai companiilor aeriene şi-au exprimat furia faţă de o aşteptare medie de şase luni pentru a primi avioane noi.

"Companiile aeriene sunt dincolo de frustrate. Trebuie găsită o soluţie", a spus Walsh.

Într-o mişcare neobişnuită, aceştia au fost de acord să ceară IATA - condusă de fostul şef al British Airways - să intervină direct la producătorii de avioane pentru a se asigura că frustrările lor sunt auzite, deşi fără a aprofunda în contracte individuale.

Airbus şi Boeing au spus că lanţurile de aprovizionare sunt de vină, avertizând în acelaşi timp că nu există o soluţie imediată pentru constrângerile de aprovizionare, potrivit news.ro.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Am auzit un consultant in turism care spunea ca epoca biletelor ieftine a cam trecut. Citind ce scrie mai sus, incep sa ii dau dreptate.

    1. Epoca tuturor lucrurilor ieftine a trecut!

      Totul e foarte scump, de la mancare la vacante! 

      Desi preturile energiei (gaz, curent, combustibili) au revenit la vechile niveluri, preturile nu mai scad.

      Sa le multumim "eroilor" (oameni de afaceri) ca pun mai mult profit in buzunar! 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb