Companiile americane de media şi entertainment au cheltuit anul trecut 121 de miliarde de dolari pentru conţinut original, inclusiv filme şi programe TV, potrivit unei analize Variety Intelligence Platform.
HBO al AT&T şi-a extins producţia de conţinut original cu până la 50%, ajungând la 150 de ore. Netflix a crescut cu peste 50% volumul de conţinut, faţă de 2018, cheltuind mai mult cu 3 miliarde de dolari.
Din totalul cheltuielilor pentru conţinut, cinci companii mari - AT&T, ViacomCBS, Netflix, Comcast şi Disney - au ajuns împreună la 87,4 miliarde de dolari.
Disney a fost cea care a cheltuit cel mai mult pentru conţinut, cu aproximativ un sfert din total - 27,8 miliarde de dolari -, prin studiourile, reţelele şi serviciile SVOD.
Comcast a cheltuit anul trecut 15,4 miliarde de dolari, ViacomCBS şi Netflix, câte 15 miliarde de dolari, AT&T, 14,2 miliarde de dolari, Amazon, 6,5 miliarde de dolari, Apple, 6 miliarde de dolari, Fox, 5,7 miliarde de dolari, şi Discovery, 4,6 miliarde de dolari.
Sony Pictures, Facebook şi Lionsgate au cheltuit între 2 şi 3 miliarde de dolari. AMC Networks a cheltuit 1,1 miliarde de dolari, iar Google şi MGM, aproximativ 1 miliard de dolari.
Aceste cifre nu includ costurile pentru licenţe de conţinut.