Complice.ro, magazin online de cadouri experienţiale, încheie primul semestru cu o creştere în venituri cu peste 50% faţă de perioada similară din 2020. Dinamica pozitivă a venit pe fondul dorinţei românilor de a experimenta mai mult, accesând experienţe de travel, de relaxare sau cu adrenalină nu doar pentru a marca evenimente speciale, ci şi ca nou comportament de consum. Mai mult decât atât, şi pe segmentul corporate a crescut cererea de experienţe ca parte a programelor de employee experience, începând timid accesarea evenimentelor offline, conform unui comunicat remis redacţiei.
Tendinţa românilor de a se întoarce la stilul de viaţă obişnuit, care includea călătorii, petreceri şi evenimente conexe este tot mai evidentă şi se reflectă şi în cifrele Complice.ro la nivel de semestru. Astfel, faţă de anul precedent, magazinul online de cadouri experienţiale a înregistrat o creştere cu peste 50%, iar faţă de 2019 creşterea este de 30%. Numărul comenzilor a crescut tot cu 50% faţă de perioada similară a anului trecut, iar media acestora se situează la 286 euro.
Se conturează clar o mai mare deschidere din partea clienţilor către a experimenta, atât pe segmentul residential, cât şi corporate. Companiile au început să dezvolte o abordare constantă şi repetată în această zonă, pentru a putea urmări impactul în motivare, performanţă, employer branding, o singură experienţă nefiind relevantă. De altfel, observăm că pe acest segment accesarea experienţelor primite de către angajaţi se face chiar în 3-4 zile, un alt semn că acestea sunt apreciate mai mult decât un premiu sau cadou material primit în mod obişnuit din partea angajatorului, a precizat Oana Pascu, fondator Complice.ro.
Potrivit datelor companiei, o treime dintre organizaţiile care accesează experienţele Complice.ro ca parte a programelor de employee experience sunt dispuse să crească bugetul iniţial per angajat cu până la 20% pentru a le oferi o experienţă personalizată.
Petrecerile, reinventate de pandemie
Pe segmentul residential, vara şi debutul sezonului de nunţi contribuie la creşterea cererii pentru cadouri experienţiale care marchează spectaculos evenimente de tipul căsătoriei sau aniversarii nunţii. Astfel, în contextul marcat în continuare de măsuri de distanţare socială, românii pun tot mai mult accent pe experienţe pentru a face evenimentele importante din viaţa lor memorabile.
Cererile în căsătorie au devenit tot mai creative, în top situându-se propunerile făcute la înălţime (în timpul unor zboruri private), dar şi cele scrise pe un banner afişat în mijlocul oraşului sau tractat de un biciclist ce va urmări atent traseul îndrăgostiţilor. Petrecerile clasice ale burlacilor s-au transformat în ateliere private de home brewing sau experienţe de condus pe circuit, în timp ce burlăciţele preferă escapade private la SPA sau călătorii scurte cu autorulota la malul mării.
Pandemia a schimbat comportamentul de consum al clienţilor Complice.ro. Alegerile acestora s-au diversificat într-un ritm mai accelerat decât în anii anteriori. Am observat că tot mai mulţi invitaţi preferă să ofere o experienţă memorabilă în locul darului clasic, chiar si atunci când sunt la distanţă sau, din diferite motive, nu pot fi prezenţi fizic la eveniment, iar mirii îşi doresc şi ei să ofere altceva în locul petrecerilor mari, incluzând tot felul de experienţe în petrecerea reinventată de pandemie, a precizat Oana Pascu, fondator Complice.ro.
Top experienţe preferate pentru nunţi
În top experienţe preferate pentru nuntă se numără sosirea la petrecere pe motocicletă, într-o maşină de epocă sau pe un scuter cu trei roţi, primirea invitaţilor de către un comediant sau improvizator, dar şi experienţe care completează petrecerea în sine, cum ar fi ateliere personalizate de degustare de ciocolată, degustări de vin, gin ori whiskey sau ateliere florale - astfel încât invitaţii îşi pot crea singuri mărturiile unicat.
În ceea ce priveşte cadoul pentru miri, preferinţele merg în zonele de adrenalină şi gourmet, respectiv relaxare. În top se află experienţele de zbor în simulator la manşa unui avion Boeing, zbor cu avionul, motodeltaplanul sau cu parapanta în tandem, experienţe pe circuitul de karting, respectiv degustări private de cafea, ciocolată sau vin.
O popularitate tot mai mare, pe fondul sezonului cald, o au şi cadourile de travel, cu autorulota sau mini-camperul. Acestea sunt preferate pentru cadouri de aniversare a relaţiilor, oferind intimitate, dar şi un dram de adrenalină, în funcţie de itinerariul ales de cuplu, devenind o experienţă perfectă pentru a alunga rutina. La fel de apreciate sunt şi melodiile personalizate, dedicaţiile muzicale unicat, cadouri făcute cu ajutorul unor apreciaţi artişti şi al celebrităţilor, a mai precizat Oana Pascu.