Numărul persoanelor care apelează la consultanţă şi service IT a crescut cu până la 50% în ultima jumătate de an, astfel că, în momentul de faţă, ponderea acestui segment a ajuns la egalitate cu sectorul companiilor, a declarat, joi, Csaba Anghel-Nagy, reprezentant franciză Computer Troubleshooters.
Csaba Anghel-Nagy a arătat într-o conferinţă de presă că regiunile cu cele mai importante creşteri sunt cele din vestul şi centrul României, precum şi Capitala, unde specialiştii Computer Troubleshooters au constatat că media de vârstă a celor care apelează la servicii IT specializate este de 25-45 ani. Probabil cei mai tineri îşi depanează singuri computerul, iar cei peste 45 de ani folosesc în mai mică măsură computerul personal.
Pe de altă parte, în sectorul IMM, pentru partea a doua a acestui an, este anticipată o majorare cu 50% a solicitărilor venite din partea întreprinderilor mici şi mijlocii care vor trece la o reducere semnificativă a costurilor prin externalizarea serviciilor IT, potrivit unui studiu realizat de Anteea Consulting.
Cele mai frecvente servicii prestate de Computer Troubleshooters s-au referit la funcţionarea defectuoasă a aplicaţiilor informatice, blocarea computerului datorită viruşilor, reinstalarea sistemului de operare. Recuperarea de date a fost cerută mai ales de către companii şi persoane ale căror venituri depind de folosirea computerului.
Pe locul doi ca frecvenţă s-a situat funcţionarea defectuoasă a componentelor hardware. În această zonă cele mai multe probleme au fost generate de fluctuaţia tensiunii curentului electric. De asemenea, proprietarii computerelor au apelat la asistenţă specializată pentru plăcile video şi plăcile de bază.
Joi, la Primăria Sectorului 4 din Bucureşti, după ce a trecut prin nouă oraşe, caravana Computer Troubleshooters a ajuns la final. Timp de trei săptămâni, în perioada 8-30 iulie, posesorii de computere din Râmnicu Vâlcea, Deva, Reşiţa, Târgu Mureş, Ploieşti, Bacău, Cluj-Napoca, Oradea şi Bucureşti au primit asistenţă tehnică şi consultaţii IT gratuite. De asemenea, au primit carduri cu reduceri de 50% sau chiar 100%, pentru defecţiunile care nu au putut fi rezolvate pe loc.