Ocuparea funcţiei de director de şcoală se va face în urma unui examen mult mai riguros decât cel de până acum. Cel puţin asta susţin autorităţile. Nu este prima dată când o fac.
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat că în etapa a doua a concursurilor din comisiile de evaluare trebuie să facă parte şi experţi în resurse umane din firme puternice sau reprezentanţi ai universităţilor cu experienţă managerială: "Expiră mandatele tuturor directorilor de şcoli din România. Este nevoie de organizarea unor concursuri care să privilegieze competenţa. Partea de examen scris am anunţat-o deja - mulţumesc domnului rector Marian Preda pentru colectivul de profesori din Universitatea Bucureşti care îşi vor aduce o contribuţie esenţială la relevanţa acestui concurs, o spun deschis şi foarte clar - doar că, în etapa a doua, care se va desfăşura în această toamnă, avem nevoie de sprijinul tuturor universităţilor. Asta este o responsabilitate socială esenţială a universităţilor". Sorin Cîmpeanu a precizat componenţa comisiilor de evaluare, din etapa a doua a concursurilor pentru directorii de şcoli: "Pe scurt: etapa a doua este destinată tuturor celor care vor reuşi să ia mai mult de 7 la examenul naţional, după care se vor prezenta în faţa unor comisii. Comisiile de concurs, conform legii, sunt organizate de către Inspectoratul Şcolar Judeţean, deci o persoană va trebui să fie din partea ISJ. După aceea, pe modelul învăţământului universitar, în care comunităţile academice îşi aleg propriii lideri, am insistat ca doi profesori titulari, aleşi prin votul secret al Consiliului profesoral al fiecărei şcoli, să fie în această comisie de interviu, din care să se aleagă liderul. Să aibă un punct de vedere pe care să şi-l exprime. Cel de-al patrulea membru al comisiei trebuie să fie un reprezentant al autorităţii locale". Ministrul a mai menţionat că al cincilea membru al comisiei de evaluare trebuie să fie un profesionist dintr-o firmă cu puternic departament HR sau un reprezentant al universităţilor cu experienţă managerială: "Iar cel de-al cincilea, care face diferenţa - îmi doresc foarte mult şi o să propun insistent acest lucru şi o să vă rog insistent să vă gândiţi să ne sprijiniţi - trebuie să fie un profesionist, provenit dintr-o firmă cu departament puternic de HR, şi avem deja firme solide care pot să pună la dispoziţie pentru trei zile, o săptămână, două săptămâni, fiecare cât poate, experţi pentru a participa în aceste comisii de interviu, pentru a avea o selecţie cât mai eficientă. De asemenea, un reprezentant al universităţilor cu experienţă managerială care să aibă un cuvânt de spus, să fi fost director de departament, prodecan, decan, prorector, rector sau să fie un profesor de management resurse umane, managementul educaţiei. (...) Deci, al cincilea membru poate să fie fie specialist în HR, fie din universităţi". Declaraţiile ministrului au fost făcute la conferinţa "Responsabilitatea socială a universităţilor din România".
În ceea ce priveşte concursurile pentru posturile din învâţământ, ultimele decenii au arătat că între teorie şi practică este o distanţă destul de mare.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.05.2021, 11:17)
E prea de tot ! Mai usor ajungi șef la SNG,TNG,TEL,EL etc decât la o școală!
Cine-i i plătește pe examinatori?
Nu se poate ca profesorii din școală să facă treaba asta?
Doar votul să fie secret si atât!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.05.2021, 11:36)
Buna observatia! Statul angajeaza usor pe posturile bine platite iar acolo unde nu este cazul exagereaza cu cerintele.