În sectorul insolvenţei este necesară o comunicare extinsă, consideră Adrian Popa Bochiş, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Evaluatorilor Autorizaţi din România (ANEVAR), care precizează: "Avem o lege în domeniu, avem standarde, avem două organizaţii profesionale, avem profesioniştii, avem evaluatorii. Cum facem, însă, ca toate acestea să funcţioneze împreună?".
Domnia sa continuă: "Din perspectiva evaluatorilor, dacă până acum un an-doi vorbeam în principiu despre insolvenţă şi lichidare, despre numirea expertului şi despre ce trebuie el să facă în insolvenţă şi în lichidare, odată cu implementarea directivei europene, ne-am trezit că avem şi acorduri de structurare şi concordatul. Astfel, dintr-odată, evaluatorul stă în faţa a patru posibilităţi şi, tocmai de aceea, trebuie să afle mai multe în momentul în care este numit sau când se angajează într-o procedură de evaluare, să ştie exact despre ce tip de procedură este vorba, despre ce active evaluează".
Potrivit spuselor domnului Adrian Popa Bochiş, dacă din perspectiva debitorului şi a profesionistului în insolvenţă, lucrurile acestea pot să pară clare, în momentul în care vine evaluatorul, el trebuie să afle cât mai multe despre procedura în care sunt activele, care sunt ipotezele ce stau la baza măsurilor de restructurare ori "preconizate să fie propuse în planul de restructurare".
Reprezentantul ANEVAR subliniază: "Evaluatorul trebuie să afle aceste aspecte din discuţiile cu practicianul în insolvenţă, pentru a vedea ce măsuri de restructurare se propun, care este business planul gândit pentru restructurare - pentru că acel business plan ar trebui să stea la baza evaluării pe care o face unităţilor funcţionale pe care le are un debitor. Există evaluare de piaţă şi evaluare de lichidare. Ar trebui să ne uităm la ce înseamnă valoarea lucrurilor care funcţionează. De aici, cred eu, prima nevoie mare este comunicarea către evaluator. Cu cât evaluatorul ştie mai multe despre cum arată procedura, care sunt gândurile legate de restructurare, care sunt activele ce urmează să fie valorificate separat şi care sunt activele care rămân în continuare în utilizare, ajutorul pe care poate să-l dea acesta este mai mare. Şi atunci, consider că avem nevoie de un ghidaj din partea specialiştilor în insolvenţă pentru a putea să-i ajutăm".
Adrian Popa Bochiş concluzionează că este nevoie de un material comun UNPIR (Uniunea Naţională a Practicienilor în Insolvenţă din România) - ANEVAR care să fie lansat sub forma unui ghid de bune practici.