Două nave au fost reţinute de autorităţile româneşti deoarece înregistrau datorii de peste 250.000 de dolari la membrii de echipaj. Una dintre acestea a achitat banii restanţi, în cazul celei de-a doua luându-se în calcul chiar o acţiune în instanţă pentru recuperarea sumelor datorate.
Potrivit reprezentanţilor Sindicatului Liber al Navigatorilor şi ai Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor, în doar câteva zile, în urma demersurile echipajelor, biroul Port State Control din cadrul Autorităţii Navale Române şi ITF România au reţinut, prin intermediul convenţiei MLC 2006, două nave care aveau restanţe mai mari de două luni la plata salariilor echipajelor, informează News.ro.
"Este vorba de navele Huseyn Javid - pavilion Malta şi Beccaria - pavilion Panama care împreună totalizau peste 256.000 de dolari - neplata salarii. Această convenţie - MLC 2006 - a fost ratificată de România în anul 2015, după doi ani de acţiuni şi presiuni concertate ale Sindicatului Liber al Navigatorilor, devenind un instrument de lucru pentru a proteja drepturile navigatorilor, un cod al condiţiilor de muncă şi viaţă la bordul navelor care sosesc în porturile româneşti", se arată într-un comunicat al Sindicatului Liber al Navigatorilor, conform News.ro.
Astfel, în urma acestei acţiuni, armatorii navei Huseyn Javid au achitat 106.000 de dolari, reprezentând salariile echipajului la zi. Cei 11 navigatori, membri ai Sindicatului Navigatorilor din Rusia, aşteptau de mai bine de patru luni salariile restante.
Sursa citată menţionează că, în cazul celeilalte nave, salariile nu au mai fost achitate de mai bine de cinci luni pentru cei 13 marinari aflaţi la bord.
"La nava Beccaria sunt îndeplinite condiţiile de a se introduce o acţiune în instanţa din România dacă în această săptămână nu se găseşte o soluţie viabilă pentru plata salariilor. Salariile la această navă nu sunt achitate de peste 5 luni către cei 13 membri ai echipajului de naţionalitate ucrainiană", se mai arată în comunicat.
Reprezentanţii Sindicatului Liber al Navigatorilor au menţionat că alte trei nave au transmis că vor ajunge în zilele următoare în porturi româneşti, iar echipajele sunt neplătite de peste două luni.