Furnizorul de subansamble auto Continental, lider german în domeniul producerii anvelopelor, oferă pe piaţa noastră un nou tip de anvelope high-tech. Aceste anvelope sunt îmbunătăţite permanent şi optimizate pentru numeroase necesităţi. O anvelopă modernă petru autoturisme este compusă astăzi din 25 de piese componente şi până la douăsprezece amestecuri diferite de cauciuc. Într-o anvelopă pentru autoturisme Continental, de mărime 195/65 R 15, există, pe lângă inserţii de fibre metalice şi textile, substanţe chimice, uleiuri şi silicat şi 3,3kg de cauciuc.
Pentru producţia mondială a 107 milioane de anvelope pentru autoturisme, Continental a prelucrat în 2006 circa 353.000 de tone de cauciuc. Această cantitate reprezintă de 35 de ori greutatea Turnului Eiffel! În plus, produsele Continental nu sunt numai acelea pe care scrie Continental: în cadrul concernului sunt produse şi anvelopele mărcilor Uniroyal (doar în Europa), Semperit, Barum, General, Euzkadi, Viking, Gislaved şi Mabor.
O anvelopă are o suprafaţă de contact cu şoseaua maxim de mărimea unei cărţi poştale. Aşadar, anvelopele sunt vitale: acestea reprezintă singura legătură cu asfaltul. Dacă acest contact nu este optim, apar probleme - la frânare, la accelerare, la mersul în curbe.
În aceste condiţii, nici sistemele supranumite "îngeri păzitori", precum ABS sau ESP, nu pot funcţiona în mod optim. Surprinzător: "Mulţi şoferi uită că anvelopele reprezintă singura legătură dintre banda de rulare şi autovehicul", afirmă profesorul Manfred Bandmann, preşedintele Consiliului German pentru Siguranţa în Trafic.
Din cauza proastei echipări cu anvelope s-au produs 1.233 de accidente soldate cu răniţi, raportează Oficiul Federal pentru Statistică pentru anul 2005. Înfricoşătoare este şi statistica asupra penelor de cauciuc, realizată de Organizaţia pentru Supravegherea Autovehiculelor a Experţilor Auto Liber-Profesionişti: din 731.646 de autoturisme verificate, 110.762 prezentau anvelope defecte.
De aceea, Continental recomandă ca la alimentarea cu carburant să se efectueze, pe cât posibil, în mod regulat, şi un examen al anvelopelor: există defecţiuni? Presiunea aerului este bună? Are anvelopa suficient profil (iarna cel puţin patru milimetri)? Trebuie să vă faceţi timp! "Anvelopa reprezintă o componentă de bază a maşinii - şi totodată produsul hightech care este subestimat cel mai frecvent", afirmă Peter Hülzer, preşedinte executiv al Uniunii Federale a Comercianţilor de Anvelope şi a Vulcanizatorilor.