Lanţul de retail Kaufland a avut, în anul financiar 2022 (martie 2022 - februarie 2023), o contribuţie totală de 2,38 miliarde de euro (Valoare Adăugată Brută) în economia locală, ceea ce reprezintă aproximativ 1% din PIB-ul României, conform directorului general al Kaufland România şi Republica Moldova, Marco Hößl.
Reprezentantul companiei a declarat ieri, într-o conferinţă de presă: "Trăim într-o societate, nu doar într-o economie. Pentru a depăşi momentele de instabilitate, pentru a creşte durabil şi responsabil, avem nevoie de colaborare. Kaufland rămâne un partener de încredere pentru producătorii locali, pentru comunitate, pentru economia ţării".
Potrivit lui Marco Hößl, care a adus în atenţie studiul de impact socio-economic al companiei aferent anului financiar 2022, întocmit de KPMG, Kaufland îşi menţine poziţia în topul celor mai mari companii din România, după cifra de afaceri, şi continuă să fie unul dintre cei mai importanţi angajatori privaţi. "Acest exerciţiu de evaluare anual ne ajută să măsurăm impactul investiţiilor companiei şi să le direcţionăm cât mai eficient pentru România", a precizat oficialul Kaufland subliniind: "Suntem unul dintre cei mai mari angajatori privaţi din România, cu peste 16.500 de salariaţi. Grila de salarizare şi pachetul de beneficii sunt îmbunătăţite constant. În 2022, salariul net minim la Kaufland a depăşit cu aproape 60% salariul net minim la nivel naţional".
Compania a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri până la 3,4 miliarde de euro în exerciţiul fiscal martie 2022 - februarie 2023.
Kaufland generează prin activitatea sa circa 91.000 de locuri de muncă cu normă întreagă în România, direct, indirect şi indus, echivalentul a aproximativ 1,7% din forţa de muncă naţională. Studiul de impact amintit arată că fiecare angajat direct Kaufland în România sprijină angajarea a peste cinci persoane în întreaga economie românească, prin crearea de noi locuri de muncă.
• Kaufland a investit în România 315 milioane euro, anul trecut
Anul trecut, Kaufland a investit în România 315 milioane de euro, în termeni de CAPEX, mai precis, pentru achiziţionarea sau modernizarea activelor fixe, şi a avut o contribuţie la bugetul de stat de peste 214 milioane euro, prin taxe şi impozite.
Kaufland susţine parteneriatele cu producători locali, iar în 2022 a colaborat cu peste 2.600 de furnizori din România.
Kaufland derulează programe de sprijin pentru aceştia, iar anul trecut, peste 80% dintre cheltuielile totale cu furnizorii au fost alocate partenerilor locali, depăşind valoarea de 2,4 miliarde de euro. Totodată, 67 de cenţi din fiecare euro cheltuit la casele de marcat Kaufland merg direct către afaceri din România, potrivit companiei.
• 9 milioane de euro investiţi în proiecte pentru comunitate, în 2022
Anul trecut, Kaufland s-a implicat în dezvoltarea şi derularea unor proiecte de responsabilitate socială în valoare de 9 milioane euro, dintre care două programe de finanţare prin care Kaufland oferă granturi nerambursabile organizaţiilor neguvernamentale. Compania susţine ONG-urile care luptă pentru cauze precum sănătate, protecţia mediului, educaţie, viaţă sănătoasă şi sport sau cultură.
Cu iniţiative anti-plastic şi anti-risipă, pionierat în infrastructuri de reciclare a ambalajelor în magazine, agricultură regenerativă şi proiecte pentru un mediu mai curat, compania investeşte în sustenabilitate. În 2022, pentru al cincilea an consecutiv, Kaufland România s-a clasat pe prima poziţie în topul celor mai sustenabile companii la nivel naţional, titlu acordat de CST Index.
Kaufland este una dintre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.500 de magazine în opt ţări, 148.000 de angajaţi şi o reţea care a ajuns în prezent la 168 de magazine în România. Kaufland România planifică extinderea reţelei sale de vânzare cu amănuntul la circa 200 de magazine până în 2025.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Credinciosul în data de 20.06.2023, 13:35)
Pe vremea lui Ceusescu,cu alimentara,gostatul,magazinele de carne se hraneau 22 mil nu 15 si cu mancare sanatoasa romaneasca nu cu marfa de proasta calitate nutritional de afara!
Salamul cu soia e delicatesa fata de bombele de produse injectate cu polifosfati,amidon,care e apoi colorat,aro.atizat sa semene cu carnea!
Muschiul ceafa,pulpa dupa ce ca nu au pic de gust sunt injectate masiv,cand le pui pe gratar sting focul in loc sa l stingem noi ca ia foc grasimea!
Sa nu mai vorbim de lapte,untar cu multa margarina,bulioane pline de amidon si coloranti,branza la oferta din orice altceva decat lapte!
Aste supermarketuri au distrus fermele mici,procesatorii mici folosind marcile proprii stergandu le identitatea si apoi facandu i sa lucreze pt ei cu pfofit f mic!
O mare parte a incasarilor sunt sigur din Tva la importuri,deci mare scofala!
Nu vom obtine independenta alimentara atat timp cat acestea fac legea iar guvernantii ii ajuta!
Cate magazine mici au inchis cu cati salariafi?
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.06.2023, 18:30)
La adaosuri comerciale de 70-80% la lape, paine etc sa tot investesti sute de milioane.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.06.2023, 20:20)
e contributia oamenilor... a veniturilor consumate pe mancare in "monopolul" kaufland!
au uitat cum au intrat pe piata si ei si carsifur?
au inventat o "plandemie" pe vreme aia la "porcina si aviara" au taiat animalele oamenilos di curiti si au generat lipsuri artificiale... fortand cetatenii sa isi schimbe comportamentul alimentar si economic; au lovit in increderea cetatenilor ... sa nu uitam de marea ciordeala "Aviara" pe bani publici.
s c cret