Rezolvarea situaţiei de la Tarom ar trebui să se numere printre priorităţile noului Guvern, consideră Alin Burcea, CEO "Paralela 45", fiind de părere că cea mai mare problemă a companiei de stat o reprezintă instabilitatea.
"Noi ne dorim să vină cineva la Ministerul Transporturilor care să tranşeze problema. În orice situaţie, problema Tarom nu mai trebuie să treneze. Eu aş pune-o ca prioritate pe ordina de zi a noului Executiv. Schimbarea permanentă de directori nu îi face bine companiei de stat", a spus şeful operatorului de turism, ieri, în cadrul unei conferinţă de presă care a avut loc în Antalya.
Alin Burcea a explicat: "Acum doi ani, 90% dintre zboruri le făceam cu Tarom. Acum, mai degrabă 90% din zboruri nu le facem cu Tarom, ci cu alte companii aeriene. Mai operăm cu ei în proporţie de 10%, dacă ne vor răspunde la cererile de ofertă. Vrem să facem contractele din iunie, de exemplu, dar nu reuşim niciodată. Acum aşteptăm răspuns pentru curse charter din Bucureşti în Zakhynthos, Santorini, Corfu. Tarom este o problemă pe care nu trebuie să o tratăm româneşte, pentru că românii vor să zboare cu Tarom. Nu este o companie care să merite să fie lăsată să moară".
În opinia domnului Burcea, o altă prioritate a noului Guvern ar trebuie să fie alinierea TVA, prin reducerea acestei taxe la 5% şi pentru agenţiile de turism: "Pentru agenţiile de turism ar fi prima măsură pe care ar trebui să o ia noul ministru de Turism, să alinieze TVA la 5%. De şase ani cerem scăderea TVA de la 19%. Hotelierii, care oferă la partide conferinţe au avut mai mult succes, ei au 5% TVA şi la cazare şi la masă. Este o discrepanţă pe care nu o înţeleg. Au putere de convingere mai mare. Noi avem 19%, ceea ce ne afectează. Alinierea TVA ar fi o gură de oxigen pentru noi".
• "Paralela 45" a dus 23.000 de turişti în Antalya, în această vară
Cu un rulaj estimat la circa 70 de milioane de euro până la finalul anului, în creştere cu aproximativ 20% faţă de cel de anul trecut, "Paralela 45" împlineşte, anul viitor, 30 de ani de când activează în piaţa turismului.
Turoperatorul a dus în Antalya, în acest sezon, în jur de 23.000 de turişti români (în creştere cu 28% faţă de anul trecut), ocupând o cotă de 9% din piaţa turiştilor autohtoni care şi-au petrecut vacanţa în 2019 pe plajele din Antalya, a spus Alin Burcea. Domnia sa a precizat: "Acum 35 de ani nu era nimic în Antalya şi acum sunt 450 de hoteluri între Antalya si Alanya, majoritatea all-inclusive. În 2018, Turcia a avut cel mai bun an, urmând ca în 2019 să iasă cu nişte tarife mari, după cei doi ani de restrişte şi conflicte pe piaţa politică. România a trimis, anul acesta, în Antalya 243.280 de turişti. În 2015 au fost aproape 130.000, dar în ultimii trei ani veniturile românilor au fost mai mari. Anul trecut au fost circa 190.000 de turişti, după ce, acum 7-8 ani, ne băteam să ajungem la 100.000 de turişti.
Suntem pe locul al şaptelea, după Germania, Rusia, Anglia etc., ca număr de turişti în Antalya şi nu cred că mai este loc de creştere în 2020.
Acum, cursele către Antalya nu se mai fac doar din Bucureşti, ci din orice oraş din ţară care are aeroport - Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, Târgu-Mureş, Oradea, Arad, Baia Mare, Bacău, Suceava. Pentru anul viitor suntem curtaţi de alte trei hoteluri din Antalya.
În 2019 şi 2018 am avut un avion care a zburat şi în Alanya, pentru că este foarte mare traficul pe aeroportul din Antalya şi vara se iese foarte greu din aeroport.
Destinaţia Turcia (Antalya, Alanya şi Bodrum) este pe primul loc în preferinţele turiştilor, care, în sezonul 2019, au călătorit cu "Paralela 45" într-o pondere de 42% din total destinaţii charter. Operatorul de turism a avut 19 curse charter săptămânale spre Antalya. În ceea ce priveşte gradul de ocupare, pe primul loc, cu un procentaj de 97% a fost charterul Antalya-Timişoara.
În Antalya există hoteluri de 5 stele standard, 5 stele superior şi 5 stele de lux, a explicat Alin Burcea, menţionând că românii nu îşi cumpără vacanţe la hoteluri economice: "Ne străduim de ani de zile să vindem şi noi hoteluri mai ieftine. Dar românul, dacă s-ar putea să cumpere 5 stele superior la oferte speciale, numai asta ar cumpăra. Se vând hotelurile cu reputaţie mare, foarte scumpe şi se urmăresc ofertele special".
Printre altele, domnia sa a mai spus că turismul din Turcia nu a fost influenţat de recentul conflict din Siria.
O regiune unde, după turism, se face agricultură, Antalya a primit, anul acesta, 18 milioane de turişti. În această locaţie un sejur de şapte nopţi cu transport inclus costă de la 800 de euro până la peste 2000 de euro.
• Alin Burcea: "Turismul din Grecia este diferit de cel din Turcia"
Turismul din Grecia este diferit de cel care se face în Turcia, a evidenţiat şeful "Paralela 45", menţionând că pe tărâmurile elene şi-au petrecut vacanţa mai mult de 300.000 de turişti români: "Turismul în Grecia este total diferit de cel din Turcia. Jumătate merg la pensiuni, case private, este un concept cu restaurant şi taverne, seri greceşti, mai aproape de suflet".
Cursele charter spre cele şapte insule greceşti au avut un grad mediu de ocupare, de 95%. Peste 12.000 de turişti au mers în vacanţă în Grecia, vara aceasta, pe zboruri charter, conform cifrelor furnizate de turoperator.
"Paralela 45" a operat 11 curse charter spre Grecia, cu plecări săptămânale spre insulele Santorini, Rodos, Creta Chania şi Creta Heraklion, Zakynthos, Samos, Lesbos, Corfu.
Cursele către Spania au avut un grad de ocupare de 98%, mai mult de 6.000 de turişti alegând sejururi în această ţară. Au fost 12 curse săptămânale, cu plecări spre Costa Brava, Costa Blanca, Costa del Sol, Mallorca şi Tenerife.
În 2019, cursele spre Italia au avut un grad de ocupare de 96%, turiştii alegând ca destinaţie de vacanţă Sorrento, Sardinia, Sicilia din Bucureşti şi Rimini din Cluj-Napoca.
Egiptul, o altă noutate a acestui sezon, cu cele două destinaţii - Hurghada şi Sharm el Sheikh -, a avut 93% grad de ocupare, cursele charter având plecări săptămânale din Bucureşti şi din Sibiu.
"Egiptul vine foarte puternic din urmă. Este un fel de Antalya, puţin mai ieftin. Vine cu tarife mai bune, dar cu o gamă mai redusă gastronomic", a subliniat Alin Burcea, anunţând că noutatea absolurtă, anul viitor, o reprezintă plecarea către Hurghada, din Sibiu.
Pe Tunisia este o cerere mai mică decât pentru Egipt, aici interesul fiind atât pentru partea de litoral, dar şi pentru atracţiile istorice şi culturale. Tunisia, noutatea verii 2019, a atras un număr mare de turişti, cursele charter având 93% grad de ocupare.
Cursele spre Cipru de Nord şi Ciprul de Sud, cu plecări săptămânale din Bucureşti, Cluj-Napoca şi Iaşi, au înregistrat un grad de ocupare de 97%.
• Turoperatorul a lansat programe pentru Maldive, Mauritius, Seychelles, Bali şi Oman
În această toamnă, turoperatorul a lansat programe pentru Maldive, Mauritius, Seychelles, Bali şi Oman. Pachetele includ zboruri, cazare, masă, transferuri şi sunt disponibile de la finalul lunii septembrie şi până în iunie, ori septembrie anul următor. O vacanţă exotică de 7 nopti porneşte de la 1.200 de euro/persoană.
Decembrie este luna charterului de Laponia şi a vacanţelor familiilor cu copii care vor să îl întâlnească pe Moş Crăciun şi pe soţia lui, să viziteze Santa Park şi să facă safari cu husky. 2019 este al patrulea an consecutiv în care "Paralela 45" lansează charterul spre Ţara lui Moş Crăciun. Vorbim despre un sejur de cinci zile, cu zbor operat de compania Tarom, cazare la hotel de patru stele, transferuri, taxe de aeroport, care porneşte de la 1.990 de euro/adult şi de la 1.661 de euro/copil. Pretul include, de asemenea, excursie la casa lui Mos Craciun, safari cu husky, excursie la Rovaniemi.
• Antalya va rămâne vedeta sezonului 2020
Antalya va rămâne vedeta sezonului 2020, alături de destinaţiile noi Egipt şi Tunisia, cu plecări de pe majoritatea aeroporturilor din România. Turoperatorul a lansat programul Early Booking pentru sezonul 2020, încă din luna septembrie, cu reduceri de până la 40% şi zboruri noi spre Turcia.
Întreaga ofertă pentru vacanţa de vară a companiei de turism cuprinde 30 de zboruri săptămânale de tip charter spre Turcia (Antalya, Alanya şi Bodrum) şi Grecia (Creta, Rodos, Santorini, Zakynthos).
Alin Burcea, CEO Paralela 45 , subliniază: "Antalya se prefigurează a fi, din nou, vedeta sezoului estival, pentru al treilea an consecutiv. Cele mai mari reduceri de preţ în perioada de Early Booking, de 40%, vin de la partenerii noştri hotelieri turci şi primele vânzări de vacanţe pentru vara 2020 au fost făcute deja. Turiştii români ştiu produsul all inclusiv turcesc şi profită de lansarea Early Booking încă din 2019".
În perioada de Early Booking, turiştii au rezervat deja, în Antalya, hoteluri de cinci stele cu multe facilităţi pentru copii, dar şi pentru adulţi.
După creşterea spectaculoasă înregistrată pe destinaţiile Hurghada şi Sharm el Sheikh, în această vară, turoperatorul prelungeşte perioada charterelor din Bucureşti spre Egipt, în sezonul toamnă-iarnă, şi introduce un nou zbor din Sibiu spre Hurghada, dedicat sărbătorilor de iarnă.
"Foarte multi turişti şi-au făcut vacanţa în Egipt vara aceasta şi estimăm o crestere de 20% a numărului acestora pentru perioada următoare, ei având posibilitatea să aleagă Hurghada sau Sharm el Sheikh în următoarele luni, la tarife care încep de la 464 de euro/persoană, respectiv de la 521 de euro/persoană, cu toate taxele incluse", precizează proprietarul companiei Paralela 45.
• Burcea: "2019 - anul voucherelor de vacanţă"
Circuitele culturale şi turistice au înregistrat o creştere de 45%, cei mai mulţi turişti preferând călătoriile în aprilie-mai, august-septembrie şi decembrie.
În oferta pentru 2019 sunt peste 180 de programe de tip circuit cu avionul şi autocarul, pe toate continentele. Mai mult de 1.000 de grupuri au fost/vor fi realizate în 2019, programe cu plecare din Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi, Sibiu şi Budapesta.
Cele mai căutate circuite în 2019 au fost/sunt cele în Turcia, inclusive Cappadocia, Rusia, Israel şi Iordania.
Vacanţele în care turiştii aleg să meargă cu maşina personală au înregistrat ocreştere de aproximativ 12%, în această vară faţă de vara lui 2018. Destinaţiile preferate au fost Bulgaria, Grecia şiTurcia. Grecia se află în topul preferinţelor, înregistrând o creştere de aproximativ 13%.
Zonele greceşti preferate pentru turismul individual sunt Thassos, Halkidiki, Lefkada, Riviera Olimpului şi Thrace.
Din totalul programelor din portofoliul "Paralela 45", 65% dintre turişti au preferat vacanţe de tip charter&sejur, 17% au ales circuite cultural şi turistice, 15% turism individual, vacanţele cu transport propriu, 3% au ales turismul social.
Rezervările de vacanţe în ţară au crescut cu o treime faţă de anul 2018, datorită voucherelor de vacanţă. Rezervarile de vacanţe pe zona montană au crescut cu 99%, cele pentru staţiunile balneo cu 96%, iar cele pentru litoralul românesc cu 15% .
Rezervările de vacanţe în România cu vouchere de vacanţă au înregistrat o creştere cu 134%, în perioada ianuarie-septembrie 2019, în comparaţie cu perioada similar din 2018.
"2019 a fost anul voucherelor de vacanţă. Circa 20.000 de turişti au mers cu vouchere în zone balneo şi la munte", a anunţat domnul Burcea, menţionând că nu a fost sesizată o tendinţă clară de migrare a turiştilor de pe internaţional către intern, cei care folosesc bonuri de vacanţă reprezentând o categorie nouă de turişti - cei care lucrează în instituţiile publice.
Printre altele, domnia sa a mai spus că, în ţara noastră, vin circa 2,7 milioane de turişti străini, "Paralela 45" ajungând la circa 1 milion de euro - rulaj din incoming. "România nu are imagine pentru incoming. Nu există niciun sprijin guvernamental pe incoming. Ar fi de preferat să investim ca să aducem turişti străini în ţară decât în vouchere de vacanţă", opinează Alin Burcea.
Turoperatorul are o reţea de 50 de agenţii proprii şi francizate, în întreaga ţară, fiind cea mai extinsă reţea cu proprietar român. Cele mai recente agenţii au fost deschise în toamnă la Bucureşti (Bulevardul Magheru), la Focşani şi la Miercurea Ciuc.
De la înfiinţarea companiei, 1,8 milioane de turişti au călătorit cu "Paralela 45", care a operat peste 600 de zboruri charter în fiecare an.
1. Tarom...
(mesaj trimis de Prostu satului în data de 24.10.2019, 10:52)
... este cea mai neagra gaura din economia romaneasca si asta nu de ieri, de azi, ci de decenii.
Respect opinia d-lui Burcea, dar ea exprima perspectiva unui client/partener al companiei aeriene - nu a unui actionar, asa cum indirect suntem toti platitorii de taxe in tara asta.
Daca domnul Burcea e atat de convins de viabilitatea Tarom, atunci sa puna de-un sindicat de investitori, eventual impreuna cu alte agentii mari de turism, sa faca o oferta de nerefuzat pentru preluarea controlului companiei (nici n-ar costa mult, suspectez ca valoarea oricum e negativa) si s-o redreseze.
Dar stie si dansul ca asta ar insemna, vorba americaneasca, sa arunce bani buni dupa bani rai, asa ca ar dori ca Tarom sa fie salvata pe banii altora.
Parerea mea e ca Tarom n-are practic nicio sansa de supravietuire ca o companie aeriana "adevarata", adica una care sa opereze in conditii comerciale normale, de piata, asa ca probabil va mai supravietui o vreme ca si pana acum, pe perfuzii cu bani publici.
2. fără titlu
(mesaj trimis de Alina în data de 24.10.2019, 13:33)
Deci tot articolul ăsta este un lobby al unei firme private ca statul să subventioneze o companier aeriană falimentară pentru ca paralela 45 să aibă destinații turistice.
TAROM e gaură neagră, trebuie imediat privatizată. E imoral ca statul să subventioneze o companie falimentară de care beneficiază un număr mic de români din clasa mijlocie pe munca și banii restul contribuabililor. TAROM nu e o companie strategică ci este vaca de muls a famigliei politricilor.
Wizzair e o poveste de succes a fostului TAROM maghiar care imbogățește acum bugetul ungariei cu taxe de la clienții europeni. TAROM e un eșec și o schemă de furt prin care statul sărăcește românii pentru ca să se poată plimba rușii și turcii cu bilete ieftine.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Paul în data de 24.10.2019, 16:27)
Mai scutiti-ne cu reclama desantata a celui mai batjocoritor operator aerian fata de pasagerii din Romania !
Wizzair nu doar ca nu mai este demult low-cost ci umileste clientul roman cu fiece ocazie, plangerile fata de atitudinea batjocoritoare si neprofesionista a wizzair fata de pasagerii romani sunt cu miile si foarte putin isi permit cautarea dreptatii in justitie pentru daunele provocate...
Sa va fie rusine ca veniti cu minciuni, nu falimentul MALEV a dus la cele cateva tunuri financiare Wizz, ci coruptia si complicitatea cu gainariile practicate pe unele aeroporturi europene ...
Gunoiul wizz va iesi si el in curand "de sub pres" si combinatorii vor da socoteala pana la urma !