Cosmote România şi-a crescut numărul de clienţi de business cu 10,1% în primul semestru al acestui an faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, reflectând concentrarea companiei pe ofertele destinate utilizatorilor profesionali, transmite compania într-un comunicat.
Veniturile totale în semestrul I al anului au rămas stabile în comparaţie cu semestrul I din 2013, ajungând la valoarea de 219,8 milioane de euro. Pro Forma EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor) a scăzut cu 3,3%, ajungând la 52,6 milioane de euro în S1 2014 versus S1 2013, afectată parţial de tarifele de interconectare reduse. Marja Pro Forma EBITDA s-a redus cu 0,9 pp în S1 2014 faţă de aceeaşi perioadă a anului 2013, fiind de 23,9%.
Faţă de S1 2013, în S1 2014, ARPU (venitul mediu per utilizator) a scăzut cu 0,15 euro ca urmare a diminuării valorii ARPU pentru apelurile primite.
În trimestrul II 2014 versus trimestrul II 2013, traficul de date a înregistrat o creştere spectaculoasă de 87%, în timp ce numărul utilizatorilor de date mobile a rămas stabil. De asemenea, vânzările pentru telefoanele de tip smartphone şi-au menţinut creşterea constantă în T2 2014, înregistrând o creştere semnificativă de 100% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2013. În primele şase luni ale acestui an, baza de clienţi 3G a Cosmote România a crescut cu 42%, în comparaţie cu S1 2013. Aceste rezultate pozitive sunt legate de strategia companiei de dezvoltare a reţelelor 3G, 3G+ şi 4G, angajament permanent al companiei faţă de clienţii săi.
La finalul lunii iunie 2014, baza totală de clienţi (inclusiv Zapp) s-a menţinut la 6 milioane, iar baza de clienţi postpaid a ajuns la 26,2%, în creştere cu 0,9 pp în T2 2014, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, în principal datorită portofoliilor de produse şi servicii dedicate clienţilor rezidenţiali.