Companiile de taximetrie care au contract cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă se declară consternate de strategia conducerii aeroportului de a plasa panouri publicitare "UBER", se arată într-un comunicat de presă al Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România.
COTAR a declară în comunicat: "După comunicatul nostru de la sfârşitul lunii trecute, în care anunţam că ne vom retrage din această zonă dacă nu se va renunţa la panoul publicitar de la ieşire, s-au luat măsuri imediat, iar respectivul panou a fost înlăturat. Au rămas, însă, celelalte inscripţionări, din interiorul aeroportului, care îndeamnă călătorii să aleagă transportul cu «UBER»".
Confederaţia aduce în vedere următoarele motive pentru care sunt nemulţumiţi de atitudinea Conducerii Aeroportului Henri Coandă faţă de operatorii de taximetrie:
"- Suma pe care o plătim aeroportului este de circa 220.000 de euro anual, pentru a ne da dreptul să operăm în zona aeroportului;
- Conducerea Aeroportului Henri Coandă, din Bucureşti, ignoră absolut toate problemele pe care le-a creat pirateria taximentriştilor care operează ilegal în zona aeroportului şi permite accesul maşinilor în sistem UBER şi publicitatea la acest sistem de transport neautorizat în interiorul aeroportului. Cetăţenii români sau străini care au nevoie de transport înţeleg că «UBER» este compania acreditată inclusiv pentru a face transferuri de la aeroport către orice destinaţie;
- A existat deja un caz extrem de grav de crimă, din cauza permiterii accesului piraţilor pe aeroportul Otopeni. O studentă din Japonia a fost ucisă cu bestialitate, acum câţiva ani, de un «pirat» care se ocupa cu racolarea de clienţi dezinformaţi şi creduli. Înţelegem că se încurajează pirateria, cu absolut toate consecinţele acestei activităţi, pe Aeroportul Henry Coandă, însemnând evaziune fiscală, distrugerea imaginii României în lume şi, pe cale de consecinţă, subminarea economiei naţionale, dar şi alte fapte penale, de la agresiuni, sechestrare de persoane şi tâlhărie, până la viol şi crimă! Victime de acest fel deja existând în ultimii ani. Iar activitatea persoanelor care practică pirateria în taximetrie, mai ales în sistem UBER, nu poate fi verificată şi controlată, astfel încât este posibil să li se întâmple orice clienţilor care aleg aceste servicii nereglementate în România şi fără garanţii."
COTAR a mai precizat: "Le amintim celor care au permis accesul maşinilor în sistemul «UBER» la aeroport că această activitate este nereglementată, deci în afara legii, în România. Le mai amintim că luna trecută a fost declanşat în mass-media un monstruos scandal care aducea în prim plan agresiunile la care au fost supuşi foarte mulţi cetăţeni străini care au fost racolaţi de piraţii taximetrişti".
Confederaţia a mai comentat asupra acestei probleme: "Aceşti piraţi au sechestrat şi au agresat persoane, pentru a le forţa să plătească sume exorbitante, nejustificate şi nefiscalizate. Pedepsele pe care le-au primit piraţii taximetrişti agresori sunt de până la 18 ani. Poate că unora lise par pedepse prea mari, dar au fost stabilite în conformitate cu prevederile actualelor coduri, Penal şi de Procedură Penală, ce prevăd cumulul de pedepse, pentru toate dosarele în care o persoană este condamnată. Şi numărul dosarelor de condamnare ale acelor piraţi este extrem de mare".
Confederaţia Transportatorilor cere conducerii Aeroportului Henri Coandă să elimine toate inscripţionările care fac publicitate pentru "UBER", pentru a păstra contractele cu firmele de taxi. Aceştia menţionează: "în caz contrar, ne vom retrage de pe aeroport, aşa cum am anunţat anterior, deoarece nu găsim corectă concurenţa neloială pe care ne-o impune chiar partenerul contractual, adică Aeroportul Internaţional Henri Coandă, dar nici nu vrem să fim părtaşi la punerea în pericol a călătorilor, prin acceptarea piraţilor din transporturi".
COTAR a încheiat comunicatul cu următoarea motivaţie: "Facem acest lucru pentru o economie corectă în România, în acord cu legislaţia în vigoare, dar şi pentru că nu putem închide ochii în faţa pericolelor la care sunt expuşi clienţii, prin dezinformarea lor chiar cu acordul conducerii aeroportului. Dorim să asigurăm un transport civilizat, cu preţuri corecte, afişate la vedere, fără posibilitatea de negociere, dar şi să garantăm siguranţa clienţilor care au nevoie de transport în regim de taxi sau de transferuri de la Aeroportul Internaţional Henri Coandă de la Otopeni".