Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) , A.P.T.E. 2002 , A.P.U.L.U.M. ,solicită public ministrului Finanţelor, Adrian Câciu, să modifice de urgenţă Codul Fiscal, "pentru că peştii mari din piaţa de asigurări din România au profitat şi profită în continuare" de o legislaţie dubios de favorabilă şi de supravegherea unor instituţii româneşti slabe, cu grave probleme de integritate, motiv pentru care "România a devenit vaca de muls a multinaţionalelor" şi, totodată, bătaia de joc a Austriei, fiind din respinsă pe nedrept din spaţiul Schengen, afirmă C.O.T.A.R. într-un comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, în aceste zile, românii au aflat că toate instituţiile şi companiile statului (precum CNAIR) au conturile bancare la bănci austriece. Cei 8 milioane de şoferi din România şi toţi ceilalţi ar mai trebui să ştie că în România nu mai există companii de asigurări cu capital românesc. Posesorii de autoturisme din ţara noastră au simţit pe propria piele explozia nejustificată a preţurilor RCA, din ultimul an, în timp ce firmele de asigurări din România şi-au triplat profitul net în semestrul I al acestui an. Toate aceste profituri sunt ale multinaţionalelor din asigurări, care îşi extrenalizează profitul prin dosarul preţurilor de transfer.
"La începutul acestui an, Guvernul a aruncat o fumigenă: a spus că va crea o companie de asigurări cu capital românesc pentru zona RCA, prin CEC BANK. E deja finalul anului şi Guvernul ne-a lăsat pe toţi cu ochii-n soare (pe care o să ni-l şi taxeze suplimentar, pentru că multinaţionalele nu aduc bani la bugetul de stat, ci doar noi aducem)", adaugă C.O.T.A.R.
Această companie, CEC BANK ar putea juca un rol important în echilibrarea preţurilor RCA. "România reprezintă raiul şi, totodată, bătaia de joc a companiilor austriece. Daca în zona de energie avem companii precum OMV/Petrom, în domeniul prelucrării lemnului întâlnim firme dragi preşedintelui României - Holzindustrie Schweighofer şi Kronospan -, în domeniul bancar întâlnim companii precum BCR şi Raiffeisen, iar în piaţa de asigurări din România sunt companiile: Omniasig-Vienna Insurance Group, Asirom - Vienna Insurance Group, Uniqa Asigurari şi GRAWE România Asigurare. Miliarde de euro se scurg anual din această ţară ţinută artificial în sărăcie!", a declarat Vasile Ştefănescu, Preşedinte COTAR.
"Amintim public domnului ministru al Finanţelor că în ţările de unde provin multinaţionalele din asigurări acestea achită o taxă fixă, în diferite procente, în funcţie de clasa de asigurare, dar această taxă nu se poate deduce. De exemplu, fiecare poliţă RCA din Germania include o taxă fixă de 19%", spune C.O.T.A.R.
"Cel puţin să avem o legislaţie fiscală ca în Germania, unde măcar 19% din încasări să rămână în ţara care nu merită sa intre în Schengen, dacă firmele de asigurări din România sunt protejate de stat. Sub aşa-zisa supraveghere a "profesioniştilor integri" a sectorului de asigurări din cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară, condus de domnul Cristian Roşu, a dat faliment City Insurance, dinamitând toată piaţa. Consiliul Concurentei se face că nu vede înţelegerile companiilor de asigurări care au dublat sau triplat preţul RCA în ultimele 12 luni şi care astăzi raportează triplări ale profiturilor", mai spune Vasile Ştefănescu.
COTAR adresează public ministrului Finanţelor 3 solicitări:
1. Introducerea unei taxe fixe de 19% pentru poliţele de asigurări vândute de companiile de asigurări din România, la fel cum acestea plătesc în Germania;
2. Verificarea minuţioasă a dosarului preţurilor de transfer practicate de piaţa de asigurări din România;
3. Înfiinţarea de urgenţă a companiei de asigurări CEC Asigurări.
"Domnule ministru al Finanţelor, a venit vremea să pescuiţi peştii mari! Gogoşeriile şi băbuţele care vând pătrunjel şi leuştean nu reprezintă o ameninţare fiscală pentru România! Pe lângă banii care pleacă din ţară către Austria, de la multinaţionalele din asigurări, mai sunt şi cei care pleacă spre Olanda şi spre alte state. De exemplu, din transportul alternativ. Statul român a ajutat toate aceste state şi multinaţionale. Companiile pot să-şi oprească taxa pe şmecherie, de 25% din încasări, iar diferenţa de 75% este trimisă la firmele colaboratoare ale UBER. Aceştia plătesc şoferii fără contracte de muncă, deci şi fără a intra bani la bugetul statului din salariile lor. Aşa s-a construit, prin legi speciale, pentru şmecheri, cea mai bănoasă afacere, de peste 1 miliard de euro, în ultimii ani. Cât timp şmecherii fac bani din umilirea românilor care trebuie să plătească din ce în ce mai multe taxe şi impozite, pentru a acoperi pierderile cauzate de cei care nu le plătesc, ţara care profită cel mai mult ne mai umileşte o dată. La graniţele României, camioanele stau cu zilele şi vor sta în continuare, pentru că România nu a fost primită în Schengen", a conchis Vasile Ştefanescu în comunicat.
1. O propunere corecta
(mesaj trimis de Nelu în data de 15.12.2022, 09:57)
DA! Multinaționalele din domeniul financiar trebuie taxate zdravăn. SRI ar trebui sa facă pasul înapoi din protejarea prin ȘPAGĂ a acestor multinaționale.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 15.12.2022, 11:32)
nu stiam de manariile din asigurari
stat roman slab - raiul investitorilor straini
iar Austria nu are morala de loc
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.12.2022, 18:18)
In general afacerile nu au morala.
3. Obligatoriu pusă taxa pe asigurari
(mesaj trimis de Erwin în data de 15.12.2022, 18:19)
Locuiesc in Germania și acolo este taxa de 19% pe asigurare care se numește versicherungsteuer. Am întrebat pe cineva de la BAFIN de ce s-a introdus aceasta taxa și mi s-a spus ca statul german a fost mulți ani păcălit de societățile de asigurari cu plata taxelor și singura varianta de a lua și statul german taxe de la ei a fost sa le pună aceasta taxa. Ei scoteau banii din Germania in fiecare an și spuneau ca au pierderi.