Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) solicită vicepremierului Kelemen Hunor să îl retragă pe Sandor Gabor din funcţia de secretar de stat la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, asupra căruia planează suspiciuni privind săvârşirea mai multor infracţiuni, aşa cum reiese din raportul întocmit de Direcţia Corp Control în 29 iunie 2021, conform unui comunicat remis redacţiei.
Redăm integral comunicatul:
Vicepremierul Kelemen Hunor a afirmat recent că decizia lui Florin Roman de a demisiona din funcţia de ministru al Digitalizării pentru un presupus plagiat este una corectă. Dacă în cazul Florin Roman decizia demisiei a fost corectă, de ce nu ar fi corectă demisia sau demiterea în cazul Sandor Gabor unde există un raport de control ce arată clar suspiciuni de comitere a unor infracţiuni şi o stare de incompatibilitate în care secretarul de stat s-a aflat la un moment dat?
Arătăm că, potrivit autorilor raportului, documentul trimis în 29 iunie 2021 fostului ministru Cătălin Drulă, act ignorat de acesta dar şi de ministrul interimar Dan Vîlceanu, ar trebui înaintat Curţii de Conturi, Agenţiei Naţionale de Integritate şi Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 1 Bucureşti pentru efectuarea mai multor verificări şi pentru demararea cercetării penale pentru anumite fapte.
În aceste condiţii, C.O.T.A.R. consideră că SANDOR GABOR nu mai poate rămâne în funcţia ocupată în acest moment, din care ar fi săvârşit mai multe fapte potrivit documentului întocmit de Direcţia Corp Control. De aceea, C.O.T.A.R. reiterează solicitarea către vicepremierul Kelemen Hunor de a îl înlocui pe Sandor Gabor din funcţia de secretar de stat la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
De asemenea, C.O.T.A.R. solicită noului ministru al Transporturilor şi Infrastructurii, vicepremierul Sorin Grindeanu să dispună măsurile solicitate la finalul raportului din 29 iunie 2021 de către membrii echipei din cadrul Direcţiei Corp Control, atât cu privire la secretarul de stat Sandor Gabor, cât şi cu privire la actualul şef al ISCTR, Mihai Alecu, fost director general al ARR.
Este inacceptabil ca, în timp ce transportatorii rutieri din ţara noastră plătesc impozite şi taxe către bugetul de stat, doi funcţionari de rang înalt din cadrul Ministerului Transporturilor să îşi desfăşoare activitatea ca şi cum ar fi în ograda proprie, gestionând fraudulos baze de date, transferând dubios cu titlul gratuit bunuri mobile ce aparţin statului, punând interesele proprii, de familie sau afaceri, mai presus de interesele instituţiilor publice pe care le conduc sau în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea.
C.O.T.A.R. a atras în nenumărate rânduri atenţia, pe parcursul anului 2021 şi în anii trecuţi, cu privire la activităţile dubioase desfăşurate sub umbrela ARR, la sifonările de bani din instituţia respectivă şi la favorizarea unor magnaţi de centre de formare profesională, aşa cum este şi actualul secretar de stat SANDOR GABOR.
"Din momentul numirii sale ca secretar de stat, SANDOR GABOR s-a comportat ca lupul printre oi. A supravegheat nominalizările în toate comisiile de examinare, a dispus numirea unor apropiaţi în mai multe comisii, a schimbat organigrama ARR şi a primit baza de date a Autorităţii, doar din dorinţa de a-şi dezvolta propria afacere la care a renunţat, formal, în 28 ianuarie 2021, printr-un simplu înscris notarial. Aşa-zisa reformă dorită de SANDOR GABOR în ARR este de fapt o punere în funcţiile cheie a acoliţilor săi, pentru a îşi proteja propria afacere, la care speră că se va întoarce după ce va fi demis din funcţia de secretar de stat. Faptul că în raportul din 29 iunie 2021 sunt menţionate «scurgeri ilegale de informaţii sau date» de la ARR către e-mail-ul personal al lui SANDOR GABOR ar trebui să atragă imediat atenţia organelor de cercetare penală pentru a dispune măsurile care se impun", declară Vasile Ştefănescu, preşedintele C.O.T.A.R.