Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.), împreună cu A.P.T.E. 2002, A.P.U.L.U.M., organizează proteste în toată ţara, după ce au eşuat toate încercările de a găsi soluţii şi sprijin din partea Guvernului, pentru depăşirea situaţiei actuale de criză. Ne-a convins aroganţa şi nepăsarea şefului Consiliului Concurenţei, care cere plafonarea preţurilor la energie, carburanţi şi poliţe RCA "la un nivel cât mai ridicat, fără compensare" şi doar pentru "consumatorii vulnerabili". Această abordare din partea statului arată că se doreşte falimentarea firmelor de la noi şi mai ales a celor de transport,conform unui comunicat remis redacţiei.
"COTAR a solicitat intervenţia de urgenţă a Guvernului României pentru a opri dezastrul către care ne îndreptăm. Mediul privat a identificat soluţii care se pot aplica imediat, dacă există voinţă politică. Dar Consiliul Concurenţei a recomandat Guvernului ca o eventuală plafonare a preţurilor la energie să fie la un nivel cât mai ridicat, fără compensare, iar ajutoarele să fie direcţionate către "consumatorii cei mai vulnerabili". Acestea sunt recomandările lui Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, făcute la conferinţa PRIA Competition. Această abordare a unei situaţii de criză profundă şi multiplă, care afectează întregul sector privat, dar mai ales transportatorii, arată nepăsare şi poate chiar intenţia de a ne împinge spre faliment. Din noiembrie 2021 aşteptăm soluţii din partea Executivului, iar acum tocmai am aflat că nici măcar nu s-a discutat despre vreo măsură care să ne vină în ajutor, iar eventualele măsuri ale Guvernului ar fi tot în dezavantajul nostru.
Transportatorii rutieri sunt afectaţi de toate majorările de preţuri: de facturile uriaşe la energie electrică şi la gaze naturale; de creşterea preţului la carburant şi de creşterea alarmantă a preţurilor poliţelor RCA. Am cerut destituirea preşedintelui Consiliului Concurenţei, pentru că nu a demarat nicio anchetă în piaţa RCA cu privire la explozia preţului acestui produs de asigurare obligatoriu. Este evident pentru toţi românii că piaţa de asigurări din România s-a înţeles din nou, ca acum 5 ani, să majoreze preţul RCA. Doar domnului Bogdan Chiritoiu nu i se pare absolut nimic suspect că preţurile RCA s-au triplat în ultimele 6 luni. Acum susţine toate celelelte explozii de preţuri şi consideră că statul nu trebuie să ia niciun fel de măsură de plafonare, deşi este clar că astfel vor fi falimentate toate firmele private din România, ceea ce înseamnă colaps economic.
Între prima de risc (ce acoperă plata daunelor) şi tariful de referinţă la care trebuie plafonat, ambele calculate de ASF, asiguratorii au peste 150% adaos la poliţa RCA, suficient cât să trăiasacă bine în următoarele 6 luni. Dacă nu le ajung banii, mai pot ajusta din salariile de zeci de mii de Euro pe lună pentru angajaţii din bord. Atragem atenţia asupra faptului că asiguratorii vând azi, prin brokeri, în proporţie de 95%, iar comisioanele acestora sunt de 0,1% la camioane şi de 1% la poliţele RCA până la 6 luni. Prin urmare, orice plafonare sub 10% pentru restul de poliţe va duce la dispariţia a 40.000 de angajaţi. Guvernul trebuia să fie atent şi să nu lovească în firmele româneşti care abia mai supravieţuiesc în urma acestor scumpiri în lanţ. România ar trebui să se bucure de avantajul a peste 80% din gaz, energie electrică şi carburanţi din productie internă şi nu ar trebui să ne afecteze scumpirile din UE sau din afara ei. Rugăm Guvernul, Parlamentul şi alte instituţii să ne explice şi să verice cum a ajuns România în această situaţie dezastruoasă, dacă peste 80% se produce în ţară.
Mai mulţi analişti au identificat soluţii care ar putea scoate România din criza economică actuală, prin reducerea costurilor cu energia electrică şi gazele naturale. Guvernul României trebuie să intervină imediat şi eficient pentru a susţine economia. Companiile care nu vor putea suporta noile costuri vor fi închise, iar colapsul economic generează probleme sociale foarte grave. Nu este nici acum târziu pentru o intervenţie eficientă a Executivului, pentru a sprijini firmele din România. Scumpirile în lanţ vor afecta producţia industrială şi agricolă, comerţul, serviciile, exporturile, dar şi moneda naţională. Falimentele în lanţ înseamnă creşterea şomajului şi scăderea PIB-ului României.
Poate ar trebui să ne pună pe gânduri faptul că Ucraina este în război, dar motorina şi benzina sunt mult mai ieftine decât în România. Pe 14 martie 2022, Benzina (Euro 95) pornea de la 1,604 euro/l (7,937 lei) în România, iar în Ucraina costa 1,099 euro/l (echivalentul a 5,435 lei), în timp ce motorina costa în România 1,625 euro/l (8,040 lei), iar în Ucraina costa 1,073 euro/l (echivalentul a 5,309 lei). Preţuri mai mici decât în Ucraina sunt doar în Rusia şi Belarus (0,392 euro/l Benzină Euro 95 - echivalentul a 1,939 lei/l şi 0,407 euro/l de Motorină - echivalentul a 2,016 lei, în Federaţia Rusă, respectiv 0,597 euro/l - echivalentul a 2,951 lei/l Benzină Euro 95 şi 0,597 euro/l, echivalentul a 2,951 lei/l de Motorină, în Belarus)", menţionează sursa citată.
"Statul ar trebui să găsească şi soluţiile pentru salvarea firmelor româneşti şi a economiei României, pentru că altfel va fi distrusă România. Guvernul nu trebuie să lovească în firmele româneşti care abia mai supravieţuiesc în urma acestor scumpiri în lanţ. După ce am constatat că nu este nimeni interesat de cerinţele şi chiar de propunerile noasgtre, până când vom obţine de la Guvernul României soluţii concrete de ieşire din criză, vom recurge la toate formele legale de a protesta cu toate maşinile în stradă, în toată ţara!", a declarant Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.03.2022, 10:24)
sa nu uitati sa strigati , rusine , rusine , rusine sa va fie , pentru ca guvernantii sint foarte timizi , si nu pot dormi noaptea cand aud asta .