Aflată în insolvenţă, compania "Proges", importator principal de materiale pentru amenajări interioare, îşi va restructura activitatea, după ce adunarea creditorilor a votat strategia de continuare a activităţii acestei societăţi.
Creditorii şi Casa de Insolvenţă Transilvania (CITR) - administratorul judiciar al "Proges" - vor propune un plan de reorganizare care va permite companiei să rămână un jucător important pe piaţă şi să păstreze locurile actuale de muncă, potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei.
"Decizia creditorilor vine să întărească intenţia conducerii societăţii şi a administratorilor judiciari de a salva afacerea şi de a scoate < Proges > din insolvenţă într-un timp cât mai scurt. Cu un plan de reorganizare adecvat situaţiei economice actuale, credem că perspectivele de reorganizare ale companiei sunt foarte bune", a declarat Radu Lotrean, asociat fondator al CITR.
Proges a intrat în insolvenţă în luna iulie 2012, ca urmare a unei serii de factori cum ar fi reducerea sau anularea limitelor de credit, recuperarea cu întârziere a încasărilor din piaţă, reducerea vânzărilor pe fondul crizei economice, dar şi creşterea numărului de firme de construcţii şi clienţi revânzători aflaţi în insolvenţă, arată comunicatul.
Creanţele reale pe care creditorii le au de recuperat de la societate sunt de aproximativ 44 de milioane de euro. Diferenţa dintre această valoare şi totalul creanţelor înscrise în tabelul preliminar al creanţelor este reprezentată de "creanţe sub condiţie ale codebitorilor care au garantat împrumuturile societăţii".
Până în acest moment, măsurile adoptate în urma graficului de optimizare a activităţii au generat rezultate bune pentru companie, potrivit CITR.
"Proges" are 25 de magazine şi centre logistice, precum şi o reţea de peste 1.000 de clienţi revânzători pe tot teritoriul ţării.
Compania "Proges" a înregistrat, în anul 2011, o cifră de afaceri de aproximativ 35 de milioane de euro, având un rezultat negativ al exerciţiului financiar. Numărul mediu de angajaţi a fost, anul trecut, de 350 de persoane.
Radu Lotrean ne-a spus că activităţile propuse în strategia de continuare a activităţii presupun îmbunătăţirea profitabilităţii prin reducerea costurilor operaţionale, optimizarea proceselor interne şi de vânzari, precum şi îmbunătăţirea mixului de produse şi de servicii.
Domniua sa ne-a declarat: "Conducerea «Proges», împreună cu Casa de Insolvenţă Transilvania, analizează rezultatele operaţionale ale fiecărui centru de profit. După această analiză, vor fi decise măsurile necesare pentru a readuce societatea pe plus. În urma concluziilor raportului de analiză nu sunt excluse închideri ale unor magazine care se vor dovedi neprofitabile în 2012, precum şi unele cazuri izolate de disponibilizări. De asemenea, strategia presupune şi deschiderea unor noi magazine. În acest sens, există discuţii pentru trei noi magazine tip superstore, care vor fi inaugurate până la începutul sezonului 2013".
Conform Legii insolvenţei, un plan de reorganizare poate avea o durată de maxim trei ani, existând posibilitatea de prelungire cu încă un an, dacă se consideră necesar.