Filiala locală a retailerului olandez Used Products, specializat în vânzarea de produse noi şi pre-utilizate, a raportat afaceri de peste jumătate de milion de euro în primele nouă luni din 2020, cu 100% mai mari faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când însumau 250.000 de euro, potrivit unui comunicat al companiei.
Alexandru Săsărman, antreprenorul clujean care a deschis prima franciză Used Products în România în 2018, se aşteaptă ca, până la finele anului, aceasta să înregistreze o cifră de afaceri de circa 750.000 de euro şi un profit net de peste 200.000 de euro.
La ora actuală, compania olandeză fondată în 1997 are în jur de 60 de magazine în cinci ţări: Olanda, Belgia, Spania, România şi, de curând, Germania. În România, compania intenţionează să se extindă şi este în căutare de parteneri pentru oraşele mari: Bucureşti, Timişoara, Constanţa, Iaşi, Braşov, Sibiu, Oradea şi Arad.
"Suntem, în prezent, în etape diferite de discuţie pentru Bucureşti, Sibiu şi Timişoara, condiţiile de acceptare în lanţul de francize sunt flexibile, însă fiecare potenţial candidat trebuie să treacă printr-un proces riguros de selecţie", explică Alexandru Săsărman.
Magazinul Used Products din Cluj-Napoca, care are în medie 800-900 de clienţi lunar, a fost deschis în 2018, în urma unei investiţii de peste 100.000 de euro. Cu toate acestea, Alexandru Săsărman spune că un centru Used Products poate fi deschis începând de la 40.000-50.000 de euro. Domnia sa adaugă: "Majoritatea bugetului iniţial este direcţionat către amenajarea spaţiului şi către primul stoc de produse. Totuşi, există magazine de 50-60 mp în reţea, unde investiţia iniţială a fost sub 50.000 de euro. Conform planului de afaceri întocmit anterior deschiderii locaţiei din Cluj-Napoca, am estimat că amortizarea se va face în aproximativ trei ani. Pentru a fi un reper al următoarelor centre din Romania, noi am investit mai mult decât s-a estimat, astfel că amortizarea se va face în 3-5 ani".
Compania Used Products, fondată în 1997 în Alkmaar, Olanda, se extinde în sistem de franciză şi vinde atât produse noi, cât şi folosite. Clienţii companiei pot cumpăra, vinde şi face schimburi de produse - de la telefoane şi laptopuri, la ceasuri, biciclete sau jocuri, atât online, cât şi offline în magazinele reţelei.