Gospodăriile din România au plătit în 2009 cu până la 6% mai mult pe bunuri de uz curent faţă de anul precedent. Această creştere a fost influenţată simţitor de nivelul atins de inflaţie anul trecut.
Prima jumătate a anului 2009 a debutat cu o creştere a consumului casnic în valoare mai accentuată faţă de perioada similară din 2008. Principalul factor care a influenţat această evoluţie a fost valoarea mai mare plătită de consumatori pentru coşul de cumpărături, creştere de până la 9%. "După acest prim avânt curajos, în a doua jumătate a anului comportamentul de cumpărare al gospodăriilor a fost unul mai temperat. Creşterea valorii plătite la un act de cumpărare faţă de a doua jumătate a anului 2008 a fost de doar 3%, pe fondul unei uşoare creşteri a frecvenţei de cumpărare",a declarat Raluca Răschip, director departament Consumer Tracking GfK România.
O tendinţă importantă sesizată în 2009 a fost orientarea consumatorului român către consumul in-home. Prin urmare, anumite categorii au înregistrat creşteri mai însemnate, cum ar fi consumul de ulei, cafeaua, berea, iaurtul.