Vicepreşedintele Sectorului Asigurări - Reasigurări din cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) dl. Cristian Roşu, a declarat:
"Prin modificările legislative privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto, aprobate prin Legea 132/2017 au fost introduse o serie de elemente cum ar fi conceptul de tarif de referinţă şi clientul cu risc ridicat. Aceste elemente nu sunt şi nu au fost în fapt modalităţi de plafonare a tarifelor de primă la nivelul pieţei ci au fost instrumente pentru creşterea transparenţei şi pentru a oferi o mai bună informare a consumatorilor de produse de asigurare asupra modului de determinare a tarifelor de primă RCA. Tarifele de primă RCA şi în prezent pot fi stabilite în mod liber de către societăţile de asigurare în funcţie de istoricul propriu de daunalitate şi strategia de afaceri.
Din datele avute la dispoziţie de către (ASF) tarifele de primă practicate de către societăţile de asigurare au fost în general situate sub nivelul tarifelor de primă de referinţă publicate de ASF.
Modificările propuse de Ministerul Finanţelor în ceea ce priveşte Legea 132/2017 au drept scop clarificarea anumitor aspecte de formă care să conducă la eliminarea percepţiei că tarifele de primă RCA sunt sau pot fi stabilite de către ASF.
În urma modificărilor propuse, ASF va continua să publice tarifele de referinţă calculate de către un expert independent, furnizând informaţiile relevante privind evoluţia daunalităţii (frecvenţa, dauna medie, etc.) pentru categoriile folosite şi până în prezent. De asemenea acestea vor include în continuare un nivel al cheltuielilor de achiziţie şi administrare mediu de 25 %.
Evoluţiile recente privind cele două componente de bază care determină tariful de primă nu conduc la concluzia unor creşteri semnificative a tarifelor de primă medii la nivel de piaţă în perioada următoare în piaţa RCA din România.
De asemenea, conceptul privind clientul cu risc ridicat se menţine şi ulterior modificărilor propuse urmând ca administrarea acestor clienţi să se efectueze de către Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR), conform politicilor interne proprii aprobate de membrii acestui organism.
În concluzie, în momentul de faţă nu există o presiune pe tarifele de primă RCA iar modificările propuse, în principal referitoare la formă şi nu la fond, nu sunt de natură să creeze premisele escaladării acestora în perioada care urmează".