• Vor fi vândute peste 50% din acţiuni
Membrii CSAT au avizat luni seară proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea primei etape a strategiei de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă "CFR Marfă" SA şi a mandatului Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pentru privatizarea a peste 50% din acţiunile companiei, cu obligaţia respectării de către companie a nevoilor de transport în situaţii de urgenţă, precum şi a celor care derivă din angajamentele României în cadrul NATO şi în cadrul acordurilor cu Statele Unite ale Americii, informează un comunicat al Administraţiei Prezidenţiale.
Guvernul s-a angajat faţă de Fondul Monetar Internaţional să vândă pachete minoritare de acţiuni la mai multe companii, inclusiv CFR Marfă, unde participaţia care ar fi urmat să fie cedată fusese stabilită la 20%.
• Hossu: E o aberaţie că CSAT a avizat privatizarea CFR Marfă
Preşedintele "Cartel Alfa", Bogdan Hossu, consideră că avizul dat de Consiliul Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) în legătură cu privatizarea CFR Marfă este o "aberaţie", măsura însemnând de fapt afectarea profundă a structurii de apărare a ţării. Faptul că structura naţională se doreşte privatizată este o aberaţie, când niciunde nu se fac privatizări în acest sector. Operatorii privaţi de transport feroviar deţin deja în prezent 30% din piaţa din România, a precizat ieri Bogdan Hossu.
"A transfera întreaga infrastructură pentru sectorul privat înseamnă de fapt afectarea profundă a structurii de apărare a ţării. Este surprinzător că CSAT aprobă ca infrastructurile, care sunt de fapt de politică strategică naţională, să fie privatizate, deci dependente de operator privat care pot pune în dificultate, într-un caz deosebit, situaţia ţării, pur şi simplu să spună că armata nu are voie să circule pe calea ferată românească", a subliniat Hossu, citat de Mediafax. În opinia liderului sindical, calea ferată ar trebui să rămână unul dintre cei mai ieftini operatori principali, această decizie fiind aberantă.
Hossu consideră că personalul va fi, cel mai probabil, restructurat în totalitate şi adus personal din exterior, care să fie mai ieftin, pentru că tot timpul se încearcă creşterea gradului de rentabilizare prin scăderea cheltuielilor cu personalul.