CSAT a avizat prima etapă a privatizării CFR Marfă

F.A.
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 28 septembrie 2011

Bogdan Hossu, preşedintele "Cartel Alfa": "Operatorii privaţi de transport feroviar deţin deja în prezent 30% din piaţa din România".

Bogdan Hossu, preşedintele "Cartel Alfa": "Operatorii privaţi de transport feroviar deţin deja în prezent 30% din piaţa din România".

Vor fi vândute peste 50% din acţiuni

Membrii CSAT au avizat luni seară proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea primei etape a strategiei de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă "CFR Marfă" SA şi a mandatului Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pentru privatizarea a peste 50% din acţiunile companiei, cu obligaţia respectării de către companie a nevoilor de transport în situaţii de urgenţă, precum şi a celor care derivă din angajamentele României în cadrul NATO şi în cadrul acordurilor cu Statele Unite ale Americii, informează un comunicat al Administraţiei Prezidenţiale.

Guvernul s-a angajat faţă de Fondul Monetar Internaţional să vândă pachete minoritare de acţiuni la mai multe companii, inclusiv CFR Marfă, unde participaţia care ar fi urmat să fie cedată fusese stabilită la 20%.

Hossu: E o aberaţie că CSAT a avizat privatizarea CFR Marfă

Preşedintele "Cartel Alfa", Bogdan Hossu, consideră că avizul dat de Consiliul Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) în legătură cu privatizarea CFR Marfă este o "aberaţie", măsura însemnând de fapt afectarea profundă a structurii de apărare a ţării. Faptul că structura naţională se doreşte privatizată este o aberaţie, când niciunde nu se fac privatizări în acest sector. Operatorii privaţi de transport feroviar deţin deja în prezent 30% din piaţa din România, a precizat ieri Bogdan Hossu.

"A transfera întreaga infrastructură pentru sectorul privat înseamnă de fapt afectarea profundă a structurii de apărare a ţării. Este surprinzător că CSAT aprobă ca infrastructurile, care sunt de fapt de politică strategică naţională, să fie privatizate, deci dependente de operator privat care pot pune în dificultate, într-un caz deosebit, situaţia ţării, pur şi simplu să spună că armata nu are voie să circule pe calea ferată românească", a subliniat Hossu, citat de Mediafax. În opinia liderului sindical, calea ferată ar trebui să rămână unul dintre cei mai ieftini operatori principali, această decizie fiind aberantă.

Hossu consideră că personalul va fi, cel mai probabil, restructurat în totalitate şi adus personal din exterior, care să fie mai ieftin, pentru că tot timpul se încearcă creşterea gradului de rentabilizare prin scăderea cheltuielilor cu personalul.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
IBC SOLAR
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

26 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4629
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2641
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9642
Gram de aur (XAU)Gram de aur382.8727

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb