Dacia Logan Pick-Up, prezentat in premiera la SIAB

F.A.
Ziarul BURSA #Companii #Auto / 5 octombrie 2007

Dacia dezvăluie în premieră mondială, noua versiune utilitară, Logan Pick-Up, un vehicul accesibil, robust şi practic. În cadrul Salonului, publicul larg poate descoperi gama actuală Logan (Berlină, MCV şi VAN), care cuprinde şi cea mai nouă motorizare, 1.5 dCi 85 CP, dar şi universul de post vânzare, cu piese de schimb, accesorii şi service.

În 2008, Dacia Logan Pick-Up va fi comercializat în România, Bulgaria, Turcia şi Algeria. Începând din 2009, modelul va fi disponibil pe celelalte pieţe europene.

Dacia Logan Pick-Up se alătură familiei de modele Logan, familie care cuprinde deja o berlină, un break şi o versiune utilitară. Produs la uzina de la Mioveni, Logan Pick-Up a fost conceput pentru a răspunde aşteptărilor unei categorii largi de utilizatori, de la micii antreprenori şi comercianţi până la clienţii aflaţi în căutarea unui vehicul pentru escapade în timpul liber. Logan Pick-Up dispune de toate atuurile specifice gamei Logan. Noul model este echipat cu motoare pe benzină sau diesel de origine Renault şi preia baza rulantă a modelului Logan MCV. Vehicul robust şi modern, Logan Pick-Up se remarcă şi prin latura sa practică, unul din atributele fundamentale ale familiei Logan. Astfel, Dacia Logan Pick-Up dispune de o benă a cărei lungime de încărcare este de 1,80 m şi a cărei sarcină utilă este de 800 kg. În plus, cabina dispune de un spaţiu de depozitare cu volumul de 300 de litri, situat în spatele scaunelor.

Dacia Logan Pick-Up va oferi un raport preţ/prestaţii imbatabil şi va fi disponibil pe piaţa din România începând din anul 2008.

În primele nouă luni ale anului 2007, Dacia a vândut peste 165 000 de automobile, din care peste 90 000 la export.

1. Atu-uri specifice gamei Logan

Logan Pick-Up preia atributele care au contribuit la succesul familiei Logan. La proiectarea noului vehicul s-a urmărit păstrarea calităţilor de robusteţe şi simplitate ale celorlalte versiuni Logan. Materialele utilizate la interior - planşă de bord, panouri de portiere, tapiţerie - au fost alese pentru soliditatea lor şi pentru buna rezistenţă în timp, un parametru esenţial pentru un vehicul cu vocaţie utilitară cum este Logan Pick-Up. Pentru o mai bună protecţie împotriva coroziunii, panourile portierelor şi pavilionul sunt realizate din tablă galvanizată. În funcţie de versiune, Logan Pick-Up beneficiază de bandouri de protecţie la nivelul portierelor.

Bena, cu o capacitate de încărcare de până la 800 kg, este unul din punctele forte ale modelului Logan Pick-Up. Un ornament din plastic, care rezistă la sarcini de până la 100 kg, protejează marginea superioară a benei. În ceea ce priveşte oblonul de închidere al benei, acesta poate suporta, în poziţia rabatată, o încărcătură de până la 400 kg, valoare întâlnită la vehicule pick-up mari. Planşeul benei, părţile sale laterale şi peretele de închidere a cabinei sunt realizate din tablă de oţel tratată împotriva coroziunii. În plus, un dispozitiv de evacuare a apei prin două conducte de scurgere specifice permite evitarea stagnării apei de ploaie în benă.

Logan Pick-Up beneficiază de acelaşi nivel de securitate activă şi pasivă ca modelul Logan MCV. Reamintim faptul că platforma familiei Logan (B0) este derivată din platforma utilizată de Alianţa Renault Nissan pentru modelele Modus, Clio II, Clio III şi Nissan Micra. Puntea faţă, derivată din cea a modelului Clio II, este de tip pseudo Mac Pherson cu braţ triunghiular şi cadru ne-filtrat. Puntea spate, ranforsată, preia conceptul de osie în formă de H cu profil deformabil şi epură programată, comun celorlalte vehicule ale platformei. Acest ansamblu asigură modelului Logan Pick-Up un comportament sigur şi echilibrat în orice ocazie.

Frânarea este asigurată de frâne cu discuri în faţă şi tamburi în spate. Versiunile prevăzute cu ABS sunt echipate cu un sistem Bosch 8.0 de ultimă generaţie cu repartitor electronic de frânare EBV, care este disponibil şi pe modelul Mégane II.

În termeni de securitate pasivă, Logan Pick-Up va fi echipat, în funcţie de versiune, cu airbag-uri frontale pentru şofer şi pasager. Sistemul de reţinere este compus din centuri de siguranţă dotate cu 3 puncte de fixare. În paralel, Logan Pick-Up beneficiază de experienţa recunoscută a ingineriei Renault în materie de rezistenţă la şocuri şi de disipare a energiei cinetice. În caz de şoc frontal, amenajarea compartimentului motor favorizează îmbinarea elementelor mecanice. Planşa de bord constituie un element important al dispozitivului de protecţie. Structura sa de tip fagure, din polipropilenă, un material cu o mare capacitate de absorbire a şocurilor, reduce consecinţele impactului asupra genunchilor, în caz de şoc.

Logan Pick-Up este echipat cu un propulsor pe benzină de 1,6 l şi o motorizare diesel 1,5 dCi, disponibilă în două nivele de putere : 50 Kw (70 CP) şi 63 Kw (85 CP). Toate aceste motorizări provin din gama Renault.

Motorul pe benzină, de 1.6 l, afişează o putere maximă de 64 kW (90 CP) la 5 500 rot./min, răspunzând perfect criteriilor de robusteţe şi de uşurinţă a întreţinerii care sunt imperative pentru vehiculele utilitare. În plus, acest motor se distinge prin cuplul semnificativ încă de la regimuri joase.

Adevărată referinţă în materie de motorizare diesel, motorul 1.5 dCi are la bază o tehnologie modernă. El este echipat cu un sistem de injecţie directă common rail de generaţia a doua care oferă confort, supleţe în utilizare şi un consum foarte redus. Pentru a exploata cuplul motorului 1.5 dCi, rapoartele cutiei au fost alungite. Demarajele şi reprizele sunt energice, chiar şi atunci când vehiculul este încărcat. Datorită acestor caracteristici, motorizările 1,5 dCi sunt perfect adaptate pentru regimul de exploatare al modelului Logan Pick-Up. În plus, nivelul consumului şi cel al emisiilor de CO2 sunt deosebit de reduse. Astfel, Logan Pick-Up 1.5 dCi 85 CP consumă doar 5,2 l/100 km în ciclu mixt, iar nivelul emisiilor de CO2 nu depăşeşte 137 g/km. Aceste valori, foarte reduse pentru un vehicul cu mare capacitate de încărcare, cum este Logan Pick-Up, contribuie în mod direct la îndeplinirea unuia dintre angajamentele Contractului Renault 2009, care vizează comercializarea, la orizontul anului 2009, a unui milion de vehicule care emit mai puţin de 140 g/km de CO2.

2. Un pick-up practic şi confortabil

Un habitaclu ingenios

Cabina modelului Logan Pick-Up a fost concepută pentru a fi cât mai practică şi confortabilă pentru persoanele aflate la bord. Habitaclul, derivat din cel al modelelor Logan berlină şi Logan MCV, oferă un spaţiu generos, comparabil cu cel al unor vehicule din segmentul mediu şi asigură un confort demn de cel al unei berline. Vizibilitatea, atât în direcţia de mers, cât şi spre spatele vehiculului este de un nivel foarte bun. Logan Pick-Up dispune de numeroase posibilităţi de depozitare.

Pe lângă torpedo şi spaţiile de depozitare din portiere sau de la baza consolei centrale, ocupanţii vehiculului au la dispoziţie o zonă de depozitare cu capacitatea de aproape 300 de litri, situată în spatele scaunelor. Uşor accesibilă, prin simpla basculare a spătarului unuia dintre cele două scaune, această zonă de încărcare poate adăposti obiecte din cele mai diverse.

Pentru a proteja habitaclul împotriva pătrunderii accidentale a încărcăturii aflate în benă, un cadru de protecţie este disponibil, în funcţie de nivelul de echipare al vehiculului, în partea exterioară a geamului din spate. Acest dispozitiv de siguranţă este omologat corespunzător normelor europene valabile pentru vehiculele utilitare.

Un pick-up inovant

Cu o lungime de încărcare de peste 1,80 m şi o lăţime maximă de încărcare de 1,37 m, Logan Pick-Up oferă prestaţii comparabile cu cele ale vehiculelor pick-up mari. Când oblonul din spate este coborât, pragul de încărcare nu depăşeşte 64 cm, ceea ce face ca operaţiunile de încărcare să fie mult uşurate. Treapta dispusă în partea inferioară a oblonului permite un acces rapid şi uşor al utilizatorului la interiorul benei. În total, bena dispune de nu mai puţin de 16 puncte de ancorare, care permit fixarea solidă a oricărei încărcături. Ornamentul situat pe conturul superior al benei este prevăzut cu câte 4 puncte de fixare pe fiecare latură. Alte două cârlige de agăţare sunt disponibile pe cadrul de protecţie al geamului din spate. În sfârşit, 6 inele de ancorare sunt plasate pe planşeul benei. Cu excepţia cârligelor aflate pe cadrul de protecţie al geamului spate, toate celelalte puncte de ancorare a încărcăturii sunt disponibile, în serie, chiar de la primul nivel de echipare.

Încă de la lansarea comercială a noului model va fi disponibilă o gamă largă de accesorii, adaptate multiplelor utilizări posibile ale unui pick-up. Printre aceste accesorii se numără un dispozitiv care permite compartimentarea benei, un recipient exterior de depozitare, panouri de protecţie laterală a benei, cârlig de remorcare, senzor de parcare, cutie de depozitare în spatele scaunelor, echipament GPS, cotieră, covoraşe de interior şi huse de protecţie a scaunelor.

O piaţă potenţială importantă

Logan Pick-Up se adresează, înainte de toate, artizanilor şi micilor comercianţi care se află în căutarea unui vehicul utilitar simplu şi practic. În egală măsură, noul venit în gama Dacia va fi atractiv şi pentru persoanele care îşi doresc un vehicul pentru deplasările de week-end şi vacanţă, în aer liber, la mare sau la munte. Polivalenţa în utilizare, robusteţea şi preţul atrăgător sunt atuuri care vor convinge o gamă largă de utilizatori.

De mai mulţi ani, piaţa vehiculelor pick-up este ignorată în Europa de majoritatea constructorilor de automobile. Sunt disponibile doar câteva modele pick-up de mare gabarit, precum Nissan Navara. În schimb, oferta în segmentul vehiculelor pick-up de mici dimensiuni este aproape inexistentă, spre deosebire de situaţia existentă pe alte continente. Logan Pick-Up va fi fără îndoială capabil să umple acest gol datorită raportului său preţ/prestaţii remarcabil.

Logan Pick-Up va fi produs la uzina de la Mioveni. În 2008, Logan Pick-Up va fi comercializat în România, Bulgaria, Turcia şi Algeria. Începând din 2009, modelul va fi disponibil pe celelalte pieţe europene.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

17 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9738
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4662
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2921
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9047
Gram de aur (XAU)Gram de aur369.6415

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb