Renault şi Dacia vor continua să îşi majoreze cota de piaţă în Germania, deşi, pe ansamblu, piaţa auto din această ţară va scădea şi anul acesta, estimează preşedintele Renault Germania, Achim Schaible, într-un interviu acordat Die Welt, citat de Agerpres. Schaible speră ca, în 2010, cota de piaţă în Germania a mărcii Renault/Dacia să crească la 4,5 procente, în ciuda evoluţiei previzibil slabe din acest sector. Anul trecut, cota de piaţă a francezilor era, în Germania, de 3,8 procente.
Preşedintele Renault Germania s-a arătat mulţumit de luna ianuarie, când Renault a vândut în această ţară 13.000 de automobile către clienţi privaţi.
Schaible nu a putut să anticipeze dacă Renault va putea profita de pe urma actualei serii de defecţiuni suferite de automobilele concurentului japonez Toyota. El declara că acţiunea de rechemare întreprinsă de compania concurentă a făcut valuri mai mari ca în trecut, urmând însă să se vadă dacă acest lucru va duce sau nu la o migrare a clienţilor. Totodată, Schaible resimte o cerere puternică din partea firmelor mici. Actualmente, firma acordă numeroase oferte pentru flote auto mijlocii şi societăţi de leasing, accentua el.
Pe termen mediu, Renault intenţionează să obţină în Germania, pentru marca Renault, o cotă de piaţă de şase la sută până în 2012. Şi marca românească Dacia urmează să contribuie la creşterea grupului. Datorită primei de casare, marca ieftină Dacia a înregistrat, în 2009, o cerere puternică. În aprilie se va adăuga, de asemenea, automobilul de teren Dacia Duster, Schaible aşteptându-se să fie vândute între 5.000 şi 8.000 de unităţi. În acest fel, Dacia ar putea ajunge, în 2010, la 33.000 de vehicule vândute în Germania.