"Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering" Co. (DSME), acţionarul majoritar de la şantierul naval Daewoo Mangalia, a obţinut, ieri, aprobarea a peste 96% dintre deţinătorii de obligaţiuni pentru un plan dificil de reconversie a datoriilor în acţiuni, care îi va permite constructorului de nave sud-coreean să îndeplinească toate condiţiile pentru a primi noi credite în valoare de 2.900 miliarde woni (2,6 miliarde de dolari), transmite Reuters.
Cel mai mare producător de nave din lume în funcţie de comenzi, "Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering" a primit deja, în 2015, un prim pachet de ajutor în valoare de 4.200 miliarde woni (3,8 miliarde de dolari).
Luni şi marţi au fost programate cele cinci întâlniri ale deţinătorilor de obligaţiuni "Daewoo Shipbuilding", conform Agerpres. Peste 96% din deţinătorii de obligaţiuni au votat în favoarea planului de reconversie a datoriilor în acţiuni, pentru evitarea falimentului, care ar pune în pericol locurile de muncă ale celor aproximativ 50.000 de angajaţi şi ar afecta semnificativ economia Coreei de Sud.
"Vom normaliza cât mai curând posibil activitatea companiei astfel încât deţinătorii de bonduri să înţeleagă că au făcut o alegere bună pentru ei înşişi, pentru Daewoo Shipbuilding şi pentru economia ţării", a afirmat directorul general al companiei, Jung Sung-leep.
În prezent, capitalul "Daewoo Shipbuilding" este deţinut de băncile publice sud-coreene Korea Development Bank (KDB) şi Export-Import Bank of Korea (KEXIM). După ce deţinătorii de obligaţiuni au acceptat planul de reconversie a datoriilor în acţiuni, "Daewoo Shipbuilding" va primi, spre sfârşitul acestei luni sau la începutul lunii viitoare, noi credite în valoare de 2.900 miliarde woni.
DSME a înregistrat, în 2016, pierderi nete de 2.700 miliarde woni, iar datoria sa este de 27 de ori mai mare decât capitalul său.
Împreună cu rivalii săi sud-coreeni, "Hyundai Heavy Industries" şi "Samsung Heavy Industries", DSME a dominat timp de zece ani piaţa mondială a construcţiilor de nave. În ultimii ani, însă, sectorul construcţiilor de nave a trecut printr-o perioadă dificilă din cauza supraofertei mondiale de vase şi a competiţiei acerbe pe preţuri venită din China.