Damen Shipyards Mangalia face precizări cu privire la protestul ce are loc zilele acestea

S.B.
Miscellanea / 17 ianuarie 2023

Damen Shipyards Mangalia face precizări cu privire la protestul ce are loc zilele acestea

Conducerea Damen Shipyards Mangalia face precizări cu privire la protestul angajaţilor ce are loc zilele acestea.

"Industria navală a trecut prin multiple schimbări, la nivel mondial, în ultima decadă. 80-90% din producţia de nave comerciale din Europa a "migrat" către piaţa din Asia, inclusiv tipul de nave pe care Damen Shipyards Mangalia (DSMa) le construia la un moment dat. Damen este o companie care a acordat permanent prioritate inovării şi dezvoltării pentru a se putea adapta la realităţile pieţei globale. In acest sens, am elaborat la nivelul DSMa o viziune/strategie bazată pe tipologia de produs, care să asigure sustenabilitatea şantierului în condiţiile de piaţă şi noul context al industriei navale mondiale. Considerăm că DSMa trebuie si poate sa se adapteze prin concentrarea pe activităţi specifice şi prin retehnologizare. Directoratul DSMa a prezentat această strategie acţionarilor şi Consiliului de Supraveghere, si pentru implementare se va asigura de respectarea cerinţelor legale precum si a contractului colectiv, cu scopul asigurării dezvoltării viitoare a DSMa. Parte a acestei strategii este creşterea forţei de muncă, dar si o redistribuire a specializărilor/capacităţilor de producţie din şantier. Acest lucru va avea un efect pozitiv asupra majorităţii angajaţilor, dar în acelaşi timp poate avea un efect nedorit asupra unora. La momentul potrivit, subsecvent unei aprobări a Consiliului de Supraveghere, Sindicatul va fi informat şi consultat pentru a reduce eventualul impact negativ asupra unor angajaţi. Când ne referim la reorganizare, vorbim în primul rând despre optimizarea proceselor de muncă, retehnologizare şi reprofesionalizarea producţiei.

Suntem surprinşi de multitudinea de informaţii distorsionate sau false care au fost distribuite în spaţiul public. Asemenea acţiuni afectează nu doar şantierul, ci şi activităţile economice conexe acestuia, aspect care poate conduce la periclitarea parteneriatelor si a obiectivelor de performanta financiara a şantierului. Pentru o informare corectă, dorim să clarificăm următoarele aspecte:

Nu dorim să "trenăm" negocierile. Se poate observa că nu am prezentat o poziţie publică până nu am avut un dialog intern cu sindicatul şi angajaţii DSMa, considerând că este necesar sa calibrăm comunicarea într-un mod responsabil.

Am prezentat intern, în cursul zilei de 16.01.2023 soluţii constructive, pornind de la consultările anterioare, care să fie corelate cu realităţile concrete actuale ale industriei navale mondiale şi cu perspectivele de dezvoltare comerciala a şantierului. Negocierile sunt în desfăşurare şi suntem încrezători în găsirea unei soluţii, printr-o comunicare mai eficientă şi mai puţine tensiuni, care nu aduc niciun beneficiu părţilor implicate.

Speculaţiile despre posibilul faliment: In momentul de faţă, compania Damen este singurul acţionar care susţine financiar şantierul DSMa (cu influxuri de capital) şi trebuie să realizăm că aceste eforturi sunt dificil de susţinut la nesfârşit, dacă şantierul nu este sustenabil şi productiv. Damen şi-a demonstrat capabilităţile şi faptul că poate face performanţă în industria navală românească la Damen Shipyards Galaţi, care a fost transformat în cel mai modern şantier naval din România, prin investiţii şi re-tehnologizare. Damen Shipyards Galaţi este singurul şantier naval din România care a produs nave militare după 1990. Damen a proiectat şi construit la Galaţi peste 30 de nave militare de înaltă complexitate pentru 13 ţări, inclusiv ţări membre NATO şi UE (nu şi pentru România din păcate). Câteva dintre aceste nave proiectate şi produse la Galaţi sunt cele mai mari şi complexe nave militare produse vreodată în România.

Referitor la posibila restructurare: reiterăm faptul că există, într-adevăr, o propunere de reorganizare a activităţii. Dar cel mai important este faptul că această propunere este de a angaja mai mulţi oameni în producţie, reducând în acelaşi timp aparatul administrativ, prin redirecţionare către activităţi de producţie. Cu alte cuvinte, vom angaja personal în producţie pentru a genera eficienta si venituri, precum si pentru a flexibiliza aparatul administrativ. Această reorganizare este necesară pentru eficientizarea şi flexibilizarea întregului şantier şi, împreună cu procesul de retehnologizare, poate soluţiona situaţia actuala. Până acum acţionarul majoritar, Ministerul Economiei, nu a aprobat această reorganizare. Suntem încrezători în strategia noastră. Putem face din DSMa un şantier performant. Am făcut-o la Galaţi, o putem repeta la Mangalia daca vom implementa noua strategie pe termen lung.

Despre vânzarea unor imobile. Este vorba despre vânzarea unor active neesenţiale, imobile care nu au legătură cu producţia si utilizarea sumelor obţinute (in absenta altor fonduri) pentru a reinvesti şi pentru a îmbunătăţi alte imobile destinate angajaţilor sau clădiri pentru operaţiuni de producţie. Aceste fonduri vor fi folosite şi pentru a introduce tehnologii noi, cum ar fi noul echipament de sudură, care îmbunătăţeşte eficienţa sudurii cu peste 20%.

Deşi conducerea şantierului are dreptul legal de a vinde aceste imobile, pentru un act managerial transparent şi responsabil am informat asupra acestui lucru atât Consiliul de Supraveghere, cât şi acţionarul majoritar" scriu cei de la Damen Shipyards Mangalia.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb