Actualizare 13:20 Costescu: "Corpul de control se află la TAROM pentru a analiza şi aspectele care au generat întârzieri ale aeronavelor"
Corpul de control al ministrului Transporturilor se află la TAROM, pentru a analiza, în afară de aspectele tehnice, şi motivele pentru care, în ultimele zile, au fost consemnate întârzieri chiar şi de 2-3 ore pentru fiecare aeronavă, a anunţat, marţi, ministrul de resort, Dan Costescu, în plenul Senatului, transmite Agerpres.
"În ultimii şapte ani, compania TAROM a înregistrat, cu anumite variaţii, pierderi continue. În acest moment, aceste probleme care sunt generalizate în companie au ajuns într-o fază care nu ne mai permite să continuăm aşa. Cu toţii cunoaştem că flota TAROM este învechită, avem 23 de aeronave care sunt eterogene, sunt trei mărci diferite de aeronave, fiecare din această marcă având două sau trei tipuri de aeronave. Această situaţie creează dificultăţi foarte mari la întreţinere, la operare, practic nefiind zi în care această companie să nu înregistreze întârzieri (...) ea nu mai poate continua aşa. În acest moment, corpul de control se află la TAROM, pentru a analiza, în afară de aspectele tehnice, şi aspectele care în ultimele zile au generat întârzieri chiar şi de 2-3 ore pentru fiecare aeronavă", a spus el.
De asemenea, şeful de la Transporturi a precizat că a solicitat conducerii TAROM să prezinte pe termen scurt un plan pentru remedierea situaţiei.
"Am cerut conducerii companiei ca, în cel mai scurt timp, să ne prezinte un plan de acţiune pe termen scurt pentru remedierea acestor probleme, în timp ce, din cauza problemelor sistemice care se manifestă acolo, a fost demarată o procedură de achiziţie de consultanţă pentru restructurare. Această restructurare s-a mai făcut în trecut la TAROM şi ea a avut, pentru primii ani în care compania s-a ţinut de acest plan, rezultate foarte bune. Deci, acţionăm pe două planuri. Cel pe termen mediu şi lung este restructurarea cu un consultant specialist", a explicat Costescu.
Potrivit acestuia, până la jumătatea anului, strategia propusă de consultant va fi aprobată de acţionari, urmând ca în partea a doua a lui 2016 aceasta să intre în implementare.
"Este vorba despre regândirea modelului de business al TAROM. În momentul acesta, cu ce zboară TAROM nu este adecvat zonei geografice în care ne aflăm, nu este adecvat resurselor pe care le are şi clienţilor pe care îi urmărim. Numai după redefinirea acestui model de business am putea trece în faza următoare, în faza de regândire şi restructurare a flotei, dimensionarea acesteia, de aici decurgând, practic, şi noua reorganizare pe care o aşteptăm de la TAROM. Consider că TAROM este una dintre companiile naţionale reprezentative şi cred în revigorarea acesteia, cu atât mai mult cu cât personal consider că poate fi făcută competitivă'', a precizat ministrul.
Dan Costescu a amintit că TAROM este o companie condusă pe principiul guvernanţei corporative, iar Consiliul de Administraţie şi managerul general sunt aleşi după OUG 109.
(I.D.)
-----
Actualizare 13:08 Tăriceanu: "TAROM se strânge ca o lămâie şi moare. Conducerea companiei doarme"
Preşedintele Senatului Călin Popescu Tăriceanu a avertizat, marţi, la dezbaterea privind Transporturile, asupra situaţiei în care se află compania Tarom, afirmând că actuala conducere a companiei "doarme", iar TAROM se "strânge ca o lămâie şi moare", transmite Mediafax.
"Nu o dată mi s-a întâmplat - circul frecvent cu compania Tarom - să vină piloţii la mine şi să-mi spună: faceţi ceva, că se duce compania de râpă, ajungem să intrăm în faliment. Problema e binecunoscută - este compania suprapopulată în zona de mentenanţă, refuză să ia alte avioane pentru care să facă mentenanţa, să încerce măcar să rentabilizeze această zonă. Cheltuielile sunt prea mari în raport cu numărul de avioane şi de pasageri. Nu este nevoie de multă ştiinţă pentru treaba asta. În mod normal, un manager putea să ia deciziile corecte", a declarat Tăriceanu.
El a mai spus că nu are o prognoză prea bună pentru Tarom.
"Aşa cum merg lucrurile, putem să vorbim despre proverbul vechi românesc: ce îi trebuie chelului tichie de mărgăritar - să achiziţioneze alte avioane...În loc ca Taromul să devină un hub regional, care să aducă călătorii din Moldova, Bulgaria, din fosta Iugoslavie la Bucureşti, să-i distribuie mai departe, Tarom nu a făcut nimic, şi-a restrâns cursele pe an ce a trecut", a adăugat preşedintele Senatului.
Tăriceanu a mai spus că firmele private se extind, în timp ce activitatea Tarom se contractă.
"Există companii private care prosperă, pentru că, în toată această perioadă de dezvoltare a transporturilor aeriene, competiţia nu stă să doarmă, cum doarme conducerea Tarom. (...) Sunt 2,5 milioane de români în Spania şi Italia. Toate aceste destinaţii sunt deservite, cu precădere, de aceste companii private. Tarom în perioada asta se strânge, se strânge ca o lămâie şi moare", a mai susţinut Călin Popescu Tăriceanu.
Corpul de control al ministrului Transporturilor a fost trimis la Tarom pentru a analiza de ce aeronavele companiei înregistrează întârzieri chiar şi de 2-3 ore, a declarat, marţi, în plenul Senatului, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, care a vorbit şi despre restructurarea companiei.
El a mai spus că a cerut conducerii companiei un plan de măsuri pe termen scurt pentru remedierea situaţiei. "Flota Tarom este învechită. Avem 23 de aeronave care sunt eterogene. Sunt trei mărci diferite de aeronave, fiecare având câte 2-3 tipuri de aeronave. Aceasta creează dificultăţi foarte mari la întreţinere, la operare, practic nefiind zi în care această companie să nu înreghistreze întârzieri", a precizat Costescu.
De asemenea, ministrul Transporturilor a adăugat că a fost demarată o procedură de achiziţie de consultanţă pentru restructurare, informează Mediafax.
(I.D.)
----
Corpul de control al ministrului Transporturilor a fost trimis la Tarom pentru a analiza de ce aeronavele companiei înregistrează întârzieri chiar şi de 2-3 ore, a declarat, marţi, în plenul Senatului, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, care a vorbit şi despre restructurarea companiei, informeză Mediafax.
"În acest moment Corpul de control al ministrului Transporturilor este la Tarom pentru a analiza, în afară de aspectele tehnice, şi aspectele care, în ultimele zile au generat întârzieri chiar şi de 2-3 ore", a declarat ministrul Transporturilor, Dan Costescu.
El a mai spus că a cerut conducerii companiei un plan de măsuri pe termen scurt pentru remedierea situaţiei.
"Flota Tarom este învechită. Avem 23 de aeronave care sunt eterogene. Sunt trei mărci diferite de aeronave, fiecare având câte 2-3 tipuri de aeronave. Aceasta creează dificultăţi foarte mari la întreţinere, la operare, practic nefiind zi în care această companie să nu înreghistreze întârzieri", a precizat Costescu.
De asemenea, ministrul Transporturilor a adăugat că a fost demarată o procedură de achiziţie de consultanţă pentru restructurare.
"Această restructurare s-a mai făcut în trecut şi ea a avut pentru primii ani în care compania s-a ţinut de acest plan, a avut rezultate foarte bune. Deci acţionăm pe două planuri. Cel pe termen mediu şi lung e restructurarea cu consultant specialist. Până la jumătatea anului această strategie propusă de consultant o să fie aprobată de acţionar, urmând ca în partea a doua a anului aceasta să intre în implementare. Este vorba de regândirea modelului de business al Taromului. (...) Numai depă această redefinire se va trece la regândirea, dimensionarea flotei", a menţionat ministrul Transporturilor.
Într-un interviu acordat Mediafax, în decembrie, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, spunea că va face controale periodice pe şantierele autostrăzilor, pentru a verifica fiecare etapă de construcţie, şi se declara "spaima şantierelor". El a vorbit şi despre problemele de la CFR Marfă, TAROM şi CNADNR, anunţând că a trimis Corpul de Control la compania naţională de transport aerian TAROM, pentru a verifica motivele pentru care avioane ale operatorului au fost imobilizate la sol.
Flota TAROM este compusă din 23 de avioane: 9 ATR-uri, 8 Boeing şi 6 Airbus, precizează sursa citată.