DANIEL GROSS, CEO PENNY ROMÂNIA: "Clienţii noştri reprezintă unul dintre cei mai importanţi factori care ne-au determinat să lansăm conceptul 3RO"

A CONSEMNAT GEORGE MARINESCU
Ziarul BURSA #Companii / 1 decembrie 2022

"Clienţii noştri reprezintă unul dintre cei mai importanţi factori care ne-au determinat să lansăm conceptul 3RO"

Prin conceptul 3RO, PENNY îşi propune ca, până la finalul anului 2023, 60% din sortimentele aflate în vânzare în magazinele companiei să aibă ingredientul principal produs în România "În acest moment, 100% din produsele de carne proaspătă de vită, pui şi porc vândute în reţeaua PENNY sunt 3RO" După confirmarea produselor 3RO, acestea vor primi eticheta specială 3RO şi vor fi semnalizate corespunzător la raft

Reporter: În 2020, aţi introdus un nou concept - 3RO (TripluRO) - şi v-aţi propus anumite obiective legat de acesta. Ce înseamnă 3RO (TripluRO) şi care este gradul de implementare a acestui concept? Veţi atinge ţinta propusă pentru anul 2023? Ce dificultăţi sau provocări aţi întâmpinat la demararea implementării acestui concept?

Daniel Gross: În 2020, ne-am asumat obiectivul 3RO (TripluRO), un demers unic pe piaţa locală, prin care ne propunem ca, până la finalul lui 2023, 60% din sortimentul aflat la vânzare în magazinele PENNY să aibă ingredientul principal provenit din România, adică să fie cultivat, crescut, extras sau fabricat în ţară şi să fie procesat şi ambalat în România. Este un proiect ambiţios şi am făcut paşi importanţi în realizarea lui. În momentul de faţă, am estimat un procent de 50% produse 3RO (TripluRO) disponibile în magazinele noastre, însă de-abia am început în noiembrie acest proces împreună cu furnizorii noştri. Verificăm fiecare produs, ştim deja că unele nu pot îndeplini condiţiile impuse de noi întreg anul, dar avem şi surprize plăcute. De exemplu, în acest moment ştim că 100% din produsele de carne proaspătă de vită, pui şi porc vândute în reţeaua PENNY sunt 3RO (TripluRO). Vom face toate eforturile pentru atingerea obiectivului nostru de 60% la finalul anului următor. Provocările care îngreunează acest proces au legătura cu etapa de procesare a produselor care, cel mai adesea, nu are loc în România. România are potenţial pentru a obţine materie primă şi pentru stocarea produselor, însă în prezent nu deţinem toate acestea, cele mai multe produse sunt doar ambalate în ţară. Noi ne dorim să le oferim clienţilor produse care au întreg lanţul de producţie în România, pentru a crea valoare adăugată în interiorul ţarii şi pentru a susţine dezvoltarea economiei.

Reporter: În ultimii ani, în relaţia cu producătorii locali, marii retaileri s-au plâns de faptul că aceştia nu produc destul de marfă pentru aprovizionarea hypermarketurilor. Cum s-a descurcat Penny privind acest aspect? Aţi găsit grupul ţintă de producători români care să asigure marfa pentru implementarea 3RO (TripluRO)? Cu câţi producători sau cu câte asociaţii de producători din ţara noastră colaboraţi în acest moment? Doriţi extinderea acestei reţele? Care ar fi numărul maxim necesar de producători autohtoni pentru atingerea obiectivelor impuse în 3RO (TripluRO)?

Daniel Gross: TripluRO nu se referă doar la producătorii agricoli, aceştia sunt prima verigă. Noi avem o problemă în ceea ce priveşte produsele procesate precum biscuiţii, sosurile, salamurile. Dacă facem referire la producătorii agricoli, atunci putem spune că avem necesarul pentru o perioadă limitată în an, aproximativ 6 luni pe an. Obiectivul nostru este să creştem această perioadă spre 9 luni, de aceea considerăm importantă partea de stocare pentru a prelungi sezonul şi pentru a facilita procesarea producţiei agricole. Producătorii agricoli ar trebui să aibă contracte directe cu procesatorii, produsele cele mai bune ar trebui să le vedem pe rafturile magazinelor, iar restul produselor ar trebui valorificate de către procesatori. În acest moment, avem o reţea formată din peste 400 de furnizori locali, al căror număr creşte constant. La nivel de procente, 85% dintre furnizorii noştri sunt înregistraţi în România. Ţara noastră produce materie primă de bună calitate, însă uneori aceasta nu este valorificată la adevăratul potenţial. În acest sens, am lansat recent iniţiativa "100 de idei de business pentru România", prin care ne dorim să aducem la aceeaşi masă actori relevanţi - autorităţi, mediul local de afaceri, furnizori şi asociaţii profesionale - pentru a găsi împreună soluţii care vor putea oferi românilor, într-un viitor cât mai apropiat, produse 100% româneşti, care să se alinieze obiectivului 3RO (TripluRO). Pentru a îmbunătăţi la nivel general relaţia cu producătorii locali, ne-am dori ca această iniţiativă să fie preluată de întreg ecosistemul de business românesc, astfel încât să susţinem economia circulară, să contribuim la reducerea amprentei de carbon şi să le oferim românilor produsele pe care şi le doresc.

Reporter: Unii producători se mai plâng în relaţia cu marile lanţuri de magazine de încă de aşa-numitele comisioane de raft. Care este situaţia în cadrul Penny România?

Daniel Gross: Pentru noi este foarte important ca fiecare furnizor local cu care colaborăm să fie recompensat corect, iar produsele pe care le livrează să fie valorificate într-un mod cât mai avantajos. În acelaşi timp, ne dorim să fim un partener pe termen lung pentru producătorii cu care lucrăm, oferindu-le stabilitate şi încredere. Avem parteneriate de lungă durată cu producători români, iar mulţi dintre ei ne spun că au reuşit să-şi dezvolte business-urile datorită faptului că la PENNY au găsit o piaţă de desfacere în mod constant, interesul lor fiind pus întotdeauna pe primul plan. Toate acestea sunt susţinute şi de cifre, dacă ne uităm la rezultatele noastre financiare, veţi observa că ne acoperim costurile, iar profitul rămâne 1-2% în linie cu modelul nostru de discounter.

Reporter: Câte tipuri de produse româneşti se vând în magazinele Penny şi care înregistrează cel mai mare volum de vânzări (un top 3, dacă este posibil)?

Daniel Gross: În magazinele PENNY, avem produse 3RO (TripluRO) în principalele categorii de alimente, dar numărul acestora în fiecare categorie va creşte în următoarea perioadă - produse de panificaţie, lactatele pe cât posibil, legume şi fructele doar în sezon, carnea proaspătă este deja 100% 3RO (TripluRO). Aceste categorii sunt printre cele mai căutate de către consumatori, aşadar înregistrează rezultate foarte bune din punct de vedere vânzări si ne vom strădui să ne aliniem la cerinţele clientului.

Reporter: Ce aţi urmărit în relaţia cu producătorii autohtoni? Aţi dorit asigurarea cantităţii necesare în detrimentul calităţii sau cantitate dar cu menţinerea calităţii superioare a produselor oferite? Ce loc ocupă produsele bio sau eco româneşti în noul concept şi în activitatea Penny?

Daniel Gross: Clienţii sunt inteligenţi, ei observă imediat raportul preţ - calitate, au şi posibilitatea de a a compara uşor. Calitatea superioară a fost întotdeauna pilonul central al activităţii noastre. Nu am făcut niciodată rabat de la calitate în favoarea cantităţii. De peste 20 de ani suntem atenţi la nevoile românilor, care îşi doresc să pună în coşul de cumpărături produse calitative, proaspete şi la preţuri avantajoase. Într-adevăr, există producători autohtoni care pot livra doar 6 luni pe an, mai ales dacă ne referim la categoria de fructe şi legume, însă încercăm să găsim soluţii prin care să păstrăm şi calitatea şi cantitatea produselor ce ajung la raft. În ceea ce priveşte produsele bio, facem toate eforturile pentru a ţine pasul cu trendurile globale. Produsele au avut o creştere mare în ultima perioadă, dar ca şi pondere total în business încă este nesemnificativă. În acest sens, am dezvoltat brandul privat ecologic "My Bio", care reuneşte 24 de articole şi ne mândrim cu "Food for Future", primul brand privat de dietă vegetală, cu o gamă formată din 17 articole.

Reporter: Cum au reacţionat clienţii dumneavoastră la noul concept?

Daniel Gross: Clienţii noştri reprezintă unul dintre cei mai importanţi factori care ne-au determinat să lansăm conceptul 3RO (TripluRO). În ultimii ani, aceştia şi-au schimbat preferinţele de consum, alegând într-o măsură tot mai mare produse româneşti, din surse sigure, proaspete şi la preţuri corecte. Prin intermediul acestui proiect, ne dorim să le satisfacem dorinţele şi să arătăm încă o dată că suntem retailerul pe care se pot baza. Comunicarea dedicată pentru TripluRO în magazinele PENNY o vom dezvolta cu furnizorii noştri. În prezent aceştia au răspuns pozitiv iniţiativei noastre şi ne ocupăm împreună de analiza produselor. Odată ce produsele 3RO vor fi confirmate, acestea vor primi eticheta specială 3RO şi vor fi semnalizate corespunzător la raft. Vom începe comunicarea directă către clienţi atunci când vom considera că avem un număr relevant de produse 3RO. Un studiu realizat în cadrul PENNY în anul 2021 arată că peste 76% dintre consumatorii români preferă produse fabricate în România în 6 categorii: carne, mezeluri, legume, fructe, lactate şi produse de panificaţie. În plus, datele arată şi că pâinea, fructele, legumele şi lactatele sunt cele mai consumate produse săptămânal, iar cel puţin o parte dintre acestea au originea în România. Aşadar, 3RO (TripluRO), dar şi toate demersurile pe care le vom dezvolta în viitor vor avea la bază preferinţele clienţilor noştri.

Reporter: Vă mulţumim!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb