De ce va supravieţui motorul cu ardere internă mai mult decât Uniunea Europeană

Călin Rechea
Ziarul BURSA #Internaţional #Energie / 23 mai 2023

Friedrich Indra este de părere că toate măsurile şi politicile adoptate pentru forţarea trecerii la aşa numita "e-mobilitate" nu iau în considerare faptul că "bilanţul climatic al automobilelor electrice, pe fondul considerării întregului lanţ, de la producţie până la reciclare, este discutabil".

Friedrich Indra este de părere că toate măsurile şi politicile adoptate pentru forţarea trecerii la aşa numita "e-mobilitate" nu iau în considerare faptul că "bilanţul climatic al automobilelor electrice, pe fondul considerării întregului lanţ, de la producţie până la reciclare, este discutabil".

Călin Rechea

Profesorul austriac Friedrich Indra, considerat un adevărat "papă al motoarelor", a declarat recent, într-un interviu acordat publicaţiei Tichys Einblick, că "sunt sigur că motorul cu ardere internă va supravieţui mai mult decât Uniunea Europeană care vrea să-l interzică".

În opinia sa, toate măsurile şi politicile adoptate pentru forţarea trecerii la aşa numita "e-mobilitate" nu iau în considerare faptul că "bilanţul climatic al automobilelor electrice, pe fondul considerării întregului lanţ, de la producţie până la reciclare, este discutabil".

Reputaţia de "papă al motoarelor" a fost cîştigată de profesorul de la Vienna University of Technology în perioada îndelungată în care a fost director de dezvoltare a motoarelor la BMW-Alpina, Audi, Opel şi General Motors.

Pentru Friedrich Indra, mobilitatea electrică nu va atinge ţintele urmărite până în 2035 şi poate fi văzută doar ca o nişă de piaţă în sectorul auto, în condiţiile în care "pentru majoritatea clienţilor nu are sens cumpărarea unei maşini electrice, iar alimentarea cu baterii a autovehiculelor comerciale nu are sens din punct de vedere economic".

Mai mult, emisiile de CO2 din cadrul procesului de fabricare a bateriilor anulează orice contribuţie a maşinilor electrice la protejarea climei, în timp ce încărcarea acestora se face, în cea mai mare parte, cu electricitate produsă în centrale termice.

"Este o glumă atunci când UE şi guvernul german susţin că maşinile electrice sunt o formă de transport nepoluantă", a mai accentuat profesorul Indra. Un alt avertisment al său priveşte capacitatea reţelei electrice din Germania de a susţine extinderea e-mobilităţii, în condiţiile în care "alimentarea cu energie electrică a Germaniei este deja la limită şi fără automobilele electrice".

Singurul motiv pentru care industria auto investeşte în automobilele alimentate cu baterii este presiunea politică, după cum a mai declarat profesorul austriac, mai ales că "problema fundamentală a alimentării cu baterii, respectiv ineficienţa acestora determinată de greutatea mare şi densitatea energetică redusă, încă nu a fost rezolvată".

Această afirmaţie explică şi de ce va supravieţui motorul cu ardere internă mai mult decât Uniunea Europeană: politrucii europeni ignoră legi binecunoscute ale fizicii, care nu pot fi abrogate prin ordonanţe de urgenţă sau planuri de aşa-zisă rezilienţă, care garantează un rezultat exact opus celui intenţionat.

Progresul în acest domeniu este împiedicat tocmai de numeroasele bariere existente în reglementările actuale, care favorizează tehnologiile existente, în ciuda incapacităţii economiilor europene de a produce baterii pe scară largă, pe fondul deficitului mare de materii prime şi metale rare necesare în procesul de producţie.

Aceste aspecte au fost subliniate recent şi de Andy Xie, fost economist la Banca Mondială şi fost economist-şef pentru Asia-Pacific la Morgan Stanley, într-un articol din South China Morning Post.

În opinia lui Xie, "poziţia de lider a Chinei în domeniul automobilelor electrice este de neclintit, iar Nordul Global pur şi simplu nu poate concura", deoarece "China are lanţurile de aprovizionare, tehnologia mai bună şi costurile mult mai reduse, care îşi continuă scăderea".

Pentru a contracara avantajul Chinei, ţările din Nordul Global or căuta să ridice bariere comerciale în numele securităţii naţionale, însă astfel de măsuri nu vor avea efectul dorit, în condiţiile în care "noile tehnologii pentru baterii, prezentate în cadrul Salonului Internaţional Auto de la Shanghai, se bazează pe materiale mai ieftine disponibile în cantităţi mari, care vor contribui la stabilizarea costurilor şi la eliminarea celui mai mare risc, acela al dependenţei de materialele rare".

Un mare avantaj al Chinei îl reprezintă faptul că "lanţurile de aprovizionare pentru automobilele electrice se află, în cea mai mare parte, în ţară şi reflectă costurile din China", în timp ce pentru ţările din Nordul Global "lanţurile de aprovizionarea sunt incomplete şi mult mai costisitoare". În plus, principala politică de promovare din Nordul Global o reprezintă "subvenţionarea automobilelor electrice neeconomice".

Iar veştile rele nu se opresc aici. "Chiar dacă Nordul Global decide să investească puternic în vehiculele electrice acum, dezvoltarea unui lanţ de aprovizionare autohton va fi foarte lentă", mai scrie Andy Xie, care mai subliniază că "o mega-fabrică poate fi finalizată de China într-un an, în timp ce durata ar fi de trei până la cinci ani în cele mai multe ţări dezvoltate", perioadă suficientă menţinerii Chinei la frontiera celor mai noi tehnologii din sectorul automobilelor electrice.

În urmă cu trei ani, la împlinirea vârstei de 80 de ani, profesorul Indra a acordat un interviu Clubului Auto din Elveţia (ACS), unde a subliniat că "pentru mine, cea mai impresionantă lecţie este modul în care motorul cu ardere internă a sfidat orice ostilitate timp de peste 100 de ani şi a reuşit întotdeauna să rămână în fruntea dezvoltării".

Profesorul austriac amintea atunci că, la începuturile erei automobilelor, au existat motoare electrice, mult mai eficiente decât cele cu ardere internă.

Din păcate, toate avantajele motorului electric dispar imediat când sunt luaţi în considerare şi alţi factori importanţi, cum sunt transportul energiei, greutatea bateriei şi alţi factori asociaţi.

După ce şi-a exprimat scepticismul cu privire la viitorul alimentării automobilelor cu hidrogen, tot din motive de eficienţă, Friedrich Indra a subliniat că "acolo unde au fost eliminate subvenţiile pentru cumpărarea automobilelor electrice, vânzările au intrat aproape imediat în cădere liberă", iar "industria auto se îndreaptă către dezastru, deoarece clientul nu doreşte să cumpere maşini electrice".

În opinia sa, clienţii vor prefera să păstreze pentru mai mulţi ani maşinile actuale şi astfel se va întrerupe ciclul de achiziţie al maşinilor noi, estimat la şapte - opt ani.

Rezultatul va fi "intrarea într-o criză economică uriaşă", în condiţiile în care "capitalul investit într-o maşină clasică poate fi folosit mult mai mult timp decât într-o maşină electrică, a cărei baterie moare după aproximativ opt ani şi nu mai poate fi reînnoită din motive de costuri".

Tocmai din aceste motive, "soarta Volkswagen va continua să fie decisă de Golf, nu de ID3", după cum a mai declarat profesorul Indra pentru ACS.

"Cred că motorul cu combustie internă va continua să trăiască încă foarte mult timp, deoarece răspunde cel mai bine dorinţei omului de a avea o mobilitate complet liberă şi independentă", a accentuat inginerul de motoare din Austria.

Oare ar trebui scoasă complet din calcul varianta că mobilitatea liberă şi independentă reprezintă o problemă majoră pentru autorităţile europene actuale, iar adevăratul scop al eliminării automobilelor echipate cu motoare clasice este tocmai "eradicarea" acestei libertăţi?

Opinia Cititorului ( 11 )

  1. adevarul din articol = "politrucii europeni ignoră legi binecunoscute ale fizicii, care nu pot fi abrogate prin ordonanţe de urgenţă sau planuri de aşa-zisă rezilienţă "

    politicienii vand rahat invelit in staniol colorat in verde si rosu

    si fraierii cred toata propaganda 

    Dupa cum se vede, nu protejarea palnetei s-a avut in vedere cand UE a venit cu aceasta prevedere. Reducerea consumului de carburanti, produce modificari majore in economia multor tari si nu toate pozitive. Tarile mari producatoare de petrol vor fi distruse, economia lor, bunastarea populatiei de acolo s-a bazat si se bazeaza pe petrol. Echilibrul financiar al lumii va fi bulversat,. marile averi din golf ce provin din petrol se vor volatiliza sau vor migra din zona

    Si din aceasta electrificare vor castiga cei care nu au petrol dar au economie avansata.  

    1. Asta se si urmareste precum si reducerea libertatii de miscare a oamenilor si independenta lor.Doar barosanii trebuie sa aiba si sa traiasca bine,oamenilor de rand li se pune pumnul in gura cu fel si fel de prostii!

      aiurea

      fara transport de marfuri = economiile "avansate " (europa) = se vor prabusi si ele  

    Normal ca mobilitatea si libertatile noastre sunt de fapt problema spinoasa,nu CO2.E vizibil

    Automobilul electric poate sa fie o optiune nu o obligatie, daca este obligatoriu devine smecherie .

    1. Corect 100% -o optiune pentru mersul in oras si pentru oamenii care au casa si posibilitatea de a produce curent propriu. Ceea ce se intampla la momentul actual in EU este nimic altceva decat dictatura

    Incet-incet oamenii incep sa inteleaga care-i treaba cu decarbonizarea si ZERO emisii de co2.

    capacitatile vechi in circulatie intra in fata la un proces natural de dizolvare!

    este necesar disparitia de capacitati vechi! 

    pibul trebuie in fata reinventat in raport cu noile aspiratii si dorinte economice de grup! 

    plus ca tablele se defleaza deja in piata prin exces de capacitati in timp ce electricul e real inflat ca marja profit net per unitate! 

    s c cret 

    Eu nu ma iau după propaganda Ursulei sau a Exxon, am eu și copiii mei dreptul sa nu mai respiram în București emisiile de la hodoroagele săracilor ???

    Foarte bine, atunci votez cu EV, ele măcar muta poluarea în afara orașelor.

    Pentru majoritatea posesorilor de autovehicule consumul este o combinatie intre necesitate și plăcere. Plăcerea conturului ti o da un motor adevarat care îl simți cum ttepideaza, îl auzi cum lucrează să i simti mirosul de carburanți era, sa auzi un sound de eșapament di de 6 cilindri.

    . Avem doar o viață în care merita sa ti oferi și câteva plăceri

    Oare poate să ti ofere aceste plăceri un motor electric. NICIODATA. NU O SA CUMPAR ADA CEVA NICIODATA  

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb