DE LA ÎNCEPUTUL ANULUI DHL Express Europe a realizat investiţii majore de peste 600 de milioane de euro

A consemnat ALINA VASIESCU
Ziarul BURSA #Companii / 4 iulie 2016

DHL Express Europe a realizat investiţii majore de peste 600 de milioane de euro

(Interviu cu domnii John Pearson - CEO DHL Express Europe şi Daniel Kearvell - Managing Director DHL Express România)

Compania îşi extinde şi modernizează reţeaua de hub-uri

DHL negociază cu autorităţile din România construirea unui nou terminal cargo în Bucureşti

Reporter: Deutsche Post DHL Group (DPDHL) a anunţat, pentru primele trei luni din 2016, o creştere importantă a profitabilităţii, acesta fiind cel mai bun prim trimestru din istoria companiei. Care au fost cele mai importante măsuri luate de companie pentru obţinerea acestor rezultate? Care au fost cele mai grele decizii?

John Pearson: DPDHL a anunţat rezultate bune în primul trimestru, în condiţiile în care măsurile luate anul trecut ne-au dus către succes. După un an de tranziţie, în 2015, în care grupul a acţionat astfel încât să-şi poziţioneze diviziile pentru Strategia 2020, am început să vedem primul impact al măsurilor.

Poate că cel mai important a fost faptul că toate diviziile s-au concentrat pe creştere şi calitate. Asta ne-a dus la rezultatele înregistrate.

Toate diviziile noastre au contribuit la majorarea rezultatelor din trimestrul întâi 2016: Express - datorită produsului Time Definite International (TDI) şi măsurilor luate în contextul fluctuaţiilor valutare şi al turbulenţelor macroeconomice; "Post - eCommerce - Parcel" - datorită creşterii activităţilor de coletărie şi a majorării preţurilor de timbru; Supply Chain - în principal datorită tranzacţiilor imobiliare; DGFF - în baza progreselor veniturilor operaţionale.

Strategia diviziei Express, pe care o conduc, este foarte simplă, construită în jurul câtorva piloni: îţi motivezi angajaţii, care dau servicii de calitate; serviciile de calitatele generează satisfacţia clientului, iar fiabilitatea unui serviciu bun duce la loialitate şi la profitabilitate.

Trebuie să spun că nu poţi să creşti fără să te menţii pe poziţia la care ai ajuns. Suntem lider de piaţă pe segmentul Express, trebuie să fim conştienţi de ceea ce am construit. În 1969 eram pionierii livrărilor expres aeriene, iar acum avem cote de 40-60% pe pieţele pe care activăm.

Reporter: Divizia DHL Express a obţinut venituri şi profituri pozitive în trimestrul întâi. Care au fost cele mai profitabile operaţiuni pe acest segment de activitate, în Europa?

John Pearson: Strategia noastră funcţionează, produce rezultate foarte bune. Creşterea este rapidă în aproape toată regiunea. Lucrăm în 41 de ţări, care se întind din Rusia, Kazahstan, către Israel, Turcia etc. Marea majoritate a diviziilor grupului au avut creşteri cu două cifre în primul trimestru, toate pieţele pe care activăm având o evoluţie bună. Europa a dat cea mai solidă creştere a volumelor în ultimele patru trimestre, datorită avansului comerţului în afara UE, însă şi comerţul solid intra-european a avut contribuţia sa.

În ţările mari, precum Regatul Unit, Franţa, Olanda, Belgia, în întreaga Europă Centrală, inclusiv în România, au fost creşteri cu două cifre în trimestrul întâi.

Dinamica interesantă din Europa se bazează pe un mare avantaj, al ţărilor care exportă în afara zonei euro.

În 2012 - 2013, când unele economii au avut mari probleme, oficialii multor companii şi-au pus problema: «Ar fi bine să facem ceva pentru că pe plan intern condiţiile sunt foarte grele». Euro era slab, aşa că au decis să exporte. Atunci, DHL şi experţii săi în export s-au gândit la pieţe de export din Asia, iar drept urmare, Portugalia, Spania, Italia, au fost, în ultimii cinci ani, ţările cu cele mai rapide creşteri, în pofida problemelor interne.

Segmentul de e-commerce internaţional merge foarte bine, achiziţiile online - în special pe domeniul de modă, de lux, are o evoluţie foarte bună.

De observat că, în urmă cu câţiva ani, era o mare diferenţă între procentul din cheltuieli pe care îl alocau americanii şi europenii comerţului online. Acum, şi consumatorii din Europa utilizează tot mai mult achiziţiile online.

Când locuiam în Miami, întotdeauna aveam ceva la uşă de la UPS sau DHL, acolo e-commerce-ul este un mod de viaţă. Pomul de Crăciun era cumpărat online, livrat la uşă.

Acum, şi în Europa această tendinţă este tot mai mare. Astfel, operaţiunile B2C (business to consumer) reprezintă un motor important de creştere, cu contribuţii semnificative atât la divizia PeP, cât şi la Express.

De menţionat că la aceste servicii nu apelează doar companiile mari de achiziţii online, cum sunt «Alibaba» sau «eBay», ci şi producătorii mici, cum ar fi, spre exemplu, un mic fabricant de poşete din Bucureşti, de care pot fi interesaţi clienţi din exterior.

Reporter: În 2014, DHL Express a colaborat cu clienţii pentru realizarea unor iniţiative de îmbunătăţire a serviciilor. Cât de des derulează DHL asemenea iniţiative? Ne puteţi spune cum evoluează preferinţele şi nevoile clienţilor?

John Pearson: Colaborăm cu clienţii tot timpul, lucrăm constant cu ei ca să ne îmbunătăţim iniţiativele. Avem o echipă de calitate care se ocupă de acest lucru. Pe acest segment are un rol important programul First Choice, prin care angajaţii identifică potenţiale măsuri de îmbunătăţire şi le implementează. La fel sunt proiectele GEMBA, realizate împreună cu clienţii, prin care am identificat modalităţi de îmbunătăţire a eficienţei noastre. Pe clienţi îi interesează ca serviciile noastre să fie eficiente - spre exemplu, să livrăm în condiţii optime, să le oferim mai multe oportunităţi de ridicare a coletelor etc.

În ce priveşte nevoile clienţilor, de mai mulţi ani încoace am văzut că ei cer servicii de înaltă calitate.

În sectorul internaţional de e-commerce, există provocări specifice: au crescut livrările în zonele rezidenţiale. Am început să dezvoltăm soluţii pentru acest segment de piaţă, precum instrumente electronice de transport maritim şi mai multe opţiuni de livrare convenabile/flexibile.

Întotdeauna încercăm să ne îmbunătăţim eficienţa raportat la clienţi.

Reporter: Suntem la jumătatea anului. Ce investiţii a realizat DHL Express Europe de la începutul lui 2016 şi ce plănuieşte pentru restul anului?

John Pearson: Investiţiile din anul curent depăşesc 600 de milioane de euro. Continuăm să ne modernizăm reţeaua. Suntem în proces de expansiune a hub-urilor din Leipzig şi East Midlands. Hub-ul din Leipzig este cel mai mare hub din lume şi a fost inaugurat în urmă cu opt ani. Acum construim un hub alături de acesta, de aceeaşi dimensiune - Leipzig II. Investiţiile de capital în acest hub sunt de 300 de milioane de euro.

La East Midlands, dublăm mărimea hub-ului, cu o investiţie de circa 150 de milioane de euro, iar în Bruxelles construim un hub nou, de dimensiunea Leipzig I, cu aproape 200 de milioane de euro. Am realizat investiţii în terminalele cargo şi centrele de servicii de pe pieţele majore, precum Italia şi Franţa. În luna mai, am anunţat o investiţie de 20 de milioane de euro în Grecia şi am deschis un nou terminal în Landvetter, Suedia. Sunt principalele noastre facilităţi europene.

Pe lângă acestea, ne mutăm centrul de servicii din Londra, terminalul şi sediul central în altă parte a aeroportului Heathrow, aceasta fiind o investiţie nouă, greenfield. Inaugurarea va avea loc peste aproximativ două luni.

Acestea sunt investiţiile noastre în huburi mari. Mai sunt investiţii în 50-60 de centre service din Paris, Leeds, Sheffield, Bucureşti.

Ne derulăm activitatea prin hub-uri majore şi sub-huburi.

Avem hub-uri care asigură conectivitatea în reţea pentru că nu toate expedierile se fac între hub-uri mari. Hub-urile majore sunt în Cincinatti, East Midlands, Bruxelles, Leipzig, Hong Kong, Singapore, Shanghai.

Reporter: Ne puteţi spune cum evoluează Strategia 2020 - Focus. Connect. Grow? Ce rol are DHL Express România în această Strategie?

John Pearson: Strategia 2020 se desfăşoară bine, este construită pe exploatarea solidităţii diviziilor grupului şi a poziţiei noastre de lider pe pieţele logistice majore.

Focus înseamnă că ne concentrăm pe ceea ce facem, nu doar pe creştere şi calitate. Connect presupune conectarea cu oamenii noştri, cu alte divizii, iar Grow - creşterea pe noi pieţe, pe capturarea oportunităţilor ce apar din mega-trenduri precum e-commerce-ul ori pe pieţele emergente, unde suntem foarte bine poziţionaţi. Operăm în 220 de ţări, vrem să creştem mai rapid.

Fiind o afacere în reţea, fiecare ţară are un rol foarte important, care să ne asigure că strategia noastră este realizată cu succes: clienţii aşteaptă să le oferim acelaşi nivel de servicii peste tot la nivel mondial, de la plecare la punctul de destinaţie.

România este o piaţă importantă în reţeaua noastră europeană şi globală şi va juca un rol extrem de important în noua strategie.

Reporter: Ce ne puteţi spune despre creşterea şi dezvoltarea DHL Express România pe termen mediu şi lung? Este România o zonă pentru expansiune semnificativă?

Daniel Kearvell: Da, şi cred că asta o demonstrează faptul că am investit semnificativ în infrastructura noastră din România, în ultimii doi-trei ani.

Am modernizat infrastructura noastră, am adăugat conexiuni aviatice. Vom continua să ne consolidăm poziţia pe această piaţă ca să susţinem conectarea afacerilor din România la pieţele globale. România este o parte extrem de importantă a reţelei noastre internaţionale.

Anul trecut, am dublat capacitatea operaţională a terminalului cargo de la Cluj, datorită creşterii semnificative a volumelor din această zonă a ţării.

La Timişoara, am inaugurat un nou terminal cargo operaţional la sfârşitul lui 2015, în incinta Aeroportului Internaţional din Timişoara. Noul terminal - o investiţie de un milion de euro - este cel mai modern sediu operaţional pe care îl are DHL în România şi îl înlocuieşte pe cel de la Arad. Are o suprafaţă de 2.000 mp şi este dotat cu 16 porţi de încărcare şi descărcare, respectiv un sistem de sortare avansat, care permite preluarea coletelor de pe banda de sortare şi urcarea acestora direct în maşinile curierilor. Astfel, ne-am eficientizat capacitatea de procesare şi am îmbunătăţit timpii de preluare şi livrare pentru clienţi. Serviciile de la Timişoara sunt similare cu cele de la Leipzig sau din alte hub-uri majore.

Acum, suntem în discuţii cu autorităţile locale pentru construirea unui nou terminal cargo în Bucureşti.

John Pearson: Fiecare ţară este importantă în grupul nostru. Europa Centrală este una dintre regiunile cu cea mai importantă creştere de pe întregul continent, în afacerea noastră.

Reporter: Care sunt estimările dumneavoastră pentru viitorul industriei de logistică din România? Poate România să ţină pasul cu evoluţia logisticii din ţările europene mai dezvoltate din punct de vedere economic?

Daniel Kearvell: România este bine poziţionată din punct de vedere geografic şi are, totodată, oportunitatea să exploateze costuri relativ scăzute cu munca, de exemplu.

Afacerile mici, în special, au oportunitatea să susţină creşterea viitoare, de aceea ne-am concentrat în principal pe acest sector. Piaţa internaţională a logisticii expres este competitivă, iar România are câţiva jucători locali puternici; în acelaşi timp, ţara are oportunitatea să-şi consolideze această poziţie - ocupă locul al 40-lea în topul Băncii Mondiale Logistics Performance Index, respectiv al 70-lea în DHL Global Connectedness Index.

Piaţa de logistică expres din România va deveni mai competitivă, de aceea DHL România va continua să investească pentru ca să răspundă cerinţelor tot mai mari ale clienţilor. Problemele de infrastructură nu au impact asupra serviciilor noastre. De aceea suntem angajaţi aici de 25 de ani.

Continuăm să ne îmbunătăţim calitatea serviciilor locale - avem acoperire 100% la nivel naţional, iar evoluţia timpilor de tranzit este de peste 96%.

Suntem pregătiţi să le oferim clienţilor noştri servicii de tipul "one stop shop", respectiv servicii specializate atunci când au nevoie.

Reporter: Care sunt planurile pentru România în acest an - investiţii, expansiune etc.?

Daniel Kearvell: DHL sărbătoreşte 25 de ani pe piaţa locală, anul acesta, iar creşterea sa stabilă şi continuă a fost realizată, de-a lungul timpului, prin investiţiile făcute în infrastructură, capacitatea operaţională, produse şi angajaţi, toate menite să crească calitatea serviciilor. Anul trecut, DHL a investit un milion de euro pentru deschiderea noului terminal de transport aerian cargo din aeroportul din Timişoara.

DHL va continua strategia de susţinere a clienţilor IMM.

Politicile Corporate Social Responsibility (CSR) şi Green au de asemenea un rol important. Recent, DHL a inaugurat serviciul DHL Parcycle - o soluţie de curierat menită să protejeze mediul, respectiv să sprijine realizarea ţintei companiei privind amprenta de carbon (reducerea a acesteia cu 30% până în 2020). Totodată, am continuat proiectul Maratonul DHL Ştafeta Carpaţilor prin care am strâns bani pentru scopuri caritabile.

Chiar dacă în 2015 ne-am concentrat investiţiile pe îmbunătăţirea operaţiunilor (Timişoara şi Cluj), în 2016 ne vom concentra pe oameni/angajaţi, prin programele Certified International Specialists (CIS) şi Certified International Manager (CIM). De asemenea, vom continua parteneriatul cu Federaţia Română de Rugby şi Comitetul Paralimpic, şi avem un nou partenriat logistic cu TIFF.

Reporter: Cât de dificil este de prezis viitorul industriei de logistică, dată fiind evoluţia tehnologică?

John Pearson: Este foarte dificil să prezici ce se va întâmpla pe piaţă pe termen lung. În prezent există un interes enorm pentru piaţa de logistică, dat fiind boom-ul din sectorul de e-commerce. Sunt foarte multe start-up-uri concentrate în această industrie. În acelaşi timp, credem că piaţa internaţională de livrări expres este relativ bine protejată de disfuncţionalităţi - există un număr limitat de jucători, care oferă servicii de înaltă calitate, cu o structură globală. Este greu să creezi noi companii de acelaşi nivel, în domeniu, fără cheltuieli masive de capital, şi este greu să crezi că mai mulţi jucători au capacitatea să "navigheze" prin regimuri vamale diferite ca să asigure conexiuni la nivel mondial (spre exemplu Nigeria - Peru, Nepal - Samoa).

Industria va beneficia de pe urma schimbărilor tehnologice, iar prin DHL Logistics Trend Radar urmărim multe dintre aceste trenduri şi implicaţiile lor: platformele big data, dronele, vehiculele fără şofer, crowd-sourcing (externalizarea unui serviciu către un grup de specialişti, sub forma unei competiţii), Internetul Lucrurilor, robotică etc.

Reporter: Un studiu PwC lansat în aprilie spune că valoarea fuziunilor şi achiziţiilor din industria de transport şi logistică a sporit cu 26% în primul trimestru, în ritm anual, la 37,6 miliarde dolari. Ştiu că DHL se concentrează pe creştere organică, nu pe achiziţii, dar în cazul în care veţi vedea o oportunitate, cum ar trebui să arate aceasta?

John Pearson: Anul trecut a fost cel mai solid din ultimii nouă ani pentru industria de logistică, în termini de fuziuni şi achiziţii, în principal datorită unor mega-afaceri precum achiziţia "Toll" de către "Japan Post" şi fuziunea "FedEx-TNT", dar şi a continuării consolidării din sectoarele fragmentate, precum transportul maritim.

Conducerea grupului nostru a declarat că suntem concentraţi pe creştere organică, nu pe fuziuni şi achiziţii majore, dar am putea lua în considerare tranzacţii mai mici, care au un sens.

Divizia DHL Express este bine poziţionată din punct de vedere strategic, nu avem nicio nevoie urgentă pentru realizarea de fuziuni şi achiziţii pe segmental pe care activăm. Tranzacţiile competitorilor noştri ne-au arătat că aceste activităţi, respectiv eforturile ulterioare de integrare, pot duce la o distragere considerabilă a atenţiei asupra lor. Noi ne concetrăm pe baza noastră de clienţi.

Reporter: Mulţumesc!

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. excelent articol, felicitari

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb