Autobuzele şi troleibuzele vor respecta programul de transport, începând de săptămâna viitoare, iar acest lucru va fi posibil prin aplicaţia existentă care creează legătura între dispecerat şi şoferul vehiculului, a anunţat, astăzi, directorul general al Societăţii de Transport Bucureşti (STB), Adrian Criţ, într-o conferinţă de presă, potrivit Agerpres.
"Există investiţii realizate de-a lungul timpului pe partea de digitalizare. Există investiţii care, din păcate, nu au fost utilizate aşa cum trebuia, chiar dacă noi am achiziţionat vehicule cu sisteme de monitorizare, am achitat mentenanţă lunară. Din păcate, la preluarea mandatului, am constatat că unele sisteme nu sunt funcţionale. Drept urmare, în ultima lună, colegii mei s-au preocupat pentru punerea în funcţiune a acestora, astfel încât, de săptămâna viitoare, tot ceea înseamnă autobuze şi troleibuze vor respecta programul de transport. Acest lucru va fi posibil prin aplicaţie existentă, care creează legătura între dispecerat şi şoferul vehiculului, aplicaţie prin care şoferul preia mesaje, răspunde la mesaje şi poate fi monitorizat vizavi de ceea ce se întâmplă", a explicat Criţ.
Acest sistem este deja funcţional pe 1.630 de vehicule, tramvaiele neavând deocamdată implementat acest sistem.
Şeful STB a declarat: "Ne dorim să ne aliniem la ceea ce se întâmplă în Uniunea Europeană. Ne dorim să utilizăm nu doar nişte aplicaţii care sunt implementate de formă. Aş vrea să scot în evidenţă două aspecte. Avem două aplicaţii care sunt promovate atât pe site-ul nostru, cât şi pe site-ul primăriei, respectiv a ATDBI, şi aici e vorba de Info STB şi de aplicaţia de plăţi online B-Pay. Dacă vorbim de Info STB, în doi ani de la punerea în funcţiune are doar 200.000 de utilizatori. Dacă vorbim de B-Pay, constat cu suprindere că şi dacă s-a făcut promovarea acestei aplicaţii prin fonduri date de către municipalitate, din păcate, veniturile realizate anul trecut au fost de doar 1% din total venituri. Practic, am promovat o aplicaţie de plăţi online cu o sumă de circa de 5 milioane de lei, iar beneficiile au fost de doar 2,4 milioane de lei".
Criţ a susţinut că i-a transmis furnizorului acestei aplicaţii că nu mai deţine exclusivitate pe aceasta, iar în perioada următoare vor fi implementate şi alte aplicaţii care sunt deja implementate în UE sau în alte oraşe din România şi care se auto-promovează.
Directorul general al STB a adăugat:"Am discutat chiar şi de dimineaţă cu furnizorul aplicaţiei şi i-am spus că din momentul actual nu mai deţine exclusivitatea pe aplicaţia respectivă, iar în perioada următoare o să avem şi alte aplicaţii care sunt deja implementate în UE, în oraşe din România şi care se auto-promovează. Fără costuri putem face multe, fără investiţii, care să nu fie utilizate. Ne dorim servicii de calitate, ne dorim ca tot ceea ce facem de aici încolo, cel puţin pe partea de digitalizare, să aibă suportul dezvoltatorilor, iar dezvoltatorii să aibă beneficiul urmare a utilizării aplicaţiei prin comisioanele pe care le pot lua de la noi. Nu ne dorim să investim în aplicaţii care se pot modifica şi ar trebui să suporte costuri an de an pentru întreţinere şi dezvoltare. Drept urmare, soluţia e utilizarea de aplicaţii cunoscute care deja sunt promovate la nivel european".
Conform şefului STB, autobuzele şi troleibuzele din parcul companiei beneficiază de facilităţile sistemului de monitorizare şi dispecerizare, care permite interacţiunea directă a dispecerilor cu şoferii în vederea respectării programului de circulaţie. De asemenea, dispecerii au acces la informaţii cu privire la gradul de încărcare a vehiculelor, determinând astfel în timp real zonele foarte aglomerate de pe traseu.
Pe lângă îmbunătăţirea timpilor de sosire în staţii, aplicaţia oferă şi posibilitatea eficientizării activităţilor interne, prin reducerea costurilor de întreţinere a vehiculelor, creşterea productivităţii şi îmbunătăţirea stilului de condus al şoferilor STB.