DEPUTAŢII DIN COMISIA JURIDICĂ AU VOTAT: "Legea insolvenţei persoanelor fizice se va aplica din iunie"

Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Bănci-Asigurări / 13 aprilie 2016

"Legea insolvenţei persoanelor fizice se va aplica din iunie"

Urmează votul din plenul Camerei Deputaţilor

Legea insolvenţei persoanelor fizice se va aplica de la întâi iunie anul acesta, dacă şi plenul Camerei Deputaţilor va vota la fel ca deputaţii din Comisia Juridică.

Deputaţii jurişti au stabilit că aplicarea iniţiativei ce reglementează falimentul personal nu trebuie să aştepte până la finalul anului în curs, aşa cum a hotărât Guvernul, ci doar până la 31 mai 2016.

Ciprian Nica, vicepreşedintele Comisiei Juridice din Camera Deputaţilor, care este for decizional, ne-a declarat: "Senatul a respins Ordonanţa prin care Executivul a prorogat Legea insolvenţei persoanelor fizice, dar noi am zis să mai lăsăm un timp pentru aprobarea normelor metodologice şi am votat ca legea să intre în vigoare la întâi iunie".

Deputatul PSD Ana Birchall, iniţiatorul legii, a precizat, într-un comunicat: "Este foarte bine că astăzi (n.r. ieri) colegele şi colegii mei din Comisia Juridică, de disciplină şi imunităţi din Camera Deputaţilor au dat un raport favorabil de adoptare pentru proiectul legislativ care res-pinge Ordonanţa de urgenţă a Guvernului prin care s-a prorogat termenul de intrare în vigoare a Legii insolvenţei persoanelor fizice. Încă din luna decembrie a anului trecut am susţinut că această ordonanţă dată în preajma Crăciunului a fost o greşeală. Legea insolvenţei persoanelor fizice trebuie să intre în vigoare, astfel încât românii sufocaţi de datorii să aibă o alternativă viabilă şi modernă la impasul financiar în care se află".

În cadrul discuţiilor din şedinţa de ieri, deputatul PNL Ioan Cupşa a depus un amendament adoptat de Comisie, prin care a specificat că termenul prorogării devine 31 mai, iar legea va intra în vigoare de la 1 iunie, completează comunicatul de presă.

Nefiind de acord nici cu acest termen de prorogare, Ana Birchall a menţionat că a făcut nenumărate demersuri şi interpelări către ANPC, Ministerul de Justiţie şi Guvern pentru ca normele metodologice de aplicare a legii să fie elaborate în cel mai scurt timp, iar termenul de prorogare să fie suspendat.

Domnia sa a declarat: "Am adresat Guvernului o serie de interpelări atât anul trecut, cât şi în acest an, prin care am solicitat urgentarea procesului de elaborare a normelor metodologice pentru legea insolvenţei persoanelor fizice. Contextul actual din societatea ro-mâ-nească, în care găsirea unor soluţii viabile pentru cei sufocaţi de datorii întârzie să apară, reclamă respingerea proiectului de Ordonanţă de urgenţă pentru prorogarea termenului de intrare în vigoare a Legii nr.151/2015 privind procedura insolvenţei persoanelor fizice şi elaborarea normelor în cel mai scurt timp. Sper ca după data de 31 mai, propusă de Comisia juridică din Camera Deputaţilor, nimeni să nu mai vină cu nicio scuză pentru ca această lege să nu intre in vigoare. (...)

Mă aştept ca şi plenul Camerei Deputaţilor să dea un vot favorabil proiectului legislativ care respinge Ordonanţa Guvernului de prorogare a termenului de intrare în vigoare a Legii insolvenţei persoanelor fizice. Votul de respingere a acestei ordonanţe de urgenţă trebuie să fie şi un semnal pentru Guvern de a respecta termenele impuse de Parlament în procesul legislativ. Amânarea termenelor de intrare în vigoare a legilor ar trebui să fie o excepţie, nu o regulă. Avem nevoie de Legea insolvenţei persoanelor fizice cât mai curând, astfel încât debitorii de bună credinţă, aflaţi în necaz financiar, să poată să fie ajutaţi şi să nu mai stea cu frica în sân de teamă că îşi pot pierde agoniseala de o viaţă sau că pot fi executaţi silit".

Chiar dacă decizia Executivului de amânare a intrării în vigoare a acestei legi va fi respinsă şi în plenul forului decizional, iniţiativa legislativă nu va fi aplicabilă fără normele metodologice, avertizează avocatul Gheorghe Piperea.

Domnia sa ne-a precizat, recent: "Teoretic, dacă Ordonanţa de prorogare nu este aprobată de Parlament, legea ar trebui să intre în vigoare, dar, practic, acest lucru nu va fi posibil, pentru că în lege se fac o serie de trimiteri la normele metodologice de aplicare, acestea nefiind încă finalizate şi aprobate.

Printre altele, normele privesc modul de finanţare şi de constituire a comisiilor de insolvenţă, sursele de remunerare a membrilor comisiilor etc".

Guvernul, în calitate de iniţiator al actului normativ de amânare a aplicării legii, argumentează, în expunerea de motive, necesitatea prorogării termenului de intrare în vigoare a iniţiativei prin faptul că domeniul reglementat este complex şi că termenele pentru elaborarea normelor de aplicare a actului normativ şi de înfiinţare a Comisiilor de insolvenţă la nivel central şi teritorial sunt foarte scurte.

Hotărârea prin care vor fi constituite comisiile la nivel central şi teritorial în vederea derulării procedurii insolvenţei persoanelor fizice a fost adoptată de Guvern, la începutul anului în curs.

Realizarea acestor comisii reprezintă una dintre etapele necesare implementării Legii falimentului personal, potrivit lui Dan Suciu, purtătorul de cuvânt al Guvernului.

Conform acestuia, comisia de insolvenţă la nivel central va avea cinci membri titulari şi cinci supleanţi, numiţi pentru un mandat de trei ani.

Şedinţele Comisiei de insolvenţă la nivel central se vor desfăşura trimestrial sau ori de câte ori va fi nevoie, iar activitatea va fi sprijinită de către un aparat tehnic format din şase angajaţi. Printre responsabilităţile principale pe care această comisie le va avea se numără întocmirea şi actualizarea listei administratorilor procedurii şi lichidatorilor pentru procedura insolvenţei persoanelor fizice, precum şi a evaluatorilor din corpul propriu, cel puţin bianual; întocmirea criteriilor generale pentru stabilirea nivelului de trai rezonabil şi propunerea preşedintelui să publice anual criteriile actualizate. De asemenea, comisia va întocmi şi va aproba criteriile pentru evaluarea nevoilor de locuit ale debitorilor şi ale familiilor lor, formularul tipizat de cerere pentru deschiderea procedurii de insolvenţă pe bază de plan de rambursare, precum şi alte formulare necesare pentru implementarea Legii; va elabora structura şi curricula de formare profesională a membrilor comisiilor de insolvenţă şi a aparatului tehnic; va realiza ghiduri, studii şi statistici privind aplicarea procedurilor prevăzute de lege şi va organiza acţiuni şi/sau campanii de informare a publicului.

La nivel teritorial, vor fi constituite 42 de comisii de insolvenţă, formate din reprezentanţi ai Ministrului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, Ministerului Finanţelor Publice şi Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. Membrii comisiilor de insolvenţă la nivel teritorial vor urma cursuri de specializare în insolvenţa persoanei fizice şi în alte domenii relevante pentru aplicarea acestei proceduri, în trei luni de la desemnare, precum şi cursuri de formare continuă.

Amintim că Executivul a motivat decizia de prorogare pentru un an a Legii insolvenţei persoanelor fizice prin faptul că o parte din mecanismul de aplicare nu este încă pregătit şi că normele metodologice de implementare nu au fost adoptate.

Comunicatul executivului din decembrie precizează că neprelungirea termenului de intrare în vigoare a Legii nr.151/2015 ar determina imposibilitatea aplicării procedurii administrative de insolvenţă pe bază de plan de rambursare şi a procedurii simplicate de insolvenţă, în condiţiile inexistenţei, respectiv subdimensionării structurilor administrative de implementare.

La vremea respectivă, Dan Suciu a subliniat că, deşi "nu a dorit să amâne aplicarea legii, Guvernul a fost nevoit să recurgă la această soluţie, din cauza faptului că etapele procedurale pentru punerea în practică a actului normativ nu au fost parcurse, iar normele metodologice nu au fost gata: "S-a ajuns în această situaţie deoarece niciunul dintre paşii prevăzuţi de lege nu a fost parcurs. (...) Erau termene foarte clare legate de aceşti paşi".

Deputatul PSD Ana Birchall a arătat în mai multe ocazii că motivul amânării intrării în vigoare a legii este unul nefundamentat: "Pentru mine este de neînţeles de ce instituţiile cu atribuţii în elaborarea normelor metodologice nu au dus la îndeplinire toţi paşii rămaşi, astfel încât Legea insolvenţei persoanelor fizice să fie aplicată la termenul prevăzut în lege, iar debitorii persoane fizice să poată beneficia de toate beneficiile pe care le-am prevăzut la redactarea proiectului de lege. Am făcut mai multe interpelări la Guvern şi la instituţiile abilitate pentru a preîntâmpina acest deznodământ, dar fără rezultat".

Bogdan Pandelică, preşedintele ANPC - instituţia direct răspunzătoare de implementarea acestei legi -, consideră că realizarea comisiilor de insolvenţă, atât la nivel central, cât şi la nivel local, "reprezintă un pas important în funcţionalitatea Legii Insolvenţei pesoanelor fizice". Şeful Autorităţii care se ocupă cu protecţia consumatorilor susţine că există termene clare şi precise referitoare la modul de aplicare a reglementărilor din domeniu, incluse într-un plan de acţiune.

"ANPC are sarcina să prezinte Guvernului raportări trimestriale privind realizarea planului de măsuri menit să pregătească intrarea în vigoare a Legii nr.151/2015 privind procedura insolvenţei persoanelor fizice. În funcţie de posibilităţile financiare ale fiecărui debitor şi de timpul pe care îl are la dispoziţie acesta, el poate opta spre modalităţi cât mai adecvate situaţiei sale prezente. Important este să existe pe piaţă instrumentele necesare care să vină în sprijinul oamenilor aflaţi în situaţii dificile", ne-a spus, recent, domnul Pandelică.

Legea falimentului personal se adresează debitorilor care nu-şi mai pot plăti ratele la bănci şi prevede o perioadă de derulare de cinci ani.

Printre altele, prevederile vizează şi faptul că persoanele care îşi declară falimentul personal sunt protejate de executarea silită. Totodată, în lege este prevăzut ca împrumutaţii, inclusiv cei care deja au fost executaţi silit, să poată solicita eliberarea de datorii reziduale.

Legea insolvenţei persoanelor fizice a provocat controverse încă de la început, unii specialişti fiind de părere că, de fapt, aceasta va îngreuna foarte mult viaţa consumatorilor, ale căror cheltuieli vor fi verificate de un administrator judiciar.

Iniţiativa a fost promulgată de preşedinte în 18 iunie 2015.

ARB: "Prin aplicarea acestei legi vor fi evitate hazardul moral şi consecinţele negative"

Asociaţia Română a Băncilor (ARB) salută decizia Comisiei Juridice, care ar putea conduce la intrarea în vigoare mai devreme cu şapte luni a Legii 151/2015 privind procedura insolvenţei persoanelor fizice, se arată într-un comunicat de presă.

Reprezentanţii ARB menţionează: "Debitorii de bună credinţă care întâmpină dificultăţi financiare pot opta pentru instituirea unei proceduri colective pentru redresarea situaţiei lor financiare prin stingerea datoriilor, conform Legii 151/2015 privind procedura insolvenţei persoanelor fizice. În procedura insolvenţei se suspendă executarea silită şi se stopează calculul de dobânzi/penalităţi. Avantajul major al legii privind procedura insolvenţei persoanelor fizice faţă de legea privind darea în plată este că după insolvenţă debitorul persoană fizică de bună credinţă poate rămâne în posesia bunului imobil care este adus în garanţie la creditul angajat, pe când darea în plată înseamnă pierderea locuinţei de familie/terenului. În cadrul procedurii de insolvenţă pe bază de plan de rambursare a datoriilor, debitorul rămâne cu garanţiile în proprietate dacă respectă planul de rambursare ce prevede acoperirea a cel puţin 50% din valoarea totală a creanţelor. Instanţa poate dispune ca debitorul să fie eliberat de datorii în cadrul procedurii judiciare de insolvenţă prin lichidare de active, după lichidarea de active şi efectuarea de plăţi către creditori".

Asociaţia Română a Băncilor susţine că, prin aplicarea insolvenţei persoanelor fizice, vor fi evitate "hazardul moral şi consecinţele negative", atât pentru consumatori, cât şi pentru sistemul bancar şi economie.

Opinia Cititorului ( 30 )

  1. Acum ca exista aceasta lege a falimentului personal nu vad de ce mizeria in plata nu poate fi optionala?! Daca eu fac un credit in viitor si nu imi doresc sa "beneficiez" de aceasta "minunata" lege, nu vad care ar fi motivul ca eu sa platesc un avans mult mai mare pentru ceva ce nu vreau. Motivul "vrem sa aparam cetateanul" nu va mai exista din iunie, deci, nici motivul de obligativitate. Eu am DREPTUL sa aleg daca vreau sa fiu aparata de o lege sau de doua. In cazul in care nu se va amenda legea in asa fel incat sa nu fie obligatorie pentru noile credite, eu ma voi duce personal si voi depune plangere pe articolul 26, aliniatul 2 din Constitutie, la CCR.

    1. Nu o sa faci asta. Cred ca minti.

      Ca si cu plangerea cu amenintarile inchipuite ?

      Penibil si impertinent ca orice postac frankalau. Niste cersetori care s-au crezut "clasa de mijloc". Hai si jos!

      astia de la banca ori au platit un schimb de noapte de postaci, ori isi pun ceasul sa sune, baga o opinie repede, si apoi adorm la loc. de ar fi la fel de eficienti si functionarii bancari care vin la 10:00 la servici...primiti si spor de noapte? daca nu, ar trebui

      Plângerea ta la CCR este foarte justificată.

      Pentru că nu poți obliga populația să accepte un drept (cel de dare în plată) care îi va costa mai mult și care le va limita dreptul de a accesa un serviciu public (cel bancar de creditare).

      Ideea că niște proști de parlamentari gândesc ei că este mai bine ca lumea să fie limitată din accesul la creditare este ANTICONSTITUȚIONALĂ. 

      Plătești un avans mai mare și vei avea, apoi rate mai mici și mai puține, iar în final vei plăti mult mai puțin!

      la CCR nu pot face plangere persoanele fizice. as face si eu impotriva discriminarii determinate de Programul Prima Casa.

      o familie tanara care isi cauta o casa este nevoita sa plateasca acum cu mult mai multi bani decat ar fi platit daca Prima Casa nu ar fi tinut preturile sus atata timp si nu ar fi manipulat preturile imobiliarelor! pentru profitul bancilor si al dezvoltatorilor imobiliari, bineinteles...

      si daca iei un credit si apoi ramai paralizat? daca iti moare cineva din familie cu care imparteai povara creditului? daca iti pierzi job-ul, daca ti se imbolnaveste un copil? legea asta te va ajuta sa nu ajungi cu pensia sau alocatia sau salariul poprit si daca da nenorocirea peste tine, macar stai undeva in chirie si reusesti sa traiesti. altfel, ajungi ca vaduca bolnava dintr-o stire de zilele trecuta pe care banca a dat-o afara din casa si apoi i-a pus poprire pe pensie. poate de la astfel de ganduri nu reusesti sa dormi noaptea!

      Corect. PF pot sesiza Avocatul Poporului care face o analiză juridică a cazului și poate, eventual, sesiza CCR.

      Nu vei avea rate mai mici si mai putine. Preturile vor creste.

      Tu ai auzit de asigurare de sanatate sau de viata? Te costa mai putin decat daca platesti 20% din casa apoi o dai in plata.

      nu vad niciun fundament pentru ca preturile sa creasca. este supra oferta de apartamente, se construieste peste tot, in toate partile orasului. in intersectia unde stau, sunt 4 blocuri care se dau in folosinta in urmatoarea luna, dintre care unul are 13 etaje, restul 6-7. in zona Politehnicii sunt 4-5 blocuri care se construiesc acum, in diferite stadii, ca sa nu mai zic de zona Ciurel, unde abia se dau in folosinta. in Baneasa, oriunde te uiti, vezi macarale. cum sa creasca preturile, daca este supraoferta?

      accesul la creditare este limitat de catre banci! bancile nu au mai dat credite dupa criza din 2008, decat atunci cand au avut garantia statului, adica la Prima Casa. asa ca nu mai abera, bancile sa dea credite si sa isi analizeze riscurile singure, nu sa mai fie purtate pe brate de Guvern si BNR

      Legea nu limiteaza dreptul la serviciul de creditare. Ai luat-o razna.

      Dezvoltatorii nu vor vinde la orice pret. Apartamentele nu sunt marfuri perisabile. Vor astepta 3-4 ani pana vine omul cu avansul marit. Si il vor vinde la pret mai mare decat azi, daca debitorul isi permite sa ia credit.

      Vrei să spui că nu crezi analizele și intențiile celui care a scris LDP, marele Piperea:

      Bursa, 29 feb 2016, Piperea: "De aceea, Legea dării în plată este bună mai ales dacă va restrânge creditarea" 

      Si daca vine un Bail in peste ea ce face ?

      Piperea a nuantat ca responsabilizeaza bancile care s-au obisnuit sa arunce tot riscul pe spatele debitorilor.

      LDP va restrange creditarea, iar mai putini bani aruncati pe dormitoarele ceausiste inseamna preturi mai mici, alte provizioane pentru banci, alte pierderi pentru banci si adio bonusuri pentru bancheri.

      De asta transpirati toti postacii bancarzi pe tema LDP. 

      Știi foarte bine că nu înțelegi niciun mecanism din spatele cuvintelor de specialitate pe care le-ai aruncat în 1.20.

       

      Pasajul despre care prostacul de tine spune că nuanțează este acesta: 

       

      " Legea dării în plată le vine mănuşă băncilor, pentru că pot spune oamenilor să-şi ia acum credite, întrucât mai târziu vor creşte avansurile şi nu se vor mai putea împrumuta. 

       

      De aceea, de fapt, este foarte bine să scadă creditarea, pentru că urmează o perioadă de criză mult mai mare decât cea din 2008 şi este foarte bine ca oamenii să nu se mai împrumute. 

       

      De asemenea, este bine ca lumea să nu se mai îndatoreze pentru că deja companiile nu mai fac împrumuturi, creditarea în sectorul întreprinderilor a înregistrat o involuţie. Companiile care nu se mai împrumută nu mai fac investiţii, activitatea se diminuează. Când va veni criza, primul lucru pe care îl vor face managerii va fi să tăie salariile, oamenii vor intra în şomaj şi vor fi aceleaşi persoane care au luat anul trecut credite. Ei vor fi cei loviţi de criză. De aceea, Legea dării în plată este bună mai ales dacă va restrânge creditarea" 

       

      Nu este nici o nuanțare. Este o înșiruire de analfabetisme purulente precum cele ale tale. Un troll. Tu ești la fel de analfabet economic precum este și Piperea. Avantajul lui Piperea este că el se pricepe la drept (o parte a domeniului, pe care s-a specializat). Tu nu ești bun la nimic. 

      Gata? Atât? Aceasta este analiza ta? Pe baza a 10-15 blocuri, fiecare cu 60 de apartamente? Îți dau eu un sfat. Dacă vrei să faci o analiză trebuie să te uiți cel puțin la datele de la INS.

       

      Autorizații de construcție în București-Ilfov 

      (2013 față de 2012): +403 

      (2014 față de 2013): +1249 

      (2015 față de 2014): -171 

      Toate datele sunt pe primele zece luni ale fiecărui an. 

      Apoi, te uiți la primăriile de sector și aduni datele autorizațiilor de construcție. Am luat primăria S6, m-am uitat pe site în ultimele 6 luni (sep-feb 2016), doar vreo 4 blocuri noi cu mai multe etaje (peste 6) sunt afișate cu autorizație de construcție. Atât. Asta înseamnă că, fie cu sau fără LDP (care nu intrase încă în linie dreaptă), investitorii și-au limitat producția. Nu vor vinde la orice preț ci la cel pe care îl doresc ei. Nu vrei, atunci apartament vechi. 

      Purulent este tot sistemul parazitar bancard cu tine cu tot, postac manipulator aruncat la impins vagoane noaptea pe bursa.ro.

      ” Împrumutatul va împărţi riscul scăderii valorii proprietăţii cu banca ” 

      Banca nu va mai arunca bani pe geam, bazându-se pe faptul că va plăti fie prostul încălțat, fie deponentul, fie contribuabilul român via BNR. 

      Analfabeti sunteti cu tot sistemul vostru de papagali loviti de criza, iar acum de un nimic de lege care nu face decat sa aboleasca sclavagismul, rapandulelor. 

      Si, troll infect, improsti cu zeci de monitoare de copy-paste la fiecare articol, troll-ule, iar legea a fost votata, troll-ule. :)))))))))) 

      Ești prost informat, troll, nesimțit și incompetent.

       

      Citatul pe care îl dai aparține lui Piperea din data de 22.05.2015. Cel pe care l-am dat eu este datat 29.02.2016. Orice om sănătos la cap ia în considerare părerea mai recentă. Tu nu ești sănătos la cap. 

       

      Că Piperea greșește, fiind analfabet economic, este evident. Creditele Prima Casă nu intră în sistemul dării în plată. Deci nu va fi niciun risc împărțit. Iar pentru creditele obișnuite, banca va cere avans de 30-50%, în funcție de vechimea imobilului astfel încât riscul devalorizării va fi suportat DELOC de bancă. Ci, prin darea în plată, DOAR DE CLIENT. 

       

      Banca va continua să dea credite, dar nu va suporta risc suplimentar. Nenorocitul de debitor va fi cocoșat de avans. Presiunea socială de a avea o casă îl va împinge să mobilizeze depozitele populației din bănci (zeci de mld €) pentru avansuri la casă. Vor înflori împrumuturile de la rude, de la părinți, de la nași, pentru constituirea avansului. 

       

      Chiriile ar putea crește. S-a întâmplat peste tot pe planetă când cererea de chirii se mărește temporar. Dezvoltatorii nu vor închiria apartamentele noi, scăzându-le valoarea, ci le vor păstra spre vânzare, chiar dacă la un ritm mult mai încet. 

       

      Asmita Gardens, New Town sunt exemple în București care arată acest lucru. 

      În rest, insultele tale de gunoier nu mă deranjează. De trolli ca tine este plin netul. 

      Referitor la comentariile mele și referințele date, ești printre cei extrem de puțini (și care se demonstrează a fi foarte insalubri și nesimțiti, la o privire mai atentă) în aprecierea ta. Nu îți convine, ai dreptul să pleci de pe acest site și să îți citești cacofoniile. Nu te va mai băga nimeni în seamă începând cu acest ultim meu mesaj.

      Unde ai vazut cacofonie ?

      Cred ca zice bine ce zice de ce tie nu ti se pare ? 

    Arb vrea proces 5-10 ani stress pe oameni.

    Arb vrea legea aceasta numa ldp nu. 

    De aceea s-a dat cu fofarnica pe langa Psd ?( partidul care conduce Romsnia de 26 de ani neantrerupt, rezultatele ? Nici o lege pro consumator vs banca in 26 de ani) 

    Ce face ARB acum e LOBBY pe fata. Amani o lege un an o aduci mai repede, nu ai oameni pregatiti bla bla. 

    Teatrul acesta de care ne spune doamna Psd-ista si purtatorul de cuvant a Guvernului e MAGARIE! Nu Anpc, protectia copilului si cine mama draqului sa mai fie in comisie ci JUDECATORUL este singurul in masura sa hotarasca pasi de urmat al insolventului si a banci care sta sa il execute si cu hienele din off shore la panda. 

    La sovietati comerciale de cand e legea insolventei in vigoare si cine hotaraste ceva acolo? Nu e discriminare pj vs pf ?

    Fumigena Arb. 

    Sunt curios de parerea celor trei asociati ale clientilor, a Anpc-ului si in special a Gccc referitor la aceasta lege.

    Daca NU exista norme metodologice, este imposibil sa se aplice aceasta lege la data de 1 iunie. Normele metodologice inseamna personal angajat, norme speciale de aplicare si multe altele. Din nou, populismul psd isi spune cuvantul. Debitori, se fac legi din nou pe genunchi, legi ce o sa ne ingreuneze si mai mult situatia. NU permit niciunui administrator judiciar sa-mi spuna ce sa mananc, cum sa ma spal si cum o sa ma sterg la fund. Aceasta lege este un REAL pericol la adresa noastra. Legea conversiei la curs istoric este singura lege ce ne poate ajuta.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb