DEZVOLTAREA BRANDURILOR AUTOHTONE: Senator PSD: "Diferenţa între costul investiţiilor şi al produsului, să fie cât mai mare"

A.C.
Companii / 30 mai 2014

Senatorul colegiului 4 Cluj şi vicelider grup PSD, Alexandru Cordoş susţine dezvoltarea brandurilor autohtone şi orientarea producătorilor români spre domenii în care diferenţa, între costul investiţiilor şi cel al produsului final, să fie cât mai mare, cum este cazul produselor autohtone, potrivit unui comunicat remis redacţiei.

Cordoş a susţinut în senat o declaraţie politică cu titlul "Susţinem dezvoltarea brandurilor autohtone".

Potrivit acestuia, în prezent, în România, accentul este pus în special pe volum, nu pe calitate, care să concentreze productivitatea necesară unui nivel de trai european.

"Evaluarea brandurilor româneşti prezente pe piaţă este dificilă deoarece nu există un clasament întocmit în funcţie de forţa acestora şi de valoarea adăugată pe care o aduc în economie. Cercetările şi estimările fiind făcute pe criterii de percepţie nu au luat în calcul nume din industrii inovative şi cu valoare adăugată mare, cum sunt cele din domeniul IT", potrivit senatorului PSD.

Companiile de acest fel, creatoare şi purtătoare de branduri autohtone, sunt orientate mai degrabă către pieţele externe, mai arată Cordoş, potrivit căruia, vectori de acest gen ar putea fi factorul cheie în promovarea unui concept de genul "produs în România".

Cordoş a mai arătat că un aspect constructiv este faptul că în România valoarea brandului este recunoscută, sunt atraşi şi se investesc bani în promovare, însă economia nu poate beneficia de acest lucru pentru că numărul brandurilor naţionale este destul de mic. Industria alimentară, de băuturi şi tutun a continuat să se dezvolte, de asemenea şi industria mijloacelor de transport, unde avem cel mai puternic brand românesc - Dacia, iar domenii, altă dată bine reprezentate, precum producţia de sticlărie - renumita fabrică de sticlă de la Turda, judeţul Cluj, sau producţia de textile, îmbrăcăminte şi pielărie au făcut faţă cu succes creşterii costului forţei de muncă.

Afacerile axate pe producerea unor articole folosind mâna de lucru necalificată sau puţin calificată locală, considerată ieftină pe plan internaţional, care folosesc materii prime importate, prelucrate în ţară şi apoi exportate din nou, sunt principalele adversare ale brandurilor naţionale.

Senatorul susţine că armonizarea cu normele europene şi stabilitatea legislativă naţională este un pas în acordarea unui sprijin vital celor care generează, întreţin şi promovează brandurile autohtone.

"Stimaţi colegi senatori, printre măsurile luate pe viitor, în această direcţie, trebuie să susţinem orientarea producătorilor români spre domenii în care diferenţa, între costul investiţiilor şi cel al produsului final, să fie cât mai mare, cum este cazul produselor autohtone. O astfel de atitudine ar permite acordarea unor salarii mai mari şi dezvoltarea serviciilor cu o forţa de muncă mai bine plătită, cu un nivel de trai apropiat de media UE", a mai spus Alexandru Cordoş.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

15 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9765
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7057
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3012
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9660
Gram de aur (XAU)Gram de aur388.7340

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb