Doar 39% dintre companiile din România fac vânzări pe social media

M.P.
Miscellanea / 5 martie

Doar 39% dintre companiile din România fac vânzări pe social media

87% dintre companiile din România folosesc social media pentru promovare şi comunicare cu publicul. Dar doar 39% dintre ele au integrat social media ca un canal de vânzare efectivă, anunţă agenţia de digital marketing Todays, într-un comunicat transmis redacţiei.

Conform sursei menţionate, brandurile care combină strategiile eficiente de micro-targetare cu optimizarea conversiilor îşi pot creşte vânzările direct din reţelele sociale cu până la 30%.

"În România, majoritatea companiilor sunt conştiente de potenţialul social media, dar încă nu îl valorifică la maximum pentru vânzări directe. 87% dintre ele folosesc reţelele sociale pentru promovare şi comunicare cu publicul, dar doar 39% au integrat social media ca un canal de vânzare efectivă. Mai puţin de 18% au implementate funcţionalităţi precum Facebook Shops, Instagram Shopping sau checkout direct. Experienţa noastră ne-a arătat însă că brandurile care combină strategii eficiente de micro-targetare cu optimizarea conversiilor îşi pot creşte vânzările direct din social media cu până la 30%, în 3-6 luni", explică Marius Lăzărescu, fondator şi director strategic de publicitate online Todays.

Potrivit acestuia, interesul companiilor româneşti pentru social commerce este ridicat, dar există încă o reticenţă în ceea ce priveşte optimizarea platformelor pentru vânzare directă.

Cele mai active în acest domeniu sunt companiile mici şi startup-urile, care nu au bugete mari pentru reclame clasice şi se bazează pe engagement organic şi influencer marketing. Peste 53% dintre startup-urile de e-commerce din România îşi realizează vânzările pe social media cu precădere pe Facebook, Instagram şi TikTok.

Brandurile mari şi companiile consacrate utilizează reţelele sociale mai ales pentru awareness şi lead generation, dar încep să implementeze din ce în ce mai multe strategii pentru conversie.

Retailerii din zona de fashion, beauty şi electro-IT investesc puternic în reclame targetate, live shopping şi colaborări cu influenceri.

De exemplu, pe nişa de Fashion & accesorii, 41,5% din venituri vin din e-commerce, iar social media este principalul canal de vânzare. Instagram şi TikTok sunt esenţiale în acest sens pentru conversii rapide, iar reclamele dinamice generează impact instant. De asemenea, multe branduri de skincare şi makeup generează peste 50% din trafic din reţelele sociale.

Sectorul electro-IT & gadgets utilizează social media mai mult în generarea de lead-uri decât în vânzarea instant. Recenziile video şi live-urile de tip unboxing au un aport semnificativ în acest sens, se precizează în comunicat.

O altă zonă care valorifică eficient componenta de social commerce este cea de cadouri, florării şi produse handmade, care înregistrează vânzări mari mai ales în "sezoanele speciale", cum ar fi Valentine's Day, 8 Martie sau de Crăciun.

"De exemplu, colaborăm cu o antreprenoare care deţine un business de cadouri personalizate şi se pregăteşte intens pentru 8 Martie printr-o campanie integrată. Strategia noastră include utilizarea Google Ads, Facebook şi Instagram Ads, cu targetare avansată şi mesaje personalizate, optimizarea funnel-ului de conversie - drumul parcurs de audienţa targetată de la potenţiali clienţi la clienţi plătitori -, campanii last-minute şi integrarea canalelor directe de comunicare, precum WhatsApp Business", detaliază specialistul Todays.

Valorificarea reţelelor social media pentru realizarea de vânzări directe şi producerea de lead-uri calificate necesită însă competenţe şi experienţă. În lipsa acestora, numeroase companii se confruntă cu provocări reprezentate de:

Lipsa unui traseu clar de cumpărare - Mulţi utilizatori interacţionează cu brandurile, dar nu finalizează achiziţia din cauza unui proces complicat.

Publicul ţintă incorect selectat - Firmele nu segmentează corect audienţa, iar reclamele ajung la oameni neinteresaţi de produsele sau serviciile promovate.

Concurenţa ridicată - Feed-urile sunt aglomerate de reclame, iar companiile trebuie să găsească modalităţi creative de a se diferenţia.

Neîncrederea consumatorilor - Mulţi utilizatori sunt reticenţi în a cumpăra direct de pe social media, mai ales dacă brandul nu are recenzii suficiente sau metode sigure de plată.

Dificultăţi în măsurarea conversiilor - Fără instrumente precum Facebook Pixel sau Google Analytics, multe afaceri nu pot urmări exact care reclame generează vânzări.

"Noi, la Todays, ne poziţionăm ca un consultant strategic, nu doar ca o agenţie, în sensul că analizăm şi identificăm soluţii de optimizare împreună cu clientul, căruia îi arătăm clar unde şi ce se poate îmbunătăţi şi unde nu, fără a risipi bugetul", explică Marius Lăzărescu.

Specialiştii agenţiei vin cu o serie de soluţii validate deja în piaţă pentru depăşirea dificultăţilor întâmpinate. Prima dintre acestea este personalizarea şi micro-targetarea campaniilor prin segmentarea precisă a publicului şi crearea de mesaje relevante pentru fiecare categorie de clienţi. De asemenea, este necesară integrarea funcţionalităţilor de social commerce, prin utilizarea Facebook Shops, Instagram Shopping şi TikTok Ads pentru a uşura procesul de cumpărare.

Un plus de eficienţă poate fi obţinut prin colaborarea cu influencerii, deoarece conţinutul autentic creat de aceştia - sau chiar de utilizatorii obişnuiţi - are o rată de conversie mai mare decât reclamele tradiţionale. Un alt element important îl reprezintă procesele de remarketing şi follow-up, prin care sunt targetaţi cei care au interacţionat cu brandul dar nu au cumpărat încă, prin mesaje personalizate şi oferte exclusive.

Nu în ultimul rând, agenţia asigură monitorizarea şi analiza constantă a performanţei campaniilor şi reclamelor, pentru ajustarea strategiilor în funcţie de rezultate şi valorificarea optimă a bugetului alocat, se mai menţionează în comunicat.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Comanda carte
Forumul investitorilor 2025
unnpr.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

05 Mar. 2025
Euro (EUR)Euro4.9770
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6544
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2472
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9694
Gram de aur (XAU)Gram de aur436.1308

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

aages.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
energyexpo.ro
solarenergy-expo.ro
thediplomat.ro
tophotelawards.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb