Producătorul anglo-olandez de bunuri de larg consum "Unilever" Plc a informat, la finele săptămânii trecute, că societatea germană "Dr. Oetker" a lansat o ofertă angajantă pentru marca "Alsa", care include produse pentru coacere şi deserturi. Valoarea ofertei nu a fost dată publicităţii, conform Reuters.
"Unilever" a menţioant că o eventuală afacere cu societatea germană va include divizia de producţie "Alsa" din Franţa.
Marca "Alsa", care cuprinde produse precum amestecuri pentru tarte şi praf de copt, a fost cumpărată de "Unilever" în 2000. În opinia analiştilor, afacerea "Alsa" nu este de bază pentru "Unilever" şi probabil nu aduce creşteri importante companiei.
Propunerea de la "Dr. Oetker" vinde în condiţiile în care "Unilever" urmăreşte să-şi restrângă afacerile dat fiind că acţionarii pun presiune pe grup în vederea creării de valoare adăugată.
După eşecul preluării sale de către "Kraft-Heinz" Co. din SUA, în 2017, "Unilever" a răscumpărat acţiuni şi a ajuns la un acord pentru vânzarea operaţiunilor în declin de pe segmentul producţiei de margarină, anunţând totodată că vrea să pună punct structurii sale duale ("Unilever" este societate publică cu răspundere limitată şi în Marea Britanie şi în Olanda).
Amintim că, în decembrie 2017, firma americană de private equity KKR & Co. a achiziţionat divizia de margarină şi produse tartinabile a grupului "Unilever" pentru 8,1 miliarde de dolari.