Liviu Dragnea, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice a declarat că Ministerul doreşte să facă o standardizare a documentaţiei de licitaţie şi o simplificare a procedurilor de achiziţie, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
"Neavând o procedură standard, neavând nişte criterii standard, fiecare şi-a dat cu părerea. Noi vrem să facem o standardizare a documentaţiei de licitaţie, o simplificare a procedurilor de achiziţie. Trebuie să discutăm în mod serios dacă, la lucrări complexe, singurul criteriu care contează este preţul - ceea ce nu este în regulă, deoarece toată lumea este speriată acum şi se uită la preţ pentru a nu fi acuzată de Curtea de Conturi sau de alte instituţii pentru că a adoptat o decizie greşită.", a mai afirmat Liviu Dragnea.
Acesta s-a aflat, joi, în municipiul Iaşi, pentru a verifica stadiul lucrărilor la pasajul Mihai Eminescu din centrul oraşului, obiectiv de investiţii finanţat de MDRAP, din fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional.
Vicepremierul a declarat că a devenit o problemă naţională faptul că se întârzie mult cu finalizarea lucrărilor aflate în execuţie: "Pentru ieşeni, este un proiect extrem de important să aibă acest pasaj. Lucrările sunt efectuate în proporţie de peste 90 %, de la minister fondurile sunt disponibile, Primăria Iaşi a făcut tot ceea ce avea de făcut. S-a înlocuit sistemul de plată de la rambursare la decontare. Cum vin documentele la noi, le decontăm în trei zile. Mai este puţin. Totuşi, 14 luni de zile de întârziere în execuţie este un termen foarte mare. Am acceptat ca termenul să fie până la finalul lunii iulie. Este nevoie de un mic efort."
Termenul de finalizare a lucrărilor a fost luna noiembrie 2013, dar acesta a fost modificat de mai multe ori din cauza contestaţiilor, a siturilor arheologice descoperite în timpul săpăturilor, conflictele de muncă declanşate între muncitori şi reprezentanţii primei firme constructoare.
Parte a proiectului Axei de Transport Est-Vest, derulat de Primăria Iaşi, pasajul subteran Mihai Eminescu, în valoare de aproape 100 de milioane de lei, are o lungime de 286,4 metri, o lăţime de 10 metri şi o înălţime de 5 metri şi va avea două benzi de circulaţie, cu o lăţime de 3,5 metri fiecare şi două trotuare destinate intervenţiilor, cu o lăţime de 1,5 metri, dar şi rampe de acces dinspre strada Păcurari şi Bulevardul Independenţei.