Faţă de articolul "Raport de control «uitat» pe etajerele Ministerului Transporturilor" (https://www.bursa.ro/trei-ministri-nicio-aprobare-raport-de-control-uitat-pe-etajerele-ministerului-transporturilor-84493549) , Sandor Gabor, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, ne-a trimis următoarul drept la replică:
"Văzând reluarea atacurilor tendenţioase din presă, constat că mai sunt persoane, care nu s-au edificat despre ce este vorba în acuzaţiile inventate şi ce interese urmăresc cei care întreţin artificial aceste atacuri.
Aşa cum reiese şi din cuprinsul celui mai recent articol, atacurile sunt reluate periodic, în diverse medii, de către o grupare constituită într-un aşa-zis «cartel al examinatorilor», care ţin să-şi aroge şi să-şi menţină cu orice preţ anumite privilegii.Ei sunt cei care sub protecţia ocupării unor funcţii importante «câştigate prin concurs», pretind că «fac legea» în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).
În acest sens, indiferent de cine, câţi vin sau pleacă de la conducerea MTI şi cu ce frecvenţă (frecvenţă despre care se pretinde că este şi va fi stabilită în mod curent tot de această grupare), pentru ei nu contează altceva decât confortul propriu şi interesele personale. Pentru această grupare primează doar câştigurile suplimentare obţinute de pe urma delegărilor la examinări.
Din păcate aceste persoane nu şi-au dovedit în timp nici măcar în termeni rezonabili, respectul şi loialitatea faţă de instituţia pe care o reprezintă şi au pus pe primul loc doar interesele personale.
Problema acestora este că obiectivele asumate de MTI prin Programul de guvernare şi prin Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră pentru perioada 2022-2030, vizează reanalizarea ori reconsiderarea anumitor reglementări, inclusiv ale celor cu privire la organizarea şi desfăşurarea cursurilor de pregătire şi perfecţionare, precum şi ale celor privind examinările aferente obţinerii permisului de conducere şi a atestatelor sau certificatelor de pregătire profesională iniţială şi continuă.
Astfel, orice demers destinat acestor obiective, este perceput de aceştia fie ca un «atentat» la privilegiile protejate la ora actuală inclusiv de dispoziţii legale obţinute prin «muncă asiduă», fie un afront, prin faptul că reconsiderarea reglementărilor reclama inclusiv un aport profesional consistent, complex şi apreciat ca fiind «delicat». Prin acest tip de conduită bineînţeles că este afectată compatibilizarea interesului general cu reglementările UE aplicabile. În plus au de suferit grav interesele întreprinzătorilor şi beneficiarilor direcţi, atât ai serviciilor aferente transporturilor cât şi ai celor care au legătură cu siguranţa rutieră.
Cert este că fără onorarea obiectivelor asumate nu vom reuşi reducerea semnificativă a numărului accidentelor de circulaţie şi ne vom regăsi în situaţia de a ne lamenta permanent în legătură cu eşecul înregistrat în ameliorarea continuă a siguranţei rutiere. Asta va însemna că vom număra în continuare neputincioşi oamenii morţi şi răniţi grav, ca urmare a accidentelor de circulaţie pe şoselele României.
Personal, mi-am asumat responsabilitatea exercitării funcţiei publice de secretar de stat, coordonator al domeniului transporturilor rutiere, având ca principal obiectiv: creşterea sustenabilă şi durabilă a siguranţei rutiere din România, cu impact major asupra imaginii tării şi a şoferilor români care circulă în afara ţării. Vizăm în acest sens statuarea şi consolidarea unei culturi comportamentale bazată pe respectul necondiţionat între participanţii la traficul rutier.
Onorarea acestui deziderat este un proces care presupune transformări sistemice, care este de durată şi care NU poate fi realizat fără muncă şi eforturi dedicate.
Până la ora actuală s-a realizat: restructurarea Autorităţii Rutiere Române şi a Inspectoratului de Stat pentru Controlul Transporturilor Rutiere, pe direcţii specializate pe categorii de prestaţii onorate de aceste instituţii, optimizarea proceselor şi procedurilor dedicate, şi elaborarea proiectelor de norme interne aplicabile în perspectiva reconsiderării normelor care stau la baza desfăşurării activităţilor specifice. Vizăm în continuare actualizarea reglementărilor cu privire la condiţiile de acces la profesia de transportator rutier şi ale celor privind formarea profesională. Acestea din urmă au ca scop creşterea calităţii şi profesionalizarea proceselor aferente celor 3 nivele de pregătire caracteristice sistemului de transport, respectiv obţinerea permiselor de conducere, a atestatelor profesionale şi a formării continue a specialiştilor şi experţilor din domeniu. Este în continuare necesară reconsiderarea normelor legale cu privire la condiţiile de efectuare şi controlul activităţilor de transport rutier şi ale celor care au legătură cu transporturile rutiere. Trebuie iniţiate şi consolidate măsuri care să favorizeze promovarea unui sistem concurenţial deschis, generator de predictibilitate şi sustenabilitate pentru activităţile şi serviciile prestate ori administrate, cu respectarea normelor legale şi în condiţii de corectitudine.
Fără pretenţia de a fi epuizat nominalizarea tuturor proiectelor care trebuie implementate într-o perspectivă previzibilă, este important să recunoaştem că aplicarea programelor şi a măsurilor aferente realizării obiectivelor asumate de MTI prin documente oficiale, sunt indispensabile realizării transformărilor sistemice iminente, necesare şi solicitate de piaţa transporturilor rutiere. Aceste măsuri trebuie luate chiar cu riscul deranjării unor interese de grup care vor continua atacurile la persoană, bazate pe acuzaţii tendenţioase şi vădit nefondate.
Obiectivul nostru prioritar trebuie să rămână creşterea continuă a siguranţei rutiere şi a calităţii serviciilor din domeniul transporturilor rutiere din România.
La final mă văd obligat să reiterez că indiferent în ce formă, variantă sau context vor mai apărea diverse acuzaţii în presă la adresa mea, inclusiv prin invocarea nuanţată a unor documente, declaraţii ori demersuri, acestea sunt în mod sigur inventate, nefondate, tendenţioase, alimentate artificial şi lipsite de orice temei de fapt şi de drept.
Începând cu data numirii în funcţie nu am avut nici un fel de relaţii sau solicitări neprincipiale, aşa cum lasă să se înţeleagă anumite «surse». Nu am avut legătură nici cu obţinerea sau furnizarea de date în interesul unor persoane, aşa cum încearcă aceste «surse» să insinueze. Reacţia acestora arată cu atât mai mult că acţiunile începute trebuie continuate chiar dacă deranjează interesele financiare ale unor grupuri de interese".
1. fără titlu
(mesaj trimis de Om în data de 18.01.2022, 09:40)
Mi-a placut asta: orice acuzatie aparuta in presa este falsa! Presa a "rezilvat-o" Sa vedem cum se descurca cs acuzatiile din instanta :)
2. fără titlu
(mesaj trimis de IFPTR- în data de 18.01.2022, 11:23)
Sa înțelegem ca asa zisul cartel din minister este format din Dtr, Arr și Corpul de Control al ministrului, alături de majoritatea partenerilor sociali. Totodata să înțelegem ca toată lumea se opune progresului și dvs sunteți cel care promovează concurenta loiala. Intradevar masurile pe care le- ați luat prin angajarea în cadrul Mt - consilier personal - a coordonatorului Ifptr Targu- Jiu sunt o dovada vie a preocupărilor dvs. Cred ca în viitor ar trebui sa ne așteptăm poate la implantarea angajaților Ifptr și în cadrul Arr , Dtr și de ce nu Corpul de control.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de FORT în data de 18.01.2022, 11:33)
Cat tupeu! Bogdan Horhoianu se numește domnul consilier - șeful centrului Ifptr Târgu Jiu! Domnule Sandor va propun sa - i înlocuiti pe cei ce se opune " progresului" cu angajații dvs din Ifptr.
3. Minciuni
(mesaj trimis de anonim în data de 18.01.2022, 11:46)
Prin ceea ce declara domnul SS Sandor, vrea sa ne arate ce baiat bun este si cat de curat, adica niciusturoi nu a mancat, nici gura nu-i pute ! De fapt, tot ceea ce a facut si doreste sa faca este exclusiv spre binele institutiei IFPTR pe care a condus-o si al carui presedinte este. In opinia noastra de fapt el este incompatibil cu functia de Secretar de Stat pe domeniul transporturi rutiere. Sa isi vada de treaba lui la IFPTR si sa ne lase cu minciunile, ca nu toata lumea e dezinformata si credula asa cum crede el. Si inca ceva interesant pentru cine nu stia, se zvoneste ca acest domn asa cult si destept a platit bani grei la partid ca sa-si vada visul cu ochii, cel de a fi seful departamentului Transporturi Rutiere ca sa poata schimba legile in folosul lui si a acolitilor lui. El ar trebui anchetat si verificat sa se afle cine este de fapt !
4. fără titlu
(mesaj trimis de cartelul în data de 18.01.2022, 12:38)
Cartelul catre Alba ca Zapada:
Ati mai vazut, dragi cititori atata obraznicie si tupeu din partea unui demnitar, pus in functie pentru "merite deosebite" (a se citi "donatii" la pusculita UDMR!), care intr-un an de zile de la numire nu a facut absolut NIMIC pentru noi, transportatorii rutieri romani? Cum isi permite acest personaj de trista amintire sa loveasca si sa denigreze specialistii din minister care au reusit, pana la venirea lui, chiar si dupa, sa ne sprijine cum au putut mai bine in activitatea noastra si sa tina echilibrul in piata in acest sector atat de important pentru economia Romaniei? Unde era Alba ca Zapada in cele mai grele momente din pandemie, cu restrictii in vami si tot felul de probleme cu carantinarea soferilor etc? Cine ne-a rezolvat aceste probleme, chiar si noaptea? Evident nu prea-cinstitul Sandor, ci specialistii din minister, infierati in dreptul la replica. Cine credeti ca in prima zi de lucru ca secretar de stat a intrat ilegal in baza de date a ARR, ca sa inceapa manevrele pentru dezvoltarea propriei afaceri? Raspuns corect: Alba ca Zapada Sandor! Ce ati facut pentru NOI, TRANSPORTATORII, d-le Sandor intr-un an de zile? ABSOLUT NIMIC, va spunem noi! Nu v-ati preocupat decat de propria afacere, de promovarea slugilor dvs din ARR si ISCTR, cu legaturi stranse cu centrul dvs. Aveti vreo idee despre cate eforturi fac domnii din minister, membri ai "cartelului", ca sa reuseasca pe cai legale, la Curtea de Justitie a UE, ce nu ati reusit voi, demnitarii statului, adica sa anuleze masurile din pachetul Mobilitate I care ne duc in faliment? Vorbiti despre siguranta rutiera? GARGARA MAXIMA! VORBE GOALE! Nu ati facut NIMIC nici in zona asta! Oricum, pt dl Sandor, siguranta rutiera inseamna, ATI GHICIT, doar pregatire profesionala si examinare!!!
Mai are rost sa continui? Stiu ca toata lumea e lamurita, mai mutin Kelemen Hunor si Tanczos Barna, sustinatorii acestui personaj de povesti horror! Apropo: imi cer scuze copiilor si frumoasei Alba ca Zapada pentru metafora deplasata!
CONCLUZIE: dl sandor, JOS LABELE DE PE DOMENIUL TRANSPORTURILOR RUTIERE!
HAZAMENNI! (MERGI ACASA, in traducere libera!)