DUPĂ APROAPE 2000 DE ANI, ISTORIA SE ÎNTOARCE CU FUNDUL ÎN SUS! "Dacii" i-au invadat pe "romani"

Ovidiu Vrânceanu
Ziarul BURSA #Companii #Auto / 24 iulie 2007

"Dacii" i-au invadat pe "romani"

Angajaţii punctului de lucru din Braşov al Dacia Piteşti au reluat ieri lucrul, după mai mult de o lună

După mai bine de o lună în care nu au putut să îşi desfăşoare activitatea din cauza blocării accesului în societate, angajaţii punctului de lucru de pe platforma Roman SA Braşov a societăţii Automobile Dacia Piteşti au putut ieri să intre în halele companiei, cu ajutorul executorilor judecătoreşti şi al Poliţiei. Aceas­ta după ce instanţa a dat dreptate Daciei în procesul deschis societăţii Roman SA pentru blocarea accesului angajaţilor.

Angajaţii braşoveni ai companiei piteştene nu au mai putut intra în punc­tul de lucru din 13 iunie, patronatul Roman SA încercând prin această mişcare să îi oblige pe proprietarii francezi ai Dacia să se prezinte la Braşov pentru renegocierea chiriei. De altfel, muncitorii companiei piteştene refuzaseră să mai facă piese presate pentru autocamioanele produse de Roman SA în urma somărilor de renegociere a chiriei.

Virgula a fost recunoscută

Automobile Dacia Piteşti are, pe platforma Roman SA, în închiriere două hale de 32.000 de metri pătraţi, acestea fiind locaţiile în care se fac piesele presate. Potrivit contractului încheiat între Roman şi Renault, proprietarul Automobile Dacia Piteşti, halele respective sunt obligate să producă 17% din piese pentru societatea Roman SA. Din aprilie, însă, ele nu au mai produs pentru uzina braşoveană, blocând astfel activitatea societăţii. În aceste condiţii, conflictul a erupt luna trecută, muncitorii de la Roman SA blocând accesul angajaţilor braşoveni ai Dacia SA Piteşti pe platformă.

Anul trecut, după ce francezii au încercat să ridice presele de la Braşov şi după blocarea acestei încercări de către cei de la Roman SA, Automobile Dacia Piteşti au pornit un proces în urma căruia au primit o încheiere judecătorească prin care societatea braşoveană era obligată să permită "accesul angajaţilor colaboratorilor, furnizorilor şi clienţilor Automobile Dacia pe platformă".

"Noi le-am permis accesul, dar luna trecută muncitorii nu i-au mai lăsat pe angajaţii Dacia să intre pe platformă până când cei de la Piteşti nu vin pentru renegocierea chiriei", spune Neculaie. În hotărârea instanţei de judecată nu se prevedea nimic despre angajaţii Daciei Piteşti, ci doar despre angajaţii colaboratorilor acesteia. Motiv pentru care juriştii producătorului de automobile s-au dus iar la Tribunalul Bucureşti susţinând că anul trecut s-a făcut o greşeală şi că s-a omis o virgulă, astfel încât Roman SA să fie obligată să permită accesul pe platformă "angajaţilor, colaboratorilor, furnizorilor şi clienţilor Automobile Dacia SA".

Instanţa a anchiesat la cererea francezilor şi le-a dat câştig de cauză. Neculaie spune, însă, că noua decizie a Tribunalului Bucureşti este un fals făcut de notarul societăţii cu un grefier. "După un an şi două luni şi-au dat seama că acea hotărâre era scrisă greşit?", se întreabă retoric proprietarul Roman SA, Ion Neculaie.

1.100 de "romani" au fost învinşi de 77 de "daci"

Fănică Gabor, reprezentantul sindical al muncitorilor de la Roman SA, spune că "în curtea uzinei au ieşit vreo 1.100 de angajaţi. Nu ştiu exact pentru că nu i-am numărat, dar erau şi în spate nu doar la bariera din faţa uzinei. Nu ne convine ca oamenii noştri să muncească pentru cei de la Dacia. Noi nu putem să solicităm majorarea salariilor pentru că avem de acoperit pierderile pe care ni le provoacă cei de la Dacia. Cei de la Dacia ar fi bine să-şi vadă de Daciile lor şi să ne lase în pace să ne vedem de camioanele noastre".

La punctul de lucru al Automobile Dacia lucrează aproximativ 77 de muncitori. Numărul acestora a scăzut, însă, de la 250, câţi lucrau în 2003, la preluarea celor două hale de către francezi, deşi Renault se angaja să crească locurile de muncă până la 7-800.

Chirie de 4 - 4,5 euro/mp

Roman SA solicită celor de la Dacia Piteşti să plătească o chirie de 4 - 4,5 euro/metrul pătrat (în prezent fiind de doar 0,025 euro/mp), aceasta fiind suma pe care o plătesc şi alte firme care au închiriat hale pe platforma Roman SA. În acest fel, în loc de 100.000 de euro pe an, grupul Renault se va vedea obligat să plătească cel mult 16 de milioane de euro anual.

"Guvernul Român le-a dat toate ajutoarele de stat celor de la Renault. Noi nu am cerut un euro de la statul român, am venit şi am investit până acum 40 de milioane de dolari pentru a produce autocamioane, pentru că aici asta trebuie să facem. Uzina asta există din 1921 şi aşa va rămâne în continuare, să producă autocamioane şi autobuze", a spus Neculaie, care a recunoscut şi că i s-a propus, în prima fază, să transforme platforma de la Roman într-un parc rezidenţial de succes, "mai ales că avem aproape şi pădurea".

Mai mult, luna trecută Comisia Europeană a aprobat transformarea datoriilor istorice ale uzinei braşovene, de peste 120 de milioane de dolari, în investiţii. "Adică ca trebui să investim această sumă în cadrul uzinei. Deja am investit 40 de milioane de dolari, aşa că ne vedem în continuare de treabă", mai explică miliardarul braşovean.

Scandalul a ajuns şi în presa franceză. Surprinzător, se pare că jurnaliştii francezi dau credit investitorului braşovean, dar nu înţeleg de ce Ioan Neculaie se foloseşte de sindicate pentru a rezolva problemele dintre cele două societăţi comerciale.

"Dacia plăteşte 9.250 euro pe lună pentru 32.000 metri pătraţi de hală. Acest preţ a fost convenit pentru că Dacia se obliga să facă investiţii majore în modernizarea construcţiilor şi utilajelor. Ceea ce nu s-a întâmplat. În plus, Primăria nu recunoaşte uzina Roman ca parc industrial şi plătim impozite şi taxe pe clădiri şi terenuri. Ei ne plătesc 100.000 euro pe an pentru chirie, iar noi dăm taxe şi impozite de aproape 500.000 euro. Iar pierderea o suportă Roman", a mai afirmat Neculaie.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. mi-a placut titlul

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
IBC SOLAR
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

27 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9760
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4612
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2832
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9711
Gram de aur (XAU)Gram de aur382.0804

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb