Un laminor de 45 de milioane de euro, intrat în procesul de producţie anul acesta, este speranţa "ArcelorMittal" Hunedoara (simbol SIDG) să devină sustenabilă din punctul de vedere al profitului, potrivit oficialilor companiei.
"ArcelorMittal" Hunedoara urmăreşte o creştere cu aproximativ 50% a producţiei, în 2013, la 40.000 de tone de oţel/lună, de la 22-23.000 de tone anul acesta, a declarat, joi, Amit Kumar, directorul general al companiei.
De asemenea, firma doreşte creşterea productivităţii la 300 de tone/angajat/an pentru 2013, de la 200 de tone/angajat/an, anul acesta, a completat Augustine Kochuparampil, fos tul director al "ArcelorMittal Galaţi".
Amit Kumar a precizat că firma are posibilitatea să-şi mărească portofoliul de produse, datorită noului laminor de Euro profile, pus în func ţiune anul acesta, în urma unei inves tiţii de 45 de milioane de euro, şi că, până la sfârşitul anului, "ArcelorMittal" va omologa 21 de profile noi.
În plus, directorul general a menţionat că noile produse au fost bine primite de către clienţi.
• Amit Kumar: "Vrem să devenim producătorul numărul unu în România"
Directorul "ArcelorMittal" Hunedoara a declarat că firma ţinteşte primul loc în România, ca producător de oţel. Domnia sa a adăugat că ArcelorMittal doreşte să obţină acest lucru prin reducerea costurilor de exploatare, anul viitor, precum şi prin reducerea emisiilor de CO2 (gaze cu efect de seră).
Directorul "ArcelorMittal" Hunedoara a precizat că, pentru consolidarea poziţiei unităţii pe piaţa profilelor lungi din România, "ArcelorMittal" va consuma, cu ajutorul noului echipament, jumătate din cantitatea de gaz pe care o consuma folosind vechiul echipament.
Amit Kumar a precizat: "Este foarte important ca echipa noastră să rămâ nă activă şi flexibilă ca să răspundă solicitărilor clienţilor şi ca să de pă şească situaţia economică dificilă. Suntem încrezători că vom reuşi să ne consolidăm poziţia pe piaţa regională, cu sprijinul clienţilor noştri".
• Augustine Kochuparampil: "Fără acest laminor, ar fi trebuit să aducem produse din Cehia sau Polonia"
"ArcelorMittal" Hunedoara ar fi trebuit să importe produse din Cehia sau Polonia, dacă nu ar fi investit în laminorul de Euro profile, explică Augustine Kochuparampil.
Noul echipament, care a însemnat o investiţie de 45 de milioane euro, permite extinderea gamei de produse cu Euro profile.
Augustine Kochuparampil a declarat: "Suntem acum parte dintr-o piaţă pe care nu eram prezenţi şi suntem optimişti în ceea ce priveşte şansele de creştere în această zonă a Europei".
Domnia sa a explicat că, în ultima perioadă, firma nu a fost sustenabilă din punct de vedere al profitului şi, de accea, a fost luată decizia instalării noului laminor. Cu privire la ţintele stabilite pentru anul viitor, Augus tine Kochuparampil a adăugat: "Dorim să devenim sustenabili în 2013".
După spusele lui Amit Kumar, în momentul de faţă, "ArcelorMittal" Hunedoara are 790 de angajaţi, cu "experienţă şi expertiză de o importanţă majoră pentru companie".
"ArcelorMittal" este cel mai mare producător mondial de oţel, cu operaţiuni în peste 60 de ţări. În ţara noas tră, "ArcelorMittal" a preluat "Sidex" Galaţi, "Siderurgica" Hunedoara, "Fabrica de Ţevi Petrotub" Roman şi "Fabrica de Ţevi Sudate" Iaşi.
Capitalul social al firmei este de 496,9 milioane lei, divizat în 198.798.802 acţiuni, cu un preţ nominal de 2,5 lei/actiune.
"ArcelorMittal" Hunedoara produce ţagle pentru ţevi, profile grele mijlocii şi uşoare, oţel beton, sârmă, profile speciale şi pentru minerit şi are o experienţă de peste 100 de ani în producţia de oţel.
Compania a încheiat anul trecut cu o pierdere de -19,8 milioane de lei, la o cifră de afaceri de 388 milioane de lei.
Investiţia de 45 de milioane de euro într-un laminor de Euro profile a permis începerea lucrărilor la produsele noi în luna mai, 2011.
Producţia efectivă a început după aproximativ un an, iar în patru luni au fost omologate 14 tipuri diferite de profile.
"ArcelorMittal" Hunedoara şi-a mărit gama de produse adăugând la portofoliul său profile noi (Euro profile IPE, UPE and H), alături de care se mai produc şi profilele clasice (precum UPN, IPN), precum şi laminate rotunde.
În 2013, gama va vreşte incluzând corniere mari, precum şi profile pentru sectorul minier.