SIF Banat-Crişana (SIF1) împreună cu SIF Muntenia (SIF4) şi Dorina Teodora Mihăilescu au ajuns la o deţinere de 5,175% din capitalul SIF Oltenia (SIF5), în urma diminuării recente a capitalului social al SIF-ului din Craiova, se arată în notificările celor doi emitenţi remise Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Practic, SIF1 deţine 2,0709% din capitalul SIF Oltenia, respectiv 11,608 milioane de acţiuni SIF5, SIF4 are 3,1041% (17,4 milioane de acţiuni) din capitalul societăţii din Craiova, iar Dorina Mihăilescu deţine 10 acţiuni SIF5.
SIF Banat-Crişana deţine SAI Muntenia în proporţie de 99,98%, care este administratorul SIF Muntenia.
În rapoartele SIF1 şi SIF4 se menţionează descrierea relaţiei deţinătorului de valori mobiliare cu persoanele cu care acţionează în mod concertat în conformitate cu art. din Legea nr.297/2004 privind piaţa de capital, cu modificările şi completările ulterioare (inclusiv prin descrierea felului de deţinere, respectiv directă/indirectă) astfel: "Prezumţie de acţiune în mod concertat conform art.2 alin (2) lit. b), c) şi d) din Legea nr. 24/2017, în baza deciziei ASF nr. 388/24.03.2020, ca urmare a operării diminuării capitalului social al SIF Oltenia, conform Raportului curent al acestui emitent nr. 4520/03.07.2020".
Concret, la art. 2 alin (2) din Legea nr. 24/2017 se arată că: " În aplicarea prevederilor alin. (1) pct. 30, până la proba contrară, sunt prezumate că acţionează în mod concertat (...) b) societatea-mamă împreună cu filialele sale, oricare dintre filialele aceleiaşi societăţi-mamă între ele, precum şi o persoană juridică împreună cu o persoană fizică sau altă persoană juridică care se află într-o relaţie similară celei dintre o societate-mamă şi o filială (...); c) o societate cu membrii consiliului său de administraţie/de supraveghere, cu persoanele care au atribuţii de conducere sau control în cadrul acesteia şi cu persoanele controlate, precum şi aceste persoane între ele; d) organismele de plasament colectiv cu societatea de administrare a investiţiilor şi cu societatea-mamă a societăţii de administrare a investiţiilor, precum şi organismele de plasament colectiv administrate de aceeaşi societate de administrare între ele".
Tot în urma diminuării capitalul social al SIF Oltenia, FIA Certinvest Acţiuni, fond de investiţii administrat de SAI Certinvest, avea la data de 2 iulie circa 5,124% din capitalul societăţii din Craiova, respectiv 28,724 milioane de acţiuni SIF5, se arată într-un raport al SIF Oltenia.
La finele anului trecut, FIA Certinvest Acţiuni avea drept singuri investitori grupul format din SIF Banat-Crişana şi SIF Muntenia.
Practic, SIF1 avea 72,77% din fond, în timp ce SIF4 avea 27,23%, conform datelor publice ale cele două SIF-uri (Raportul Consiliului de Administraţie al SIF Banat-Crişana pentru anul 2019 şi Structura detaliată a portofoliului SIF Muntenia la 31 decembrie 2019).
Este doar unul dintre motivele pentru care Asociaţia Brokerilor a solicitat Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) să investigheze dacă entităţile "fonduri de investiţii" acţionari la SIF Oltenia sunt prezumate că acţionează în mod concertat, adică dacă se aplică art. 2, pct. 2, lit. f) din Legea nr. 24/2017 şi sunt definite ca persoane astfel descrise de lege: "1. persoane care în derularea unor operaţiuni economice utilizează resurse financiare având aceeaşi sursă sau care provin de la entităţi care se află într-o relaţie de control (...)".
De altfel, conducerea SIF Oltenia acuză încă din primăvara anului trecut că SIF Banat-Crişana şi SIF Muntenia, împreună cu o serie de fonduri de investiţii, operează concertat în legătură cu SIF5, deţinând în realitate cu mult peste pragul legal de 5% din capitalul societăţii, fapt ce a fost însă respins de ASF.
Pe lângă FIA Certinvest Acţiuni, FDI Certinvest XT Index are 0,001787% din capitalul SIF Oltenia, în timp ce FDI Certinvest BET-FI Index deţine 0,048311% din SIF-ul din Craiova, ambele fonduri fiind administrate de SAI Certinvest.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 09.07.2020, 07:32)
Drăgoi are o fixatie bolnavă pentru Sif5!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.07.2020, 08:45)
Si Dan Paul pentru SIF1 si SIF4 :))))
1.2. Clar! (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.07.2020, 09:47)
Sunt de acord cu tine! E chiar evident: articole aproape zilnice în care e făcut hoț (în ciuda rezolutiilor ASF și ale instanțelor), comentarii care îl jignesc în ultimul hal (în ciuda "regulamentului" care interzice atacul la persoană), analiză recurenta și obsesiva a concertarii, în contextul în care peste câteva zile pragul e oficial eliminat. E limpede ca lumina zilei, Dragoi chiar are o fixație pentru SIF5!
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.07.2020, 10:47)
Femeie, faptul ca pragul va fi eliminat nu legalizeaza situatia de la Sif Banat Crisana pentru perioada trecuta.Nu, perioada trecuta ramane in ilegalitate pentru ca legea nu este retoactiva.Dar tu, de fapt stii lucrul asta, iar comentariul tau este o simpla parsivenie.
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.07.2020, 10:54)
Ceea ce este de observat insa este ca partizanii lui Bogdan Dragoi nici macar nu neaga incalcarea legii in prezent.Ei o tin una si buna ca situatia se va legaliza. Ei bine situatia nu se va legaliza! Eliminarea pragului are loc in viitor .Incalcarea legii din trecut si prezent va ramane tot o ilegalitate ca si pana acum. Din cauza asta ai dreptate cad spui ca femeia asta are un comentariu parsiv. Chestiune de lipsa de caracter, intentie de manipulare. O mincinoasa slugarnica dupa chipul si asemanarea lui Bogdan Dragoi.
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.07.2020, 11:36)
Sunteți așa de nervoși că nici comentarii aprobatoare nu tolerați. Jigniți și insultați pe toată lumea. Poate vă trebuie un concediu, să mai scăpați de stres.
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.07.2020, 11:45)
Esti incapabila sa negi argumentat ca tu si cu Bogdan Dragoi va aflati in ilegalitate. Locul vostru este langa Lakis. De aia si a luat Bogdan Dragoi un condamnat penal langa el.Cine se aseamana se aduna.
1.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.07.2020, 12:02)
Ți-aș argumenta bucuros, dar eu cu tâmpiți nu conversez.
1.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.07.2020, 12:05)
Bogdan Dragoi se aseamana cu Najib Lakis. De aia s-a adunat cu acest infractor. Tie iti plac. De aia te aduni cu ei. La urma veti avea toti aceeasi soarta cu a lui.
1.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.07.2020, 12:11)
In primul rand ca asta nu e o conversatie, dar la nivelul tau intelectual nu conteaza deosebirea. In al doilea rand, cine nu are capacitatea sa argumenteze, jigneste. Tu crezi ca facandu-ma tampit, te-ai scos.
In al treilea rand ca spui ca nu te conversezi, dar te conversezi, aratand ca, de fapt, tampita esti chiar tu.
1.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.9)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.07.2020, 13:44)
Iar latră angajații sif Oltenia. Va veni duba procuraturii sa îl ia și pe Ciurezu și slugile lui Ciurezu. Mai este foarte puțin . Din arest nu veți mai scrie niciun comentariu. He he he
1.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.10)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.07.2020, 14:12)
C-o veni, c-o pati, ocupa-te de infractorul tau, Lakis. La Lakis, faptul este consumat. Nu trebuie sa vina duba, ca deja a venit si l-a luat. El va trage pe toti la parnaie. Incusiv pe tine, femeie.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 09.07.2020, 13:44)
ASF va trebui sa faca ordine pana la urma si a aflat asta si Dragoi, de-aia a iesit ieri cu declaratii in Financial Intelligence. Sa puna presiune. ASF trebuie sa ia in serios ca prin lege SIF-urile sunt FIA destinate investitorilor de retail, dar sunt dominate de grupari de investitori profesionali care se comporta ca si cum si-ar fi impartit piata. Nu ai cum sa dai impuls bursei daca ignori investitorii de retail, acestia isi vor pierde incet incet increderea și vor ramane in piata cativa grei care, ori se vor intelege la impartirea pietei ori se vor macelari intre ei. Fara o autoritate de reglementare profesionista oricum va iesi rau.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 09.07.2020, 15:05)
Bogdan Dragoi este singurul om din Romania care lauda ASF ul. Pentru el nu conteaza revolta starnita in piata asigurarilor de coruptia prezenta in asf si la nivelul conducerii.
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.07.2020, 15:27)
Nu laudă nimeni nimic. Eu am văzut ieri toată conferința, nu e cum zice colegul de mai sus, n-a dat declarații, a apărut într-un call foarte mișto cu Câțu, Tetik, Van Groningen, Neacșu, Tănase, etc, la o publicație de profil. Nu a lăudat ASF, a spus să-și vadă de treabă și să aplice legea. Acum nu trebuie să gândim toți la fel, totuși. Nici mie nu-mi plac cateva personaje din Autoritate, dar nici nu mi-ar conveni să ca ei să facă ce le dictează unul sau altul de la ziar. Că atunci ar fi anarhie absolută. Să aplice legea, exact asta ar trebui să facă niște profesioniști.
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.07.2020, 16:06)
Scandalurile si procesele in instante in care Autoritatea de Supraveghere Financiara este implicata, nu au aparut in niciun caz in legatura cu faptul ca cei ce conduc Autoritatea au refuzat sa faca ce le dicteaza presa..
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.07.2020, 21:15)
Sclavi ai lui Ciurezu , zilele va sunt numărate .
3.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.07.2020, 22:40)
Pentru ca ai dreptate si ai formulat un comentariu de bun simt, merti o opinie. Nu am actiuni SIF1 si nici SIF5, dar depind de ASF. Zici ca trebuie sa se aplice legea, ca profesionistii. Dar ce te faci daca studiezi peoblema asta cu SIF1 si 5 si ajungi la concluzia ca nu se aplica legea? Ca se neaga evidenta fara explicatii. Ce incredere poti sa mai ai? Iti mai bagi banii la BVB? Nu in SIF-uri, in orice. Ce pot eu sa fac daca vad ca supraveghetorul se face ca ploua, adica ca e concertare la SIF5 si cumparare de actiuni proprii probabil nu doar la SIF1. Zic pardon, am gresit, ma retrag, din necajita noastra de piata. Studiaza problema SIF1, 4 si 5 si vezi la ce concluzie ajungi.
3.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.07.2020, 22:52)
Rectific .. ca nu e concertare si ca nu e cumparare de actiuni proprii ..
3.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.07.2020, 16:55)
Vreau să fiu sincer cu tine: eu investesc pe BVB. Dar de la a avea un portofoliu ca investitor de retail și până la a pretinde că sunt expert în regulamente și legi, e cale lungă de tot. Nu pot să intru într-o discuție de acest gen pentru simplul motiv că nu mă pricep atât de bine încât să dau astfel de verdicte. Însă pot sa-ti spun altceva, tot cu sinceritate: la cât tam-tam au făcut cei doi dinozauri, fercala și ciurezu, la câtă panarama, plângeri, jale, cerneală a curs, sunt convins că nimeni din ASF n-a riscat NIMIC pentru ei. Dacă legea îi spunea ASF ului să procedeze altfel, garantat acționau în consecință - vom vedea ce spun și instanțele, înțeleg că sunt oricum sute de procese pe rol. Spui că n-ai investiții în SIF uri, foarte bine, nici eu. Mai ales acum, când începe altă etapă pentru ele. Mă orientez după august, să vedem dacă sunt oportunități atunci. Până atunci mi se pare pierdere de vreme și energie discuția despre SIF5. E un subiect steril, pe care îl întreține ciurezu, care nu vrea să plece, nu vrea să convoace, nu vrea nimic. El vrea să trăiască ca și cum e 2010. Ei bine, nu mai e, e 2020 deja.
4. fără titlu
(mesaj trimis de Icx în data de 09.07.2020, 21:23)
Numai un tâmpit nu știa ca reducerea capitalului social la o societate duce la majorarea participative celorlalți acționari! Ce “ profesioniști de piața de capital avem”! .
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.07.2020, 21:33)
Numai un tampit scrie "majorarea participative celorlalți acționari!".
4.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.07.2020, 21:50)
Corectează-l tu , sclav al lui Ciurezu .
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 09.07.2020, 23:07)
Ciurezu v-a plătit efectiv dividende an de an ,Drăgoi v-adistibuit pe Calea aerului cu fotila de avioane Blue Air 9 milioane euro Si va umple de respect,cu Aprobarea ASF
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.07.2020, 11:31)
Eu nu am vazut nici un prospect de obligatiuni Blue Air care sa fi fost aprobat de ASF, ar fi aparut pe site-ul ASF la decizii ale Consiliului. Este un imprumut pur si simplu, iar Sif 1 a mintit in situatiile financiare si in informatiile publice.