Christian Tour intenţionează să dezvolte mai multe complexuri hoteliere, în insule greceşti precum Corfu, Rodos sau Thassos, şi să construiască un hotel în centrul Bucureştiului, după ce, la jumătatea lunii aprilie, a inaugurat prima investiţie de acest gen, în nordul insulei Corfu (Kerkira, în limba greacă).
Primul complex hotelier deţinut de Christian Tour în Corfu - Memento Kassiopi Resort - se adresează în special familiilor, întinzându-se pe circa trei hectare şi fiind alcătuit din 18 clădiri în care sunt amenajate apartamente cu una şi două camere, restaurant, bar, loc de joacă pentru copii, teren de tenis, piscine.
Reprezentând o investiţie de 500.000 de euro, complexul a fost preluat de Christian Tour, în toamna anului trecut, în sistem de închiriere pentru o perioadă de 18 ani, de la un om de afaceri grec care activează în domeniul construcţiilor, după care a fost renovat şi modernizat.
Până la începutul lunii iunie, urmează să fie finalizate şi parcarea resortului, un drum care duce către una din plajele din zonă, un nou restaurant şi un nou bar, după cum a precizat Diana Păşcuţ, directorul de marketing al companiei.
Potrivit domniei sale, cele 96 de camere ale complexului au, în prezent, un grad de ocupare de peste 70%, datorat în principal programului destinat seniorilor. Doamna Păşcuţ a menţionat că, atât pentru perioadele de început şi sfârşit de sezon, cât şi pentru vârful sezonului, biletele pentru sejururile organizate la Memento Kassiopi Resort au fost vândute.
Din data de 10 iunie, Christian Tour va introduce cel de-al doilea zbor pe săptămână din Bucureşti către Corfu, urmând ca sejurile petrecute de turişti în noul hotel să fie atât de şapte nopţi, ca în prezent, dar şi de zece nopţi.
Capacitatea complexului hotelier este de 350 de persoane, în jur de 30% dintre acestea fiind rezervate de turişti români, iar restul de cehi, englezi şi polonezi.
În prezent, compania este în negocieri cu TUI Nordic pentru preluarea de turişti din Europa de Nord şi din Germania, după cum a mai spus Diana Păşcuţ.
Domnia sa estimează că, în acest an, vor fi acomodaţi circa 6.000 de turişti la Memento Kassiopi Resort, din care circa 1.500 vor fi români.
Memento Kassiopi Resort funcţionează în sistem all-inclusive, având însoţitori români şi animatori pentru cei mai mici dintre turişti, de asemenea, români. Acum, circa o treime din personalul complexului este din România, respectiv 10 din 30 de angajaţi fiind cetăţeni români şi urmează ca, în timp, toţi ceilalţi angajaţi greci să fie înlocuiţi cu persoane din ţara noastră, după cum au spus reprezentanţii companiei, care susţin că românii, în comparaţie cu grecii, lucrează mai bine şi mai mult.
Sursele citate au precizat şi faptul că întreg mobilierul, dar şi materialele de construcţie precum gresia sau faianţa utilizate pentru renovarea şi amenajarea complexului hotelier provin din România.
Tarifele pentru camerele standard (complexul având şi camere de lux, superioare şi family), în plin sezon, se ridică la minim 500 de euro pentru o persoană (7 nopţi all-inclusive, transport cu avionul şi transfer până la hotel). Costul unui astfel de sejur petrecut într-o cameră de lux este de 600 de euro/persoană.
Christian Tour colaborează cu agenţia grecească Vidos, care va avea, în acest an, opt însoţitori români, în creştere faţă de anul trecut, când în companie au activat cinci ghizi din ţara noastră.
Adina Giurea, şeful ghizilor români de la Vidos, ne-a spus că numărul turiştilor din România care merg în insula Corfu însoţiţi de ghizii de la Vidos a crescut, în ultimii ani, după ce, în primii ani de criză acesta scăzuse. Doamna Giurea a ţinut să precizeze că sunt turişti români care vin şi trei-patru ani la rând să-şi petreacă vacanţa în Corfu.
Potrivit Adinei Giurea, şi salariile pe care le iau românii veniţi în Corfu să lucreze în turism au scăzut, acestea fiind de 400 până la 700 de euro pe lună.
Cei mai mulţi dintre românii care muncesc pe această insulă sunt tineri care nu-şi găsesc de lucru în România.
Cuprinzând 42 de staţiuni şi obiective turistice precum fortăreţele veneţiene şi palatele construite în stil britanic, Corfu este insula cu cel mai mare număr de măslini - patru milioane - şi chiparoşi - 2 milioane.
Pe lângă Corfu, alte insule greceşti care se bucură de o mare atracţie din partea turiştilor sunt Zakynthos, Lefkada şi Parga.
Christian Tour estimează că peste 26.000 de turişti vor opta să-şi petreacă vacanţa de vară, în acest an, în insulele din marea Ionică.
• Mallorca şi Tenerife - noi destinaţii pentru turiştii români
Turiştii care nu vor merge în insulele greceşti vor putea pleca cu avionul către destinaţii precum Mallorca şi Tenerife, potrivit Dianei Păşcuţ, directorul de marketing al companiei Christian Tour, care a precizat că agenţia de turism va avea, în această vară, două chartere pentru locaţiile menţionate.
În ultimii ani, destinaţiile exotice în care o parte dintre turiştii din ţara noastră îşi petrec vacanţa sunt Dubai, cu cea mai mare creştere a cererii, Republica Dominicană şi Mexic, pentru acest an compania intenţionând să promoveze şi Cuba. Anul trecut, 2000 de turişti români au mers în vacanţă cu Christian Tour în destinaţii exotice.
În total, compania a înregistrat 150.000 de turişti, pentru anul în curs estimând că 200.000 de români vor călători cu Christian Tour.
În prezent, compania are 30 de chartere care pleacă din Bucureşti, Cluj, Timişoara, Bacău şi Iaşi şi 12 curse cu autocarul, agenţia de turism având un parc auto de 28 de maşini. În ultima perioadă, au fost achiziţionate cinci autocare Setra din Germania.
Agenţia de turism a prelugit perioada de Early Booking până în data de 30 mai pentru majoritatea hotelurilor din ţări precum Grecia, Turcia, Spania sau Bulgaria.
Printre pachetele turistice promovate de Christian Tour se numără cele destinate seniorilor şi familiilor, dar şi pachete destinate familiilor care doresc să-şi petreacă vacanţa în cadrul hotelurilor ce deţin aqua parcuri şi în complexuri cu parcuri de distracţii.
Christian Tour intenţionează să creeze un program pentru turiştii care vor să se cazeze în spaţiul rural.
Pe intern, compania are sejururi atât la mare, cât şi la munte şi în zonele balneo, însă, anul trecut, doar 5-7% dintre turiştii săi au optat pentru petrecerea vacanţei în ţară, potrivit Dianei Păşcuţ, care a menţionat că societatea pe care o reprezintă va promova din ce în ce mai mult turismul românesc.
În acest an, Christian Tour, care a investit masiv în promovare, estimează o cifră de afaceri de 60 de milioane de euro, în creştere de la 45 de milioane de euro - cifra de afaceri a companiei din 2013.